Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Vel, jeg synes ihvertfall at det virker råttent, skrivefeil, dårlig med kontaktinformasjon osv. Vel, at en webside ikke er perfekt trenger ikke å gjøre bedriften 'farlig'. Kverulerer ikke, bare synes folk er litt vel dømmende. Disse CD-key-tingen der er ikke akkurat billige heller. Apropos, du ville vel sagt at http://www.tuning.no/ er en tvilsom bedrift også.
Gromle Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Men med tanke på siden er basert i USA, så ville den vel vært nede og saksøkt for lenge siden hvis dette virkelig var shady business.
Laserlasse Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Siden er ikke nødvendigvis basert i USA. DomainsByProxy er et selskap som selger / videreformidler domener anonymt. Personene som driver CdKeyShop kan godt være plassert i Asia og drive svindel på høyt plan for alt vi vet.
Tå. Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Er jo billigere å kjøpe fra ebay i det fleste tilfeller!
djheaven Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Siiter å ser litt igjenom de spillene de selger cd-key til.. Er ikke vanskelig å få key som virker til de spillene. bare noen små tastertrykk,så har man de selv.. Sånn spill som BF2,så er det ikke noe probleme å få key til online utgaven,så man kommer seg inn.. Så,om de er ulovlige eller lovlige,ja det er vel et godt spørsmål..
Hr. Jenssen Skrevet 6. oktober 2005 Skrevet 6. oktober 2005 Eller de som laster ned spillet og kjøper en CD key ja, hvis du laster ned spillet, og kjøper CD key, så har du et lovlig spill. Eh, nei det har du ikke. Du har ikke betalt verken utgiver eller utvikler for spillet, men de som hoster den siden. Som sagt, det lukter sur fisk her...
Tå. Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 [iC' date=06/10/2005 : 21:39] Eller de som laster ned spillet og kjøper en CD key ja, hvis du laster ned spillet, og kjøper CD key, så har du et lovlig spill. Eh, nei det har du ikke. Du har ikke betalt verken utgiver eller utvikler for spillet, men de som hoster den siden. Som sagt, det lukter sur fisk her... Jeg kjøpte wow key på ebay, og brukte betaen til å spille. Jeg spilte vel ulovelig WoW jeg da?
Hr. Jenssen Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 (endret) [iC,06/10/2005 : 21:39] Eller de som laster ned spillet og kjøper en CD key ja, hvis du laster ned spillet, og kjøper CD key, så har du et lovlig spill. Eh, nei det har du ikke. Du har ikke betalt verken utgiver eller utvikler for spillet, men de som hoster den siden. Som sagt, det lukter sur fisk her... Jeg kjøpte wow key på ebay, og brukte betaen til å spille. Jeg spilte vel ulovelig WoW jeg da? Om du har lastet ned wow warez-versjon, ja, men det ahr ikke du. Om du feks. laster ned Call Of Duty (med fildelingsprogram, etc.) og kjøper en CD-key på nett for 50kr, DA spiller du et ulovlig spill. Endret 7. oktober 2005 av MeTa][iC
Vrengtpolvott Skrevet 7. oktober 2005 Skrevet 7. oktober 2005 [iC' date=07/10/2005 : 22:10] [iC,06/10/2005 : 21:39] Eller de som laster ned spillet og kjøper en CD key ja, hvis du laster ned spillet, og kjøper CD key, så har du et lovlig spill. Eh, nei det har du ikke. Du har ikke betalt verken utgiver eller utvikler for spillet, men de som hoster den siden. Som sagt, det lukter sur fisk her... Jeg kjøpte wow key på ebay, og brukte betaen til å spille. Jeg spilte vel ulovelig WoW jeg da? Om du har lastet ned wow warez-versjon, ja, men det ahr ikke du. Om du feks. laster ned Call Of Duty (med fildelingsprogram, etc.) og kjøper en CD-key på nett for 50kr, DA spiller du et ulovlig spill. Helt riktig. At man kjøper CD Key rettferdigjør ikke at man har lastet ned et spill, og det gir heller ikke spillskaperne penger for strevet, noe de har krav på om man skal spille spillet deres.
Tå. Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Hvis man kjøper en cd-key fra et firma eller ebay så er det rimelig å anta at den man kjøper fra sitter på den orginale cd-keyen som fulgte med spillet som de har kjøpt inn fra en leverandør. Du antar ikke at de har ranet en laste bil full med half life2, eller bruker et snuske program for å skaffe cd-keyen?
Zeph Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Eg trur dette er framtida. Fleire spel blir utgitt over internett der du betaler, får ein konto som du kan laste ned spelet med. Valve har brukt denne metoden med Steam, ikkje alle er like glad i Steam, men systemet er, etter min meining, genialt. Men ingen på CDKeyShop oppfordrer deg vel til å laste det ned? Du kan like gjerne ha mista CDen eller lånt den frå ein kamerat. Så lenge du betalar for lisensen så får utgivaren pengane dei vil ha. Eg skal ikkje rote meg inn i kor vidt det CDKeyShop gjer er lovleg, men om dei har kjøpt spel for å selge CD-Key eller inngått ein avtale med utgivaren så ser eg ikkje problemet.
Mala Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Skal eg ha meg ett spill der innebærer cdkey, kjøper eg det enkelt og greit Det skal nevnes at eg kjøpte en steam account til min yngre bror over nette en gang, skulle vist nok vere cd-keyer fra innleverte/defekte HL kopier. Den funker flott den dag i dag. EDIT; den bilsiden det var lenket til lenger baki var umåtelig hesslig å se på Endret 9. oktober 2005 av Mala
GUNNISSS Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 Nå har jeg ikke kjøpt fra denne siden selv, men etter en kjapp googling ser jeg at andre har gjort det uten å møte på problemer. For et års tid siden kjøpte jeg noen cd-keyer til cs 1.6 på en annen side for 5$. Den fungerer like fint den dag i dag. 4955610[/snapback] Så du sier at du cheater ? Hva skal du med flere enn 1 cd-key ? :|
Sjefern Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Skrevet 14. oktober 2005 Så du sier at du cheater ? Hva skal du med flere enn 1 cd-key ? :| 5004819[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...1&st=&p=entry
Hr. Jenssen Skrevet 14. oktober 2005 Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Hvis man kjøper en cd-key fra et firma eller ebay så er det rimelig å anta at den man kjøper fra sitter på den orginale cd-keyen som fulgte med spillet som de har kjøpt inn fra en leverandør. Du antar ikke at de har ranet en laste bil full med half life2, eller bruker et snuske program for å skaffe cd-keyen? En kan anta mye, blant annet det at disse folka har laget/skaffet seg en key generator som fikser keys som fungerer perfekt, og tjener grovt mye penger på folks uvitenhet. EDIT: Hvordan får man den helsikes dritt-quote greia til å fungere her da? Blir så irritert på mange av tingene med det nye forumet. Alt skal være så avansert og "in", sånn at det går utover brukervennligheten. EDIT2: Jaja, så får jeg quote på den manuelle måten da, copy/paste. Endret 14. oktober 2005 av MeTa][iC
Metz Skrevet 18. oktober 2005 Skrevet 18. oktober 2005 Angående at dette er framtiden. Jeg vil ikke si at DETTE er framtiden, halvcheesy nettsider som tilbyr cd-keys til noen random spill. Men at spillutgiverne selv gjør det, er nok framtiden. Steam nevnes som utskjelt, men genialt. Jeg er helt enig i at det er genialt, det var litt buggy før, men gud så deilig det var etter formatering og kun laste ned installeren, logge inn og velge spill. Slapp å rote fram CD, CDkey osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå