Gå til innhold

Støy i headset


Anbefalte innlegg

Når jeg setter i headset på min Fujitsu Siemens Amilo D 7850 (bærbar, med integrert lydkort), kommer det masse skurrelyder i headsettet. Det virker som om når maskinen jobber, kommer det lyd, slik at man hører ekstra mye når man åpner programmer eller flytter musepekeren. Støyen er like intens uansett hvilken lydstyrke lyden er innstilt på.

 

Jeg har prøvd litt ulike ting for å prøve å ordne på problemet, uten resultat. Jeg prøve å oppdatere driverne til lydkortet, samt å dempe ulike enheter. Når jeg vipper pluggen headsettet er koblet til maskinen med litt opp, forsvinner støyen, men jeg kan ikke sitte og presse på den hele tiden, heller. Jeg synes dette er bare rart! Jeg har prøvd ulike headset, men støyen er der uansett.

 

Er det noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, dette er mitt lille LAN problem; alltid skurrelyd i headsettet da jeg setter pluggen rett i lydkortet. Når jeg er hjemme og kobler headsettet gjennom mitt Creative høyttaler sett blir den borte... Er nok bare at lydkortene våre suger hardt.. hadde du koblet på passive høyttalere ville det sikkert komme skurrelyder i disse og da de ikke har noen form for støyfiltrering....

 

KONKLUSJON: Du må enten leve med det, eller kjøpe nytt lydkort :(

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Å skaffe et USB lydkort til laptoppen kunne ha løst problemet hvis jeg forstår sammenhengen mellom CPU stress og støy riktig. Kan være at lydkortet er i ferd med å gå og da. Har et Creative Soundblaster kort som lager statisk støy når maskinen driver på med noe CPU intensivt. Hvis jeg kobler inn mini jacken inn i lydkortet på hovedkortet så forsvinner all støyen under arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...