Gå til innhold

Alternativ priest build


Anbefalte innlegg

Men oppfattning er at presten enten kjører shadow eller holy/disc build. Hvis de fokuserer mest på PVP er det naturlig med shadow. Spiller man end-game intance så må man være holy/disc build for å få være med.

 

Jeg foreslår en alternativ build hvor jeg føler at man et balansert tre. Man får silence og mind flay fra shadow og alikavell en brukbar healing for end-game. Når er jeg riktig nok bare level 52 og har ikke vært i UBRS en gang, så slakt gjerne forslaget mitt hvis det ikke fungerer, men kom med konstruktiv kritikk takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må jo være genialt, hadde det ikke vært for at en priest skal jo heale, og ikke gjøre dmg(hvis ikke pvp build), eller? Jeg er ikke priest selv, men kan ikke forstå at en kan heale bra som alene priest en en 5-man instance hvis man i tillegg skal være klar til å gjøre dmg.

 

Men som sagt så har ikke jeg snøring på hva en priest kan, så.. :) Hørtes interessant ut da =)

Lenke til kommentar

Nesten det samme som jeg brukte.

 

Imo, Improved Renew bør byttes ut med Holy Specialization. Fordi Holy Specialization gjelder healing også.

 

Improved Healing trenger du heller ikke, i og med at du som regel kommer til å bruke flash heal.

 

Inspiration hadde jeg bytta ut med Subtlety.

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

mind flay er ikke no serlig bra uten darkness og shadow form.

men om du skal ha et trispec så foreslår jeg denne:

 

 

 

Class: Priest

Level: 60

 

 

 

Discipline Talents (21 points)

 

 

Unbreakable Will - 5/5 points

Increases your chance to resist Stun, Fear, and Silence effects by 15%.

 

 

Improved Power Word: Shield - 3/3 points

Reduces the duration of your Power Word: Shield's Weakened Soul effect by 15 seconds.

 

 

Improved Power Word: Fortitude - 2/2 points

Increases the effect of your Power Word: Fortitude and Prayer of Fortitude spells by 30%.

 

 

Mental Agility - 5/5 points

Reduces the mana cost of your instant cast spells by 10%.

 

 

Mental Strength - 5/5 points

Increases your maximum Mana by 10%.

 

 

Inner Focus - 1/1 point

When activated, reduces the Mana cost of your next spell by 100% and increases its critical effect chance by 25% if it is capable of a critical effect.

 

 

 

 

Holy Talents (8 points)

 

 

Improved Renew - 5/5 points

Increases the amount healed by your Renew spell by 15%.

 

 

Spiritual Healing - 3/5 points

Increases the amount healed by your healing spells by 6%.

 

 

 

 

Shadow Talents (22 points)

 

 

Spirit Tap - 5/5 points

Gives you a 100% chance to gain a 100% bonus to your Spirit after killing a target. For the duration, your Mana may regenerate at a 50% rate while casting. Lasts 15 seconds.

 

 

Improved Shadow Word: Pain - 2/2 points

Increases the duration of your Shadow Word: Pain spell by 6 seconds.

 

 

Shadow Focus - 3/5 points

Reduces your target's chance to resist your Shadow spells by 6%.

 

 

Improved Mind Blast - 4/5 points

Reduces the cooldown of your Mind Blast spell by 2 seconds.

 

 

Improved Psychic Scream - 2/2 points

Reduces the cooldown of your Psychic Scream spell by 4 seconds.

 

 

Mind Flay - 1/1 point

Assault the target's mind with Shadow energy, causing 75 damage over 3 seconds and slowing the target to 50% of their movement speed.

 

Level 28: 126 damage over 3 seconds

Level 36: 186 damage over 3 seconds

Level 44: 261 damage over 3 seconds

Level 52: 330 damage over 3 seconds

Level 60: 426 damage over 3 seconds

 

 

Shadow Reach - 3/3 points

Increases the range of your Shadow damage spells by 20%.

 

 

Silence - 1/1 point

Silence the target, preventing them from casting spells for 5 seconds.

 

 

Vampiric Embrace - 1/1 point

Afflicts your target with Shadow energy that causes all party members to be healed for 20% of any Shadow damage you deal for 1 minute.

Lenke til kommentar
En hel masse

Med den der tri-spec'en vil jeg aldri bli godtatt som healer i end-game. Jeg trenger gjerne Imp Flash Heal. Litt for lite på Holy treet.

 

Hako sin var faktisk ganske bra. Jeg har jo ikke behov for spirit tap når jeg dinger 60 og som du sier så blir ikke Heal og Greater heal brukt så mye.

Lenke til kommentar

Ahpadt: Det oppsette du har, funker det bra til solo og pvp? Synes det oppsette virker bra :) Virker som du kan gjøre litt solo og i tillegg heale bra i instance..

 

For en stund tilbake respeccet jeg til Holy, det funket i 3 dager, så ble det dorgende kjedelig, så jeg respeccet tilbake til shadow, å når mener jeg kanskje din build kan være helt perfekt :thumbup:

Endret av kjexter
Lenke til kommentar
vurderer å respecce til denne:

 

http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...000000000000000

 

Har nesten samme config idag, men jeg har brukt 2p i martyrdom, 1p i focused casting og 1p i manaburn(som jeg nesten aldri bruker likevel)

 

funker utrolig fint som healer ihvertfall, den ekstra spiriten er utrolig digg å ha.

hvis du skal ha holy spec så bør du ta inspiration isteden for subtlety.

Lenke til kommentar
hvis du skal ha holy spec så bør du ta inspiration isteden for subtlety.

Inspiration er for meg et fullstendig verdiløs talent, omtrent som resten av holytreet. Det trenger virkelig en rework for at det skal fungere ordentlig, slik det er nå så er det hverken fugl eller fisk.

Endret av Netforce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...