Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av hodetelefoner


MGS3

Anbefalte innlegg

Jeg har Koss PortaPro allerede, men er ikke altfor fornøyd med dem...

 

Jeg leter etter noen hodetelefoner som er relativt store, og har ekstrem høy musikkvolum, og jeg syns PortaPro'ene ikke er høye nok....

 

Var på spaceworld i byen, og der så jeg to stykk som fristet: Creativ HQ 1700 og ett eller annet fra Koss (nå husker jeg seff ikke hva de hett, men det var ligt PortaPro med hensyn til at de kunne legges ned på samme måte, men "koppene" var mykje større på disse)

 

Også lurer jeg på en ting: Har det mye å si om hvilket mp3 spiller jeg har med hensyn til lyden? F.eks vil en iPod være dårligere enn en Zen Touch Sleek? Nå tenker jeg først å fremst på hvor høy lyden er, også selføgeli på lydkvaliteten!

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beyerdynamic DT231 fungerer veldig bra sammen med mp3-spillere. Den er lydmessig mye bedre enn PortaPro samt at den er konstruert veldig mye mer solid enn PortaPro.

 

Du bør tenkte deg om flere ganger før du spiller veldig høyt med hodetelefoner. I tillegg til at du ser(høres) ut som en komplett idiot når du spiller så alle andre på bussen hører det, kan du ødelegge hørselen.. Og den skal vare livet ut.

Lenke til kommentar
DT231 er en lukket konstruksjon, men stenger ikke støy veldig bra inne/ute, da klokkene ikke dekker hele øret, men ligger utenpå.

 

Sennheiser HD280 Pro isolerer meg bra, og dekker hele øret. Kan fint drives av mp3-spiller. Koster dog endel mer enn DT231.

 

Link.

jupp, d var litt i d dyreste d..sorry, har glemt å oppgi prisklasse..kan vel si at den liger på mellom 500 - 1000

Lenke til kommentar

notalive: sennheiser hd 555 er utrolig lettdrevne i forhold til størrelsen, kan fremdeles høre på musikk i mange timer på creative zen touch, det husker jeg fra bilturen til trondheim. kjørte en omvei for vi skulle noe annet også, så bilturen ble 15 timer, ladet en gang midt på turen, når vi overnattet, da var batteriet ca 3/4, så ladet jeg det ikke mer, det holdt på veien ned igjen også

Lenke til kommentar

Et litt billigere alternativ til sennheiser HD 555 er HD 515, som jeg kjøpte meg for noen dager siden. Syns det er knall! Forskjellen er vel litt mer diskant på 555 har jeg hørt. 515 koster 700 på hifiklubben. Digger å bruke dem :love:

 

Sammenlignet med Porta pro er det mer bass, og mer definert diskant, men nå har jeg ikke prøvd porta pro så veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...