Gå til innhold

Hvorfor går darth vader med maske?


xomer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fremdeles overbevist om at det er "henteknapp" for moren knappene på brystet er for  :whistle:

Nei, det er det ikke.

Det er en konsoll for Pong.

 

"The Emperor and Darth Vader work throu the wee hours of the night by playing The Force - Pong, or ForcePong, on Vaders chest consoll".

 

Fra de opprinnelige notatene til Lucas.

Det kom aldri bra frem i filmene da.

ForcePong var også orginalt tenkt som et tidsfordriv for the Emperor og Vader under slaget ved Endor i Return of the Jedi, mens Luke kjempet med sine indre demoner. Mark Hamlin ødela alt ved å kreve mer dramatikk. mumle mumle dumme Mark

 

Lucas kan bekrefte det, men dere må kanskje skjenke'n litt øl før han tør å innrømme det ;)

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Intriguing, mener å ha lest at Gen. Grevious var en Jedi som døde, men ble reddet og puttet i en robot, etc.

Les om han på wiki hvis du vil vite..

 

sånn i korte trekk hvis jeg ikke husker feil, så var han en glimrende militær strateg som seperatistene ville ha som militær leder, men han nektet så de sprengte han nesten i filler og hentet han tilbake til live igjen i en halvveis robot med hjelp av the force.. og nå er han dem evig takknemlig for at han lever.. og joiner seperatistene.. fritt hentet etter hukommelsen min.. :)

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Intriguing, mener å ha lest at Gen. Grevious var en Jedi som døde, men ble reddet og puttet i en robot, etc.

Les om han på wiki hvis du vil vite..

 

sånn i korte trekk hvis jeg ikke husker feil, så var han en glimrende militær strateg som seperatistene ville ha som militær leder, men han nektet så de sprengte han nesten i filler og hentet han tilbake til live igjen i en halvveis robot med hjelp av the force.. og nå er han dem evig takknemlig for at han lever.. og joiner seperatistene.. fritt hentet etter hukommelsen min.. :)

bare en liten kommentar: hukommelsen din suger :p

Lenke til kommentar

Det finnes en teori som går ut på at Darth Maul, Darth Tyranus/Grev Dooku og General Grievous, som alle er brikker i Palpatine/Darth Sidious' spill, symboliserer ulike egenskaper som senere er å se ved Darth Vader, Palpatines store ridder.

 

Darth Maul er en glimrende sverdsvinger: Det samme kan kanskje sies om Darth Vader, satt i sammenheng med at han er en form for krøpling.

 

Darth Tyranus/Grev Dooku er karismatisk/fryktet lederskikkelse og eminent strateg. Vader er en fryktet lederskikkelse og strateg på en parallell linje.

 

General Grievous er delvis biologisk og delvis mekanisk, dvs en android. Det samme blir jo etterhvert Darth Vader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...