Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom og kundeservice..


Anbefalte innlegg

Flere enn meg som mener Bluecom har ELENDIG kundeservice? Vurderer å si opp alt eg har der og skifte til noen andre..

 

ting som er negativt..

 

*tar mange dager å få svar på mail. Dvs 1 uke++ som regel.

*når de først svarer så er det flere som svarer og de svarer forskjellige ting

*skjeldent de svarer på det man spør om...

 

Dette er noen ting..

 

har de siste mnd sendt sikkert 20-30 mail til bluecom og ringt 1-2 timer (inkl venting) pga diverse problem. har hatt kontakt med de pga mitt abb. og min tante´s... Når eg har sendt mail pga problem tanten min har så får eg som regel svar (etter en uke++) at MITT utstyr funker fint.. sjøl om det står klart og tydelig i mailen at dette gjelder min tante..

 

Men det som irriterer mest er det som har skjedd den siste mnd..

 

Bestilte meg i slutten av juli iptelefon.. Fikk utstyret etter et par uker, men dette virka ikke. hadde heller ikke fått noe midl. nr som man skal få.. Ringer de og de påstår at feilen ligger hos meg og at eg ikke har kobla riktig.. (har kobla dette utstyret opp hos 4-5 andre så visste at det var riktig kobbla.. Etter 4-5 mail om saken og noen telefonsamtaler så innrømmer de at feilen ligger hos de og problemet blir løst..

 

så får eg evt faktura.. Ip telefoni abbet. begynner ikke å virke før den 22.8 og de har fakturert meg mnd. avgift fra og med den 27.7 (den dagen eg bestilte..)

 

Ringer inn med engang og de sier at her har det skjedd en feil og at eg skal gå inn i nettbanken og utsette forfallsdato med en mnd.. (e-faktura) så skulle de rette opp før den nye forfallsdatoen.. når det er ca 1 uke til forfall så ser eg i nettbanken at ingenting er endra.. Sender et par mail, men får ikke svar.. så eg ringer.. og står ca en halvtime i kø. Så sier de at dette er endra hos de, men eg må gå inn i nettbanken og endre beløpet.. Prøver å forklare de at eg ikke kan endre noe på den fakturaen pga at den allerde har blitt endra en gang.. då vet de ikke helt ka eg skal gjøre. de mener den skal kunne endres og det kunne eg ha gjort hvis ikke eg hadde forandra forfallsdato den gang de ba meg om å gjøre det.. Hun ber meg sende en mail til "faktura" så skal de se på saken..

 

får då etter noen dager svar på den (der eg har skrevet at det IKKE går å slette fakturaen) at eg kan bare SLETTE den og bruke kidnr og betale riktigbeløp..

 

får etter noen dager etter det svar på de 1-2 andre mailene eg sendte der det stod at eg kunne bare slette fakturaen bla bla bla.. så fikk eg en ny faktura for neste periode så eg fant ut at då kunne eg bare trekke fra kreditnotaen de hadde laga på den fakturaen og betale den som ikke gikk å slette så ville det totale beløpet bli riktig..

 

Gjorde dette siden eg ikke fant noen annen måte å gjøre det på.. Bluecom ville jo bare ha meg til å slette fakturaen som ikke gikk an å slette..

 

Så då hadde eg betalt 2 regninger og sendte mail om dette og spurte om dette var ok.. og sa at hvis ikke så kom eg til å si opp alt eg hadde hos de og skifte leverandør.. (regna jo med at det var greit men. ) fikk mail fra 1 som sa at dette gikk greit og eg måtte ha en fin dag.. Hyglig tenkte eg at Det var noen normale folk som jobba der.. så fikk eg svar fra en annen på en lik mail (der eg hadde skrevet ka eg hadde gjort og sa at eg ville si opp hvis ikke bla bla bla.. )

 

og på den fikk eg som svar:

 

"Hei.

 

jeg sender mailen videre til bestilling da de tar oppsgielsen først og ordner det slik at linja blir fysisk lagt ned i henhold til oppsigelses tiden du har.

 

Det vil si at du har 2 mnd oppsigelses tid på ADSL. 3 mnd oppsigelses tid og 1000,- i avbest. gebyr på BP fra vi mottar oppsigelsen skriftlig."

 

Så då ringer eg inn og forklarer saken og at eg har betalt sånn og sånn.. Dette gikk egentlig ikke.. Det går, men fakturasystemet takla ikke at sånt ble gjort så då måtte hun justere beløpene manuelt.. men dette skulle hun fikse.. hun skulle også gi beskjed til "bestilling" at eg ikke ville si opp..

 

så no blir det spennende.. blir ikke overaska hvis eg plutselig får purring i posten pga feil med faktura betaling osv... og blir heller ikke overaska hvis linjen plutselig er kutta om 3 mnd..

 

Kommer til å sende en mail om 1 uke for å få bekreftelse på at alt er ok med de 2 fakturaene og at eg ikke har noen oppsigelse registrert.. Hvis ikke de har fiksa sånn som de har sagt de skal så sier eg ihvertfall opp..

 

Anbefaler folk å sjekke fakturaene nøye.. spesielt hvis man har bestilt ip telefoni etter man bestilte bredbånd.. tviler på at eg er den eneste som har blitt fakturert for 1 mnd mnd. avg der man ikke kunne bruke ip telefonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos bluecom handler det nok ikke bare om hva systemet ikke vil, har kranglet med de ei uke nå, enda ikke fått svar på mail. Siden jeg var så idiot å tokk IP telefoni så må jeg ringe fra mobil, 1 time til kundeservice 450 kroner! Det var så lang tid dem brukte på å fortelle meg at det var en feil på sentralen min. Halvtime venting, og halvtime med feilsøkning.

 

Tror nok det finnes bedre alternativer, stabiliteten er elendig, og IP telefoni er bare tragisk så anbefales å velge andre aktører.

 

Mvh Smen

Lenke til kommentar

Har inntrykk av at Bluecom er rimelig seriøs og gir god support.

Ved fakturaendring har jeg bare mailet faktura avd. og fått raske svar (og prisreduksjon).

Det mest negative med Bluecom er at internett ikke har virket etter at montøren har koblet til... Må da telefonere de for å få satt opp linjen (dette skjedde to ganger her).

Måtte vente 20 minutter sist jeg ringte de og det er for lenge. Tidligere fikk man svar i løpet av få minutter.

 

Linjene er stabile og gir forventet hastighet og stabil ping.

 

Blir vel å kaste seg på ADSL2+ bølgen og da blir det fortsatt Bluecom for meg :)

Lenke til kommentar
Måtte vente 20 minutter sist jeg ringte de og det er for lenge. Tidligere fikk man svar i løpet av få minutter.

Nå er jo BC oppe i en prosess som igrunn medfører at BC kun blir et navn i hos Catch, man kan nok regne med litt overgangsproblemer selv om det strengt tatt ikke bør berøre kundene.

Lenke til kommentar

har også merket at kundeservicen er blitt dårligere det siste året..

ringer man dem ang. noe blir man satt over i hytt og pine og det er telefonkøer over hele registeret.

 

samt at det tar år og dag å få svar når man sender de en mail.

 

bortsett fra at det er mye venting på kundeservicen har jeg ikkeno å klage på

Endret av Dimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...