Gå til innhold

Ratt og pedaler i GTA San Andreas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har kjøpt flere spill enn jeg har tid til å spille i det siste, men må allikevel snart gå til innkjøp av GTA San Andreas. Har FORTSATT ikke skaffet meg det.

Men... det som vil få meg til å løpe driiiit fort til butikken, er positivt svar på om det går an å bruke ratt og pedaler når man setter seg inn i en bil.

:dontgetit:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er nok enig der! :)

Er nesten like mye gåing, flying osv. i GTA! Pad funker fett til alle formål! ;)

Men for å svare på trådstarters spørsmål, så tror jeg det er en mulighet for at det kan funke! Jeg gir deg ingen garantier da..! ;)

Endret av Poor Leno
Skrevet
Hva er vitsen med det? Ratt og pedaler skal brukes til særiøse spill/simulatorer, IKKE til noe så simpelt som GTA.

Vitsen..? Skal brukes...? Hvem bestemmer dette? Du?!? Er dette en regel man MÅ overholde?

Det er massevis av bilkjøring i GTA. Hvorfor skal man ikke få lov til å bruke ratt og pedaler til dette? Jeg ser ikke problemet. Forklar deg!

Skrevet (endret)

Det fungerer ja, men er utrolig mye bedre å styre med tastatur. Er ikke utviklet for ratt, og det merkes!

Edit: Komma mann, komma! :blush:

Endret av GA
Skrevet

funka ikke på pc med ratt og pedaler.

Men så prøvde jeg med et program som aktiverte ratt og pedal.

Jeg syns det var bedre å kjøre med tastatur / mus i spillet pga. så dårlige physics på bilene..

Skrevet

Jeg snakka ikke direkte om PC.

Jeg forklarte bare at det blir på en måte bedre å spille spillet med de originale kontrollene.

Og en PS2 kontroll har jo analoge knapper også..

Så trener du deg med kontrollen, så blir det som å kjøre med ratt :p

Men ontopic..

Vet ikke helt hvordan det er med ratt til konsoll.

Tar konsollen det som en vanlig kontroll, så funker det sikkert fint å spille SA med den.

Men er den som en "ekstra" enhet, så tviler jeg faktisk på at det funker siden SA ikke er så basert på å bruke ratt og ha "realisme"..

Skrevet

For å få et korrekt svar på dette spørsmålet:

Du kan bruke ratt i San Andreas, men ikke ratt og pedaler siden pedalene fungerer som "opp" og "ned" på den høyre analoge stikken på PS2-kontrolleren. Det betyr at du må bruke "X" OG "Firkant" knappene rattet for å gi "gass" og å bremse.

Selv synes jeg det fungerer sånn passe. Det kan bli litt knotete å trykke på knappene på rattet, men det er jo en smaks-sak. Er enig med mange her som mener at kontrolleren fungerer godt til det meste i San Andreas, inkludert bilkjøring, men det er jo lov å prøve da.

Håper likevel at R* vurderer å gi en alternativ instilling til kontrollen ved neste spill, slik at man kan bruke både ratt og pedaler, og at ved "inboard - view" i kjøretøy som f.eks. biler at man ser panseret og litt av inredningen i bilen. DA kunne det ha blitt riktig så fett :w00t:

Skrevet

Jøss!

Her har diskusjonen gått livlig ser jeg. Selv har jeg (trådstarter) ikke hatt anledning til å logge inn her for å sjekke svarene jeg fikk.

Ser at det er delte meninger om bruken både når det gjelder det tekniske OG når det gjelder hva som faktisk er å foretrekke.

Jeg var først og fremst interessert i å høre om det gikk an i KONSOLL-versjonen av spillet. Takker for alle svar. Så lenge man må bruke knappene på rattet for å bremse og gasse, så bruker jeg like gjerne en pad. Men jeg synes absolutt det hadde vært kult hvis ratt og pedaler var støttet (til deg som ikke skjønte hvorfor).

Det er jo som nevnt MASSE bilkjøring, og det hadde vært dritt fett og hive fra seg pad'en og sette seg bak rattet hver gang man entret en bil.

Men men.... ser at utviklerne ikke er like klar for det som meg :ermm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...