Gå til innhold

Spille 2 spill på samme maskin samtidig?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!, tenkte dere kanskje ville se og vurdere mine foreløpige hardwarevalg til min kommende ûber-pc. Oppgraderer fra Intel pentium3 730mHz, GeForce4...

Vel, her er lista, jeg kommer nok til å prøve å holde meg til Komplett.no, men andre butikker duger også. - Si hva dere synes, evt hva som kan gjøres annerledes.

PS: ikke særlig dyrere nå! (Starta på 8000, nå er det rundt 15k)

 

Prosessor:

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,2GHz

 

Hovedkort:

Asus A8N32-SLI deluxe

 

Minne:

Corsair TWINX 2048 kit m/2*1024mb (latency 2,5-3-3-6)

 

Optisk drev:

NEC DVD recorder (forlengs-r og baklengs-r, dual layer og det som er)

 

Grafikkort:

XFX GeForce 7800GT

 

PSU:

MIST 500W

 

Harddisk:

Western Digital 250GB "SATA2" (vet det egentlig ikke heter det)

 

Kabinett:

Her trenger jeg hjelp! Jeg er på jakt etter et solid kabinett i metall, med plass til 120mm-vifter, stillegående, UTEN dør, helst svart, MED uttak til lyd, firewire og usb i front. Og det må selvfølgelig være fint.

 

Skjerm, tastatur og mus har jeg.

 

Takker på forhånt for all hjelp!

Jeg kommer til å bruke denne PC-en til alt mulig fra spill som BF2 til tyngre applikasjoner som VMware, Photoshop mm. Og med X2, selvfølgelig MANGE ting på en gang!

Endret av Enthralled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yess! Fant en link til ett kult Lian Li-kabinett, noen som har erfaringer/alternativer til dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7BSCAND

 

Dette virker som har alt jeg ønsker meg! Men har også litt lyst på gjennomsiktig panel i tillegg. Microplex har det også, så alt er vel bra med dette her. Eller?

 

Og.. Er det noen som kan gi meg noen gjettninger på fps på forskjellige spill med dette nye systemet? CS, HL2, BF2 etc.. Evt: hva blir bremsen i systemet?

Endret av Enthralled
Lenke til kommentar

Hovedkort

DFI LANParty UT nForce4 SLI-DR Expert

ASUS A8N32-SLI DELUXE

RAM

Corsair TWINX2048-3500LLPRO DDR 2048MB Kit CL 2-3-2-6-1T, 437Mhz

Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1024MB *2

GPU

Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3 TOP

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 490MHz

CPU

AMD X2 3800+ Manchester

AMD x2 4400+ Toledo

AMD 3700+ San Diego

HD

OS disk

WD Raptor 36 GB 10000rpm

Media disk

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

DVD

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black

PSU

SEASONIC S12-600 SILENT

Kabinett

Lian Li PC6070BSCAND Miditower, Aluminium, Sort

Endret av GS
Lenke til kommentar

Jasså, ser du foreslår en rask raptordisk til OS, er det noe særlig å hente på å ha det i forhold til pris? Man merker det vel kanskje med raskere Windowsoppstart, men hvor mye ellers?

 

Bortsett fra det vil jeg si at GTX blir et prishakk for høyt for meg, og Lian-Li PC7BSCAND liker jeg bedre enn PC6070BSCAND.

 

Uansett, takk for oppmerksomheten! :p

 

- I tillegg til det med fps-gjetting, noen som har snøring på sånn sirka hva man kan vente seg av poeng i 3dMark 01,03,05 med den HW-en som står lista opp i første posten? :hmm:

Lenke til kommentar

raptor er en fn disk å bruke til os, men du bør velge 74gb utgaven, da den er både en del raskere og noe stillere enn lillebroren. og med den store så har du masse plass til spill også. kjører det sånn selv, og det går unna med laoding og sånt :)

 

det lian li kabinettet du fant er samme som jeg har, og jeg liker det godt, men det er litt dårlig kjøling i det. kikk på antec p180 eller CM stacker, begge veldig gode kabinetter.

 

angående 3dmark scores, så kan du jo se hva jeg scorer.

 

01se: 28180

03: 16645

05: 7734

 

cpu @ 2500mhz | minne @ 250mhz m/2-2-2-8-1T | gfx @ 475/1200

 

uklokka blir det ca 23000/14900/7100

Lenke til kommentar

Hmm. Sikkert fint med Raptor, men jeg må se litt på kostnadene.. Budsjettet er allerede sprukket med mange tusen :whistle:

(Det var vel fordi jeg bare MÅTTE ha 7800 & X2 :dribble: )

 

Velvel. Snasne "kabbiser" de du snakker om der, men de blir litt store til pulten min tror jeg.. Håper kjølinga på det første Lian-Li-kabinettet jeg linker til klarer å holde liv i PC-en med de to 120mm-viftene!

PS: Noen som vet om den kobberkjølinga på ASUS A8n32-SLI Deluxe er bra?

PS igjen: Takk for 3dMark-estimatet, JEG GLEDER MEG!

Lenke til kommentar

Budget alternative

ASRock - 939Dual-SATA2, Uli M1695, 540NOK

MSI GeForce 7800 GTX 256 MB PCIe 3950NOK

AMD X2 3800+ 2900NOK

OCZ 2048 MB Dual Channel Platinum Edition PC3200 2350NOK

Western Digital Raptor 36,7 GB S-ATA, 10000 rpm, 8 MB 867NOK

Maxtor DiamondMax 10 250 GB S-ATA 16MB 850NOK

Antec TruePower 550W 800NOK

 

Total 12257NOK

 

+Kabinett

Endret av GS
Lenke til kommentar

dersom vannkjøling er utelukket, så vil det første lian li kabinettet være perfekt for deg. lav pris, god plass inni, men ikke for stort utvendig og grei men lydløs kjøling.

 

en raptor er noe du eventuelt kan kjøpe deg om et par mnder. og det er egentlig unødvendig til vanlig bruk, så derfor er det like greit å ikke kjøpe en sånn når penger har noe å si.

Lenke til kommentar
dersom vannkjøling er utelukket, så vil det første lian li kabinettet være perfekt for deg. lav pris, god plass inni, men ikke for stort utvendig og grei men lydløs kjøling.

 

en raptor er noe du eventuelt kan kjøpe deg om et par mnder. og det er egentlig unødvendig til vanlig bruk, så derfor er det like greit å ikke kjøpe en sånn når penger har noe å si.

Takk Spirre! Du må være en vis mann, det der høres veldig fornuftig ut indeed! Da får jeg veldig lyst til å si at jeg satser på det Lian-Li-kabinettet for jeg synes det virker heelt perfekt, akkurat sånn som jeg hadde tenkt. :D

Så hvis det ikke er noen som kommer med noe bedre forslag så blir det det.

 

Men for all del, fortsett å poste her, kult med et nettforum fullt av HW-geeker som meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Nye spørsmål:

 

1. Hva vil være "bremsen" (hvis det går an å kalle noe av det jeg tenker å kjøpe for det) i systemet i første posten?

 

2. Med MIST 500W - som jeg hører er en utmerket psu - er det nok power for en mulig fremtidig SLI-konfigurasjon med enda ett 7800GT-kort? Da er det også sannsynlig at jeg sitter på en raptor, muligens flere enn 2 disker. Må også være litt spillerom.

 

Regner med noen her har peiling :)

Lenke til kommentar

Jeg har Lian-Li PC7 og er veldig fornøyd med det. Eneste negative er at det ikke er noen form for demping til hardiskene,så den raptor disken vil du høre godt.

Jeg har bare 1 disk i kabinettet nå og har montert Nexus hardiskdempere (de blå). Her er et bedre bilde.

Det fungerer veldig bra,men du kan ikke bruke de hvis du skal ha mer enn 1 disk.Da blir det for trangt.

 

Edit:Jeg foreslår at du følger med på Netshop's Blåmandag som starter om litt over 5 timer. Hvis du er heldig kommer de med et supertilbud på et produkt som du trenger til din nye pc. Følg også med i denne tråden utover dagen,der blir det nok mye aktivitet og gode tips! :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du følger med på Netshop's Blåmandag som starter om litt over 5 timer

Takker for tipset, jeg visste ikke at NetShop hadde noe sånt! Skal holde meg orientert med hva de har av tilbud utover mandagene. :thumbup:

 

 

misten holder fint til sli ja. et meget bra valg.

- Yess! Da blir det definitivt MIST :D

Lenke til kommentar
Jeg foreslår at du følger med på Netshop's Blåmandag som starter om litt over 5 timer

Takker for tipset, jeg visste ikke at NetShop hadde noe sånt! Skal holde meg orientert med hva de har av tilbud utover mandagene. :thumbup:

 

 

misten holder fint til sli ja. et meget bra valg.

- Yess! Da blir det definitivt MIST :D

O hei og hå! Jeg må visst quote meg selv her, for rett etter jeg skrev det så fant jeg et knalltilbud på "blåmandagen" på en Hiper 580W!!

Jeg tenkte ..:hmm: - Det er 80W mer enn MIST, samtidig som det er noen hundringser billigere, og med noen geniale kabelstrømper. Høster gode omtaler, også har jo min gode forumvenn Spirre en sånn en. Hehe.

 

Det blir Hiper i posten til meg om noen dager! :yes: :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...