Gå til innhold

Windows klager over lite minne...


yahord

Anbefalte innlegg

Jeg har 8 gb fritt minne igjen på harddisken, men Windows klarer ikke å slutte å klage over lite plass. Ok 8 gb er ikke mye, men det er faen meg ikke noen grunn til at Win skal bitche og syte. Klikker helt når jeg spiller BF og alt blir minimert siden jeg må vite at:

 

Disk free space has dropped below the minimum threshold. Free up space on your hard disk drive by:

1. Backing up your data to a tape backup, ZIP or network drive.

2. Delete unused files.

 

If you are unsure which files are safe to move or delete, contact your Help Desk or consult your software manuals.

--------------------------------------------

 

Klikker så jævlig for meg!

Uansett. Hvordan fjerner jeg den meldingen eller for den saks skyld, setter ned minimumsverdien.

 

Hilsen Penetration P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt om noen innstillinger på det der, tror det er satt fast til 200MB. Det jeg tror det er, at det er definert en egen alert på LogicalDisk-objektet i Alerts under "Performance Logs and Alerts". Gå dit og sjekk, slett hvis du finner noe om LogicalDisk der. Høyreklikk my computer og velg Manage, så finner du performance logs and alerts der.

Lenke til kommentar

Jeg fikk meldingen bort ved å gjøre dette. Vet ikke om det fungerer for din del:

 

Low Disk Space - Disable Low Disk Space Message

 

Start/Run/Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer. Create or modify: NoLowDiskSpaceChecks REG_DWORD and set the value to 1. Logoff/Reboot.

Lenke til kommentar
Jeg fikk meldingen bort ved å gjøre dette. Vet ikke om det fungerer for din del:

 

Low Disk Space - Disable Low Disk Space Message

 

Start/Run/Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer. Create or modify: NoLowDiskSpaceChecks REG_DWORD and set the value to 1. Logoff/Reboot.

Hvordan lager jeg en sånn type fil?

Lenke til kommentar
Jeg fikk meldingen bort ved å gjøre dette. Vet ikke om det fungerer for din del:

 

Low Disk Space - Disable Low Disk Space Message

 

Start/Run/Regedit

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer. Create or modify: NoLowDiskSpaceChecks REG_DWORD and set the value to 1. Logoff/Reboot.

Hvordan lager jeg en sånn type fil?

Gå inn i registeret og lokaliser HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer.

 

Høyreklikk -> Ny -> DWORD-verdi og skriv NoLowDiskSpaceChecks og sett verdi til 1.

__

EDIT: leif

Endret av Pels
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er nettopp det som er poenget; jeg fyller den ikke til randen. Windows klager over lite minne etter at 8 gb er igjen og det er, etter min mening, mer enn nok.

Uansett så har jeg en bitteliten hd på bare 74 gb (10000 rpm), så jeg må bruke det jeg har.

Endret av yahord
Lenke til kommentar

Jeg regner med du har gjort det, men har du tømt søppelkurven? Slettede filer blir ofte liggende her og ta plass. Ett annet tips er å bruke diskopprydding, f.eks ved å venstreklikke på aktuell partisjon/HD og velge egenskaper/properties.

 

Det neste du bør gjøre er å defragmentere og det er her du kan få problemer, degragmentering krever som regel at du har minimum 15% av den totale diskplassen ledig(på aktuell partisjon).

 

Det er forresten rart at du ikke fikk bort meldingen ved å skru av denne funksjonen, det er viktig at du logger av eller starter maskinen på nytt for at endringer i registeret skal funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...