Gå til innhold

Spille 2 spill på samme maskin samtidig?


Anbefalte innlegg

misten er nok såvidt bedre, og det er vel egentlig unødvendig med de extra 80 watta, men jeg er kjempefornøyd med hiperen min. den leverer gode spenninger, selv med overklokking, den er forholdvis stillegående, og kabelsystemet er genialt. og til den prisen så er det egentlig ikke noe å lure på synes jeg.

 

men jeg må opplyse om at det er et lite plass problem med hiperen i det lian li kabinettet som er diskutert her. men bare dersom du skal ha en vifte i toppen av kabinettet.

 

problemet er at de kabelfestene på psuen vil stikke ut såpass langt at de går under rammekanten på vifta (med mindre du velger en lavere vifte som 80*80*15)

men det går faktisk bra med en vanlig vifte dersom du er litt forsiktig, for det er nemlig bare snakk om 1-2mm, og det er såpass svikt i taket på kassa at du får dytta vifta og selve taket på kassa opp sånn at du får de kabelfestene til hiperen inn under viftekanten (du bør nok bruke minst to av de tre øverste uttaka for å få fordelt presset på flere kontakter). jeg har selv en vanli 80*80*25 vifte i taket å det funker helt strøkent, masse klaring til viftebladene og ikke noe spesielt med belastning på festene på psuen heller. men det er viktig å huske på å ikke sette noe tungt på kassa.

 

jeg sier ikke dette for å få deg til å velge noe annet, men bare for at du skal være obs på saken dersom du bestemmer deg for å montere en vifte i taket.

 

jeg tror faktisk dette vil være tilfelle på de fleste standard miditowra til lian li som har plass til vifte i taket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tide å poste igjen nå: Regner med å kunne hente Hiperen i posten i løpet av noen dager nå, og jeg gleder meg virkelig. Har lest en del om den på nettet og det virker på meg som om den er upåklagelig og mer enn god nok til mitt bruk.

Men så lurer jeg på en ting jeg så stod på en svensk side (fant desverre ikke linken igjen) - Hiperen støttet ikke SLI-oppsett med 2xGTX. Jeg har egentlig ikke peiling på strømforsyninger, men siden Hiper Type-R skal være "SLI-Ready" som den så fint er merket med på Hipergroup.com, og leverer 580W, så synes jeg at det er litt rart. Noen som kan forklare? (Eller helst avkrefte svenske påstander.)

 

Uansett så har ikke jeg noen gang tenkt å anskaffe meg to GTXer, men med en såpass kraftig PSU så synes jeg jammenmeg jeg burde ha muligheten!

Det viktigste er vel for meg at den klarer to GT.

 

Og den gjør vel det?? :hmm::hrm:

Lenke til kommentar

scarface, det der var litt merkelig oppsett. jeg hadde bytta skjermkorta, rammen, psuen, kabinettet (det går på smak akkurat på det men alikevel), harddisken og hovedkortet. faktisk så er det kun cpuen som er verdt å beholde i det oppsettet der, da resten kan byttes ut med bedre deler til samme eller lavere pris.

 

edit: faktisk så er oppsettet til trådstarteren som står i flørste tråden et veldig bra oppsett. eneste er cpuen som er alt for dyr...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
edit: faktisk så er oppsettet til trådstarteren som står i flørste tråden et veldig bra oppsett. eneste er cpuen som er alt for dyr...

Hehe, enig med deg Spirre i at det er et kongeoppsett. Hadde i begynnelsen tenkt å gå for en 4000+, men da jeg oppdaget X2 ble det helt klart for meg at det var det jeg ville ha. Er helt enig med deg i at 4400+ er altfor dyr, men det er den billigste med 1MB cache på hver kjerne og den har en grei klokkefrekvens. Skal det bli en annen prosessor så må det bli den andre "Toledoen", nemlig 4800+. Men det skjer vel neppe siden den er aaaaaltfor dyr.

 

Bortsett fra det så henta jeg Hiperen min i går og jeg må si jeg er mektig imponert. Angrer ikke et sekund. MIST er kanskje bedre, men det spiller ingen rolle :p

Though.. En ting jeg synes var litt rart er at det er en dedikert PCI-Express-kontakt - det er bra - men så er det en til som man skal plugge i 2x vanlig 4-pinn som bare bruker 5 av de seks kontaktpunktene i pluggen. Den andre har alle 6 - 3 jord og 3 12V.

Den dedikerte har 3x gule og 3x svarte ledninger.

Den andre har 2x gule, 2x svarte og 2x brune. (De to brune ender opp i samme kontakthull)

Hva er forskjellen?

Det stod "SLI-Ready" på esken.

Endret av Enthralled
Lenke til kommentar

Du ville nok fått mellom 14 000-15 000 i 3dmark 03! ca 6500-7000 i 3dmark 05, vet ikke på 3dmark 01. ca 60 fps med full grafikk 4xaa i BF2 (1280 i oppløsning).

Ca 80 fps i doom3 i 1280 oppløsning og 4x aa. :thumbup:

kommer snart drivere som gjør at man kan bruke dual core i dataspill, og da vil det frese unna! ;)

Lenke til kommentar
Velvel.. her er ihvertfall et fint bilde av hva jeg vil kalle et bra system

Nå var det vel ikke "et bra system" trådstarter spurte etter, men kompromissløs ytelse. Da synes jeg det bør være et minimum av 2 stk 7800GTX i SLI, 4GB av de aller rasteste av de store rambrikkene, en Athlon64 X2 4800+ ELLER Athlon64 FX57, mist 4 Raptor 74GB i Raid0, osv. Ikke noe fisleoppsett med ørten kompromisser. Her skal det være kompromissløst !!

Lenke til kommentar

Innlegget mitt må taes med en klype sarkasme ;)

 

Feilen er nok at ordet "kompromissløst" brukes i hytt og pine som en stor overdrivelse. Ordet burde aldri vært brukt om en PC man skal inngå en rekke kompromisser på. Tittelen på tråden er rett og slett missvisende for innholdet. Det blir omentrent som hvis en El-kjede reklamerer med "topp ytelse" på en maskin med Celeron 2,4GHz, 128MB ram og integrert intel grafikk. De fleste ville nok kalt det "løgn og bedrag", men vi kan nok i beste fall dra det til "en stor overdrivelse" slik tittelen på denne tråden er.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...