Gå til innhold

Prisantydning på tre år gammel pc. P4 2.4 Ghz


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenker å selge hele pc'en fremfor å oppgradere mer. Da får jeg litt startkapital til en ny pc med nyeste teknologi og standarder.

 

Fint hvis dere kan gi meg en prisantydning på hele maskinen og prisantydninger på hver av del separat.

 

Kom gjerne med en pris på det maskinen er verdt og gjerne i tillegg en pris som det er realistisk at jeg kan få for den på bruktmarked eller auksjon som f.eks. qxl.

 

Jeg tenker kun å selge maskinen. Altså uten skjerm, mus og tastatur.

 

Maskinen er en tre år gammel Dell Dimension 8200 og er kjøpt i juli for tre år siden.

 

Spesifikasjonene er følgende:

 

Intel P4 Northwood 2.4Ghz/512/533

256 PC800 RDRAM*2 (512 RAM) Tror det er samsung som er produsent..

120 GB 7200RPM Western Digital IDE harddisk

AGP-kort ATI RADEON 9800 128 MB DDR RAM

PCI-kort Santa Cruz lydkort. Fem kanaler tror jeg. Ingen optiske utganger

PCI-kort Tekram Firewirekort med tre porter

PCI-kort med fire usb2-porter

PCI-kort 3COM 10/100 nettverkskort

Nec 40x cd-brenner

LG 16x dvd-brenner

Hovedkortertet er basert på 850e brikkesettet. Det er fire usb-porter integrert på det, DIN-porter for mus og tastatur samt seriell og parallell-porter. Ellers er det ikke noe mer integrert og merke på hovedkortet er ukjent.

Dell Dimension 8200 kabinett med dell strømforsyning

 

Hvis det er noen opplysninger som jeg har glemt eller som jeg bør tilføye så si gjerne i fra.

 

Takker for innspill :)

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RDRAM er jo veldig dyrt hvis ska kjøpe det nytt i dag. Hvis jeg selger maskinen i deler, kunne jeg ikke ha fått en del for ram'en? Kan jo være personer som sitter på et RD-hovedkort som ønsker mer ram...

 

Noen som tenke seg å komme med forslag på hvor mye jeg bør kunne forvente å få for hver av delene?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Synd å si, men jeg tror ikke slaktingspotensialet er særlig stort. Kanskje med unntak av rambrikkene er det ikke noen andre deler som er verdt noe særlig brukt. Jeg tror heller jeg ville satset på å finne noen som trenger en helt grei, fungerende hjemmepc til kontor og internettbruk.

Lenke til kommentar

Ja... Med Trinitron 19" flat CRT skjerm, høytalere og maskin kostet den over 20000 kr ny...

 

Hadde i hvertfall håpet å kunne få over 3000 kr for maskinen på qxl.

 

Skjermkortet var veldig bra i sin tid.

 

Og det duger til Gta-spillene og Hitman 2 og Contracts.

 

Vet at skjermkortet sikkert ikek kan sammenlignes med dagens, men duger det ikke til mange populære spill fortsatt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Som sagt, det er vanskelig å spå, men du kan meget vel være heldig på QXL. Nypris er dessverre helt uinterresant i så måte. Stiller meg tvilende til at det skjermkortet kan dra noen nye spill på en akseptabel måte, men uansett så tror jeg du må henvende deg til folk som ønsker seg en enkel pc til kontor og nett.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått et annet skjermkort. Det er redigert i det øverste innlegget.

 

Er det noen som vet hvordan dette skjermkortet er i forhold til det jeg hadde før? Det var et Nvidia geforce TI 4600 128 mb ram. Tenker da både på forkjell i pris og i kvalitet.

 

Av en eller annen grunn er det to drivere til kortet under enhetsbehandling. EN driver det står secondary på. Sikkert siden det er ATI RADEON 9800 SE.

 

Det finnes også et som heter ATI RADEON 9800 og et som heter ATI RADEON 9800 pro.

 

Noen som vet hvordan en kan finne ut hvilket av disse forskjellige grafikkbrikkene som er på kortet og hvem som er produsent av kortet?

 

Finnes det et program til dette? Har testet med cpu-z og sandra.

Endret av x-ray-cat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...