Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL + Router + Internet-Deling = 2PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På den pc'en som er på nett eller pc-2 som ikke kobler opp mot nettet?

På den uten nett, jeg regner med du har satt den opp til og aldri slå ett nummer osv slik at den forventer og finn internett igjenom nettverk?

Du kan prøve og kjøre veiviseren for oppkobling og velge bredbåndskobling som alltid er aktiv sam sjekke at det ikke er noe brannmurer på maskinen som sperrer.

Lenke til kommentar

PCen som ikke kobler seg opp på nett selvsagt. Tviler på at windows branmur kan ha noe med det å gjøre, men prøv dette: Kontrollpanel >>> Nettverkstilkoblinger >>> Høyreklikk på Lokal tilkobling >>> Egenskaper... og slå av brannmuren hvis den er på. Og du har husket å huke av ved Identifiser innstillinger automatisk?

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting av det her....Alt funker som bare det på pc-1, men pc-2 :no:

Begge pc'ene har egen ip tildelt, og de er på samme aribeidsgruppe...TCP/IP installert. Jeg har en ide, kobler bare pc-2 fra TP kabelen(den som ikke kobler seg opp mot nett), og setter TP kabelen i PC-3 som funka før jeg fikk pc-2..

 

Altså, hvis pc-3 virker når jeg bruker den samme tp kabelen og den kommer seg på nett, så er det ikke noe i veien med routere, MEN PC-2 ? ikke sant? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...