Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, dere får bare si ifra om jeg gjorde feil, fant ingen "generelt om internett, hacking osv." forum, men greit, til saken:

 

Jeg hadde vært logga på på msn ei stund utover kvelden igår, og rundt 1.tida en gang ble jeg plutselig logga på på en annen maskin, jeg prøvde å logge på på ny, men det samme skjer. Så gjør jeg den tabben? at jeg logger meg på med gmail-accounten min for å se hvem det er som plutselig har fått tak i mitt passord. Vi sitter og snakker ei stund og han ligger og drar frem personlig informasjon om meg og alt, han har jo såklart skifta passord og jeg kommer ikke inn på den heller. Vi diskuterer og alt er greit egentlig, jeg synes egentlig hele situasjonen er sinnsykt morsom, og jeg visste ikke at man kunne hacke seg inn på andre folk sin hotmail...

 

Men så ble vi begge trøtte, han sa jeg skulle logge meg inn klokka 4 neste dag også logga han seg av, jeg var litt småirritert over ikke å skjønne hvordan han gjorde det, men jeg logga av jeg og.

 

Dagen etter kom jeg på at jeg skulle sjekke om han kanskje hadde glemt å skifte den alternative adressen, som han faktisk hadde, så jeg skifta til et kjempevanskelig passord...

 

rart nok klarte han å knekke koden, så jeg endra det raskt igjen, til ingen nytte, så jeg logga meg enkelt og greit bare på med gmailen igjen og bestemte meg for å prøve å snakke meg til å få igjen adressen min.

 

Til slutt bare gav han meg den tilbake... :wow:

 

True story... maybe not that well-written but true... noen som har peiling på åssen han kan ha gjort det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i oppgavebehandling (Ctrl+Alt+Del i WinXP) > Prosesser, og se om du finner noen suspekte programmer som kjører som du ikke er kjent med. Evt kan du ta screenshot og poste her, så kan vi se om vi kan hjelpe. Hvis du søker i google på filnavn, finner du ofte en slags status for slike programmer, som f.eks. dette. Sjekk om noen av programmene kan være en keylogger, avslutt og evt finn og slett den.

 

edit: så må du sjekke litt senere og ikke minst ved neste restart at den ikke er kommet tilbake igjen.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
5 av mine prosesser var scvhost.exe

Avsluttet de og fikk opp en feilmelding som ligner den samme som blaster viruset sto for.

Skrev selfølgelig shutdown -a i cmd.

men hvorfor er denne prosessen skadelig?

tipper det var SVCHOST.EXE du avsluttet.. å det blir brukt av windows så den er ikke farlig.

men SCVHOST.EXE derimot er ikke det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...