Gå til innhold

Tips for rock og metal


Pearl Jam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe ala In Flames:

Kalmah | Melodic Death Metal | De har mye kult, sjekk ut albumet "They Will Return".

Dark Tranquillity | Melodic Death Metal | Lekker musikk, anbefaller albumet "Character" med digge låter som: Am I 1?, Mind Matters og One Thought. Ufattelig lekkert samspill og fantastisk synth.

 

Slik musikk kalles vel også for NWOSDM? New Wave Of Sweedish Death Metal...

 

 

Noe ala Iron Maiden og Judas Priest:

Accept | Heavy Metal | Med Udo Dirkschneider på mic'n og Wolf Hoffman med gitarn i henda så kan det bare gå bra, sjekk ut alt (Untatt albumene "Objection Overruled" "Death Row" og "Predator")

U.D.O | Heavy Metal | Vokalisten i bandet over sin solo karriere. Mye av samme stilen. Sjekk ut det nyeste albumet f.eks.

 

 

Og når jeg ser navnet ditt så minner du meg på en genial man som ikke lenger er blandt oss og skaper vakker musikk.... R.I.P. Terje "Valfar" Bakken :(

 

Windir :love:

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Kan anbefale:

 

Feeder - Fengende engelsk rock, men styr unna de to siste albumene

Opeth - Skikkelig bra Progressive Metal

Dimmu Borgir - Death Cult Armageddon er en fin nybegynner skive

Marilyn Manson - Mechanical Animals er enormt fengende

The Mars Volta - Bra Progressive Rock

Rammstein - Gjerne den siste platen

 

:)

Lenke til kommentar

Tool

A Perfect Circle

Opeth

Arcturus

Susperia

Deftones

Cold

Coldplay

The Mars Volta

Adorned In Silence

Khold

Hatebreed

Pigmy Love Circus

Volto

Peach

Underoath

P.O.D.

Project 86

At the Drive-In

Muse

The Doors

Kyuss

Tomahawk

The Killers

System Of A Down

Him(jeg liker ikke dette bande men tror det er noe som du kan like)

Endret av Alper
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du liker tidligere Metallica, må du høre

Testament

Obligatoriske album er The New Order, Practice What You Preach og First Strike Still Deadly. I min mening det beste trash metal-bandet.

Kan også nevne det norske bandet Susperia, som har mye av samme soundet som Testament etter min mening. Spesielt siste albumet deres, Unlimited.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har egentlig ikke så mye å legge til men vil støtte opp om forslagene om Opeth. Jeg kjøpte albumet Morningrise uhørt siden jeg hadde hørt at Opeth var et bra band. Da jeg kom hjem satte jeg albumet i CD-spilleren og trykket på play. Albumet forlot ikke spilleren før en måned senere da jeg hadde skrapt sammen penger til Deliverance.

 

Tool bør du også sjekke ut. Det bandet er rett og slett bare genialt.

 

Dark Tranquillity kommer du nesten garantert til å like om du liker In Flames.

 

Ellers er The BNR Metal Pages en god side å sjekke ut info om band osv.

 

Om du vil ha noe anderledes er Apocalyptica med albumet Cult verd å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler System of a Down hvis du leter etter et band som er klar for væpnet-revolusjon mot den amerikanske presidenten.

Det var nok en spøk ja for System of a Down er strekt i mot vold. Det mest kriminelle de har gjort var å ulovelig dele ut mat til sultende tiggere i LA. Det som er hoved politiske budskapet deres(og for dem er det personlig) er det armenske folkemordet og folkemord generelt sett. Bandet jobber for at Tyriske myndigheter skal inrømme det, og dessuten så kjemper de i mot folkemord verden over generelt.

 

Bandet har forresten mye forskjellig musikk så anbefaler deg å sjekke ut flere plater av dem før du gjør opp din mening. Kjenner til noen som kun liker debuten, eller liker alle utenom en... osv

4984558[/snapback]

 

 

Åssen har det seg at hver gang jeg leser en post innenfor musikk så finner jeg et rettende svar av deg, tlz? :love:

 

så nettopp på Korn - live at cbgb's. Den følger med på greatest hits. fy faen som den konserten tar av. korn ass...

Lenke til kommentar
Rush - Deep Purple - Alice Cooper (pre 1975) - Black Sabbath - Uriah Heep - Judas Priest

Da skulle det beste innen den klassiske tungrocken være dekket.

5332050[/snapback]

 

Har veldig lyst til å få hørt Rush. Liker resten av de nevnte bandene untatt Cooper. Vilken Rush plate burde jeg høre først ?

5332454[/snapback]

2112

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...