Gå til innhold

blir gammel på sid meier's pirates!

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte å spille dette for litt siden og syns det er kjempe kult, men så syns jeg at jeg hadde kommet litt godt inn idet og da når jeg kom til en by fikk jeg beskjed om atjeg var blitt 40 år og for gammel til å seile mer, så jeg ble bonde i byen.

jeg var ikke halveis ferdig med questene mine ennå og det var fortsatt mye å gjøre. fader så irriterenes. er det meningen å måtte forte seg gjennom spillet for å rekke å runde det? eller er det en løsning på det?

takk for svar ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns det er meget synd at de ødelegger et så bra spill ved å legge tidspress på det. et så stort spill som det burde man kunne utforske og bruke tid på. liker ikke når utviklere bestemmer hvor lang tid jeg vil bruke på et spill osm jeg har betalt penger for.....

skjønner bare ikke hvorfor i all verden det er vits i å ha med det i et slikt spill. ARRRRG

Skrevet

Hør nå her da! Du betsemmer selv hvor gammel du blir, hold mannskapet glade, så slipper du og finne nye mannskaper, så slipper du og splitte dem(Når du splitter og er gammel, så kan det være at du må legge sverdet i skapet og støvlene i skuffen :p)

Skrevet

Tror det må være et eller annet du ikke har gjort bra nok, eller noe i den duren... For jeg fullførte alle quests, og lekte litt i ettertid... Og jeg har ikke pensjonert meg enda... :dontgetit:

Skal sies at jeg satt kanskje 10 timer i strekk da... Klarte ikke å stoppe... :D

Så det ble inntensivt og kanskje derfor effektivt... =) Hadde kompis på besøk, og han hadde med pc'n, så vi satt på hver sin og rundet det =) Drit kult å gå igjennom, men holder med den ene gangen! ;)

Skrevet

Tre stikkord her:

1. Skill at medicine ved spillets begynnelse. Så bevarer du helsa lenger.

2. Medicinal herbs - bevarer helsa di. Gjør hva du kan for å få tak i det. Når du arresterer en kriminell er det ofte han har et "item" å tilby for å unngå arrest.

3. Mystic incan salve. Mer av det samme, bare enda mer effektivt.

Forøvrig er det fornuftig å bruke mye tid på å bli god til å danse med damene. Det er hvis du imponerer de riktig pene du får info om Marqius de Montalban, Inka-skattekart osv.

Sid Meier's Pirates! FTW!

Skrevet (endret)

Et tips:

Ha over 1000 gold per crewmember - da vil du aldri trenge å dele byttet. De vil være unhappy, ja, men vil aldri gjøre mytteri eller forlate skuta i havn. (Som betyr du kan spille i evigheter - det finnes faktisk de som har spilla til år 2000... og det er visstnok noen skjulte easter eggs rundt 1900-2000...)

Har du over 2000 gold per crewmember vil de aldri være unhappy :)

Endret av KriFos
Skrevet
syns det er meget synd at de ødelegger et så bra spill ved å legge tidspress på det. et så stort spill som det burde man kunne utforske og bruke tid på. liker ikke når utviklere bestemmer hvor lang tid jeg vil bruke på et spill osm jeg har betalt penger for.....

skjønner bare ikke hvorfor i all verden det er vits i å ha med det i et slikt spill. ARRRRG

Betalt penger for? Også visste du ikke dette med alder? Det står da ganske tydelig i manualen. :whistle:

Skrevet

Pah, amatørar ;). Den tida du har til rådigheit er rikeleg god nok til å ende opp som "King's advisor" og vel so det. Den var i alle fall det i originalen. Det med aldring har alltid vore eit element i spelet, synest det er bra eg. Følte aldri noko tidspress medan eg spelte. Det tyder berre at du må oppnå noko den tida du har til rådigheit. Eit tips som kan hjelpe, det gjekk i alle fall an i originalen: Få ein rang både i England og Frankrike. Når begge er i krig med Spania, blir du dobbelt belønna med rang og land for å ta skip.

Har ikkje spelt nyutgåva, har høyrt at den ikkje er heilt like bra, so beklagar dersom det eg foreslo ikkje funkar.

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...