Gå til innhold

er det noen som vet noe om denne HP (Reconditioned


andersr66

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har prøvd den såvidt.

 

En kamerat har den og strevde en god stund med å få den på nett via trådløst nettverk. Det som var utfordringen var å finne WinCE drivere til PCMCIA kortet han hadde, men det løste seg tilslutt. Funket såvidt til sofasurfing, men nettleseren på den er ikke veldig god til å vise moderne sider. Også litt svak prossessor så det blir ikke superkjapp hastighet. Men msn o.l. funket fint

 

Tastaturet er skikkelig godt å skrive på faktisk (til å være så lite da) Batteri kapasiteten var skikkelig dårlig, men han hadde jo en brukt en da, sikkert bedre på en som er ny.

 

Har sendt han link til tråden så kanskje han kommer med tilleggsinfo hvis han gidder

Lenke til kommentar

Korreksjon til Bzzlink over.

 

MSN er ikke så greit. Finnes ingen standardklient for dette, mens noen jabber-baserte løsninger eksisterer. Freeware, men ikke akkurat intuitivt. "Imov" heter applikasjonen.

 

Batterikapasiteten er slettes ikke ille, forøvrig. Med et nytt batteri regner jeg med ca 5-6 timers bruk (eks wlan)

 

Nettleser: Begredelig treg, mangler endel støtte for dagens standarder - boksen er 5 år gammel, husk det! Outlook Web Access (OWA) fungerer for eksempel ikke. Lav oppløsning på skjermen, så det blir mye scrolling.

 

Mail: Forsåvidt grei pop3/imap mailklient.

 

Media: Ingen hodetelefonuttak, så det blir å bruke de innebygde meget slappe høyttalerne.

 

Film og MP3 fungerer såvidt, men kun 256 farger.

 

Så hva kan den brukes til?

Jo, den er ganske så digg å skrive på. Hvis du skriver mye, kan denne være grei å ha. Jeg bruker den til å maile ting hjemmefra til meg selv på jobb: Huskelister, tekstforslag, to-do's, osv osv. Ellers blir det mest skrivebordspynt. Synker fint med Outlook gjennom ActiveSync, selv om du sikkert må leite litt for å finne serie-porten på PC'en din:-)

 

Selvfølgelig er det tøft å ha en nettkoblet maskin på nattbordet :tease:

 

Prisen på 900,- er jo morsom. Maskinen kostet opprinnelig det ti-dobbelte, og gir vel et tydelig bilde på at det er utvikling på dette området i løpet av 5 år - heldigvis. Jeg kjøpte min for det samme i fjor, brukt.

 

Anbefaling?

Den er verdt pengene, og er en morsom sak - men så mye nytte må du ikke regne med. Dette blir fikling:-)

 

Mange entusiaster å finne på internet:

www.hpc.net

news://microsoft.public.handheldpc.

 

 

Håper det hjalp?

 

 

Cheers,

Knut

 

(Nokia 9300, Qtek 8010, Dell X3i x2, HP 680e x2, IBM Thinkpad X40, Sony PSP, Canon 20D)

Endret av Superknut
Lenke til kommentar

hm takk for informasjonen begge to.

jeg hadde egentlig bare planer om og bruke den på skolen til og skrive på, så ut i fra det jeg leste her så virker den jo brukanes til det.

men det ser ut som om at det ikke går an og bruke det strømadapteret i norge som følger med.

bør jeg da kjøpe en sånn usb kabel som er en kombinasjon av lading og synkronisering eller bare en reing ladekabel.

er det foresten noen andre sånne småe "skriveenheter" jeg bør vurdere??

Lenke til kommentar

Alltid flott med mange poweradaptere - en her og en der, kommer alltids til nytte :-)

 

Andre skriverter:

 

Psion 5mx (ca 1000,- på ymse bruktsteder)

Nokia 9500 (dyr)

IBM Thinkpad X40 (laptop)

Pocket pc + bluetooth keyboard (veldig tøft og litt dyrt)

 

Sjekk at du får med a,ø,å da :-)

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Denne så jo nice ut, herlig liten gadget=)

 

Er det mulig å få noe gps løsning på den feks?

Er det pcmcia inngang på den, eller er det integrert wlan kort?

Hvordan beveger man seg rundt, tenker på mus muligheter.

Hvist noen har handlet fra dette nettstedet så rop ut! Greit med noen erfaringer før man handler noe.

 

eller kanskje jeg skal spare litt mere og heller kjøpe meg en nymoderne pda.

 

b-ill

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...