Gå til innhold

Men Pentium 4 var ikke død.. Litt snadder fra SZN


Anbefalte innlegg

Ja, ja ... det er kjipt når hardware tar kvelden.. Fikk en ny PM 780 av DIGITAL IMPULS i dag, men får den ikke før i morgen..

 

Måtte jo leke meg litt allikevel.. og denne gange med P5Wd2 premium og en 670 i Cascaden som jeg låner av Kjell Erik.. Denne er på ingen måte like kald som min.. men den duger jo.. load temp på ca -80 grader..

Forrige gang jeg testet ble vi litt parkert av at Asus har låst/skjermet SM bussen, slik at det ikke var mulig å bruke hverken SetFSB eller den demoversjonen av Clockgen som Franck Delattre hos CPUID sendte meg..

Denne ganger brukte jeg rett og slett AI booster, noe som viste seg ikke å være altfor dumt..

 

Minnebrikkene er OCZ 4200EB DDR2 brikker som har de nå ganske berømte Micron D9 chippene.. som klokker utav ville He***te.. Disse krever dog endel spenning... utover de 2,3 volt som er maks på Asus kortet.. Har dog ikke gjort noen mod på det .....ennå...

 

Vurdere nå meget sterkt å gå løs på dette med nitro.. noe som forklarer seg selv når resultatene i en ikke altfor kald cascade gis til kjenne..

 

Litt forsiktig til å begynne med..

superpi52.jpg

så var det bare å gi gass...superpip55.jpg

 

og litt gass til..

 

[superpip57.jpg

 

Kjørte Superpi på 5,885GHZ men var mer opptatt av å se hvor høyt den gikk.. glemte å ta screenshot rett og slett..

 

Skal prøve med en ny bios i morgen..en som er kjent for å klokke bedre enn 0509 BIOSen som jeg brukte i dag..

 

Det er mye som tyder på at systemet er mer enn stabilt nok til å kjøre eksempelvis 3D mark o1-03-05 på minst 5,5 med 4-2-2-4-2 instillinger på minnet 1:1... har en formening om at dette vil bane vei i vellinga relativt godt.. den som følger med får se..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du på forsiden, igjen! :D

 

Forresten, jeg sitter og tester det samme hovedkortet nuh. Hvilken BIOS er det du snakker om? Den jeg sitter med nå har noen småbugs jeg ikke helt liker når jeg klokker...

 

Enda en ting, når du rebooter systemet, slår maskinen seg helt av, for så å gå på igjen? Mitt gjør nemlig dette og det holder klokken litt tilbake virker det som. Vet det er en fiks for det et sted, men husker ikke hvor jeg så det i farta..

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar

Det at systemet slår seg av når du restarter skyldes ustabil spenning til chipssettet. Hvis du ser over den øverste PCI ex 16X porten litt i bakkant vil du se at det er en placeholder for en kondensator.. Ved å bruke en meget spiss loddebolt kan åpne hullene for så å sette inn en 470 ett eller annet,.. vet ikke helt hva benevnelsen er kodensator der.. Dette vil stabilisere spenningen til chipssettet. og selvfølgelig voide all garanti med noen kilometer :yes:

 

Det ligger også noen gode voltmods til dette kortet bla på www.akiba-pc.com

 

Brukte 0509 biosen i går.. skal teste med 0408 som mange påstår er bedre i dag..

 

Har letet etter modden for deg men finner den ikke..

Lenke til kommentar

Ville ha prøvd meg litt mer forsiktig frem enn det hvis jeg har deg.. Brikkene tåler endel volt, men det må sies at Micron chippene som sitter på liker innbrenning...ville kanskje ha tatt det litt lungt til å begynne med for så å gradvis øke volten.. prøv først med 2,4...

 

Skal selv modde i kveld.. det skal visst klokke bedre med høyere chipssett volt..

Lenke til kommentar

ser du kjører med masse bg. prosesser som MScomunicator(messenger) og du kjører med masse snarveier på skrivebordet og standard Xp visual theme (tror du kunne fått til litt bedre hvis du gik inn i MSconfig.exe og strippet litt...

 

men gratulerer dette er nesten 6tallet [sykt]! :dribble: :!:

MVH:

Kissto

Lenke til kommentar
Ville ha prøvd meg litt mer forsiktig frem enn det hvis jeg har deg.. Brikkene tåler endel volt, men det må sies at Micron chippene som sitter på liker innbrenning...ville kanskje ha tatt det litt lungt til å begynne med for så å gradvis øke volten.. prøv først med 2,4...

 

Skal selv modde i kveld.. det skal visst klokke bedre med høyere chipssett volt..

Jepp, vet, skal ta det så gradvis som mulig. Har noen 5400UL på vei nå også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...