Gå til innhold

Skuffet over Fable - The lost chapters

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg riktignok ikke spilt Lost Chapters enda, men jeg likte Fable til XBOX. Det hadde en grei story, og jeg syntes så absolutt at spillet hadde underholdningsverdi.

Jeg syntes ikke Fable skal slaktes for det, etter sigende, fryktelig lineære gameplayet, for hvor mange RPGer og FPSer lider ikke av dette i like stor eller enda større grad?

Grafikken er pen og kamp- og magisystemet er etter min mening absolutt brukbart, men jeg kan si meg enig i at handlingene til karakteren din i spillet ikke har så mye å si som man gjerne skulle ønsket.

Dog, en ting som irriterte meg relativt mye med spillet var de heller dårlige prestasjonene til de som la stemmene i spillet.

Overall rating: 75% kanskje. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan ha bruke amrikansk moral i spill\filmer selv om spillet\filmen ikke er defra, dette blir faktisk gjort hele tiden å forandrer ikke poenget i det hele tatt.

Feks simpson \ southpark omtrent laget på å gjøre det motsatte av den amrikanske moral (ikke simpson i så stor grad men, den har faktisk litt). Du kan med andre ord også være Amrikansk å lage spill\film uten amrikansk moral

Endret av simalarion
Skrevet

Det som gjorde meg litt vel irritert var undertittelen "the lost chapters", legg merke til flertalls "S" på slutten av "chapter". Men i mine øyner var det bare et ekstra chapter og det var fullført i løpet av toppen 1 time og 30 min.

Men er fremdeles mye morro i spillet.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt F:TLC om jeg allerede eide xboxutgaven, men for alle andre er det et ypperlig kjøp. Spillet gir ikke den helt store valgfriheten, men du kan stort sett velge om du vil være snill eller slem i de fleste situasjoner, og det er da bedre enn ingenting. PC versjonen legger også til noen nye småting i løpet av spillet, som horehuset og hønesparkekonkuransen (med tilhørende hodeplagg), og dette gjør absolutt at spillet blir morsommere i begynnelsen. Det nye sopp-questet var også morsomt, og ga spillerne en unnskyldning til å besøke rusle litt rundt på steder som tidligere virket litt tomme.

De nye spellene virker for meg meningsløse, de hadde god rekkevidde, men en fullt oppgradert enflame (eller hva den nå heter) virker fortsatt bedre (og raskere), om enn muligens mindre skade pr. mana (har ikke sjekka, egentlig).

Spillet er for lett, ja, alt for lett, i alle fall om en har spilte det tidligere, og dette er et alvorlig ankepunkt. Likevel, spillbarheten, skjønnheten (for det er virkelig et fenomenalt pent spill) alt sammen gjør det til et utmerket kjøp.

Skrevet
Og så har jeg bare spilt et par timer... Ønsker jeg hadde kjøpt Dungeon Siege II i stedet. Får håpe det bedrer seg.

Hvis du ønsker åpenhet så er nok ikke DSII førstevalget. Jeg har begge og DSII går igrunn bare ut på å trykke flest ganger å høyreknappen (angrip). Fable hadde i begynnelsen en suveren atmosfære og det så veldig lovende ut, men det klarte ikke å holde spenningen oppe. Samme med DSII, man blir lei av å gjøre det samme hele tida. Jeg hater også spill med områder som respawner masse monstre på steder du har ryddet unna tidligere. Det gjelder for øvrig begge spillene.

Skrevet

Fable hadde et meget bra førsteinntrykk ja, og hadde det klart å holde på stemningen utover spillet hadde dette blit et spill som hadde vært meget morsomt.

Har ikke spillet Fable før, og til å være en førstegangs spiller av Fable, syntes jeg det gikk utrolig fort, og var meget lett. Kampen hvor jeg brukte mest pots var på Jack, hans ordentlige form, men ellers brukte jeg lite potions.

Skrevet
Synd at man ikke kan spille mer etter "rulleteksten"

Du kan faktisk spille videre etter "rulleteksten".

Bare se hele greia helt ferdig. Mener å huske du kommer tilbake til menyen da og så kan du fortsette å spille, ta oppdrag (kanskje ikke alle) og lagre som du vil.

Skrevet
Bare se hele greia helt ferdig. Mener å huske du kommer tilbake til menyen da og så kan du fortsette å spille, ta oppdrag (kanskje ikke alle) og lagre som du vil.

Da husker du feil. Etter "rulleteksten" kan man ikke spille Fable videre. Synd men sant.

Skrevet

Bare reload autosaven som kom når du kom inn til Jack. Du loader rett atme Bronze gate, og kan spille derfra før du går inn. Få gjor quester, gå på bordell, åpne demon doors, gift deg flere ganger, kjøp hus og lei dem ut etc. Mye morro der og.

Jeg sparer nå opp for å få tak i det siste sverde, og det beste og, som koster 62k i Bowerstone south. Knuser you sverde du tar fra Jack (vis du beholder det da) elegant.

Skrevet

Skjønner ikke at det går ann å klage over Fable! Linjært, kanskje, men hva så? Et av de bedre spillene jeg har spilt og gleder meg til oppfølgeren/expansionen (slik det skrives?)

Men i spillet har du vel 3 store valg; Drepe Whisper i arenanen, drepe søstra di og få sverdet til Jack of Blades og ta på deg maska til Jack of Blades etter at du ahr drept han i drageform!

Men et tips til de som hadde lyst på et kraftig sverd, men ville være snille: Maks ut Strenght og (en til som jeg ikke kommer på) og dra til Temple of Aeon (elns) og dra ut sverdet som står i stenen oppe på en klippe der! Tror det har 240 i damage mens sverdet til Jack of Blades har 280...

Skrevet

Det kraftigste sverdet får du kjøpt i ei sjappe. Det er kraftigere enn både Jack Of Blades' sverd og det i steinen.

Men jeg er enig i det P-in-P sier, Fable er et utelukkende bra spill, og det er teit å si noe annet! Mange rollespill nå til dags er utrolig linjære, enten dere velger å innrømme det eller ikke!

Skrevet
[iC,29/09/2005 : 20:48]

Da husker du feil. Etter "rulleteksten" kan man ikke spille Fable videre. Synd men sant.

Man kunne det i Fable til Xbox og man kunne det i Fable TLC versjonen til PC som lakk ut på nettet.

Det er også nevnt på diverse tråder: http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessag...&topic=23730350

Synd hvis de har fjernet denne muligheten da.

Skrevet
[iC,29/09/2005 : 20:48]

Man kunne det i Fable til Xbox og man kunne det i Fable TLC versjonen til PC som lakk ut på nettet.

Det er også nevnt på diverse tråder: http://boards.gamefaqs.com/gfaqs/genmessag...&topic=23730350

Synd hvis de har fjernet denne muligheten da.

Vel, når jeg og brutter'n gikk igjennom fikk vi ingen mulighet etter at rulleteksten ble ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...