Gå til innhold

Hjelp for harddisk som hviner

emacoolit

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en harddisk på QXL, og gledet meg til å installere den. Selgeren hadde advart både i auksjonen og ved kontakt om at harddisken støyet.

Ved oppstart så startet hviningen, og den sluttet ikke. Det var ikke fullt så ille som en GF FX 5800 Ultra, men ikke langt unna. Jeg prøvde å pakke den inn med aviser og bøker, inne i kabinettet, men med liten effekt.

Jeg informerte kjøper om at hvining ikke er det samme som harddisk-støy. Han beklaget det hele, og ga meg harddisken.

Spørsmålet er: må jeg bare kaste den, eller kan den fikses på noe vis, enten med SW eller HW?

Endret av emacoolit
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er vel bare å hive i søppla eller selge den til noen som er døv :roll:

Har selv en WD120JB som er en uutholdelig hvinelyd fra som bare blir værre og værre :cry:

Skrevet (endret)

Ta vare på den til du lager deg en "server på loftet" av en gammel maskin. Greit og ha til fildeling og FTP. Plasser den vekk et sted du ikke hører den :yes:

EDIT: Fjernstyrt med remote desktop selvfølgelig!

Endret av ozone
Skrevet

Etter tre timer med googling, nedlasting, testing, konfigurering, og 3 mislykkede firmware oppgraderinger (programmet mente at harddisken ikke trengte å oppgraderes... :roll: ), så havnet den i søppelbøtta.

Jeg brukte til sammen 4 timer på noe han kunne ha gjort på 5 min. Jeg slapp i alle fall å betale ham for å kunne gjøre det! :!:

Skrevet

et lite tips... test den på forskjellige PSUer.. jeg hadde en 7200.2 Sata som Hvinet noe inn i granskauen. men testet den på en annen PSU og da var det stilt :p

Skrevet
Den er vel bare å hive i søppla eller selge den til noen som er døv :roll:

Har selv en WD120JB som er en uutholdelig hvinelyd fra som bare blir værre og værre :cry:

Hadde selv 2stk av akkurat denne disktypen. Konstant hvinelyd :thumbdown::thumbdown:

Glad jeg ble kvitt de på QXL :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...