Gå til innhold

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.


Anbefalte innlegg

Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Når skal dere slutte å sende disse helvetes faksene da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Jeg tar vel en enorm risiko nå når jeg påstår at det su skriver her er blank løgn!

Du får heller anmelde deg *host* meg for sjikane. Når flere stykker her på lille HW forum kan rapportere om fakser og mailer på private og firma adresser som uttrykkelig har reservert seg, eEnkeltmannsfortak som ofte kun kan snokes opp gjennom fortaksregisteret blir utsatt for spam av dere, ja da er det ikke særlig tvil om at dere bedriver ulovlig virksomhet.

 

At dere bruker Statoil som referanse fordi en en privateid bensinstasjon har valgt å bruke programmet deres en periode er også helt hinsides skikkelig bruk av referanser. Eller påstrår du at har _konsernet_ statoil som kunde?

 

He he, rett skal være rett: Referanselisten ser jammen ut til å ha fordampet. Undres hvorfor :evil:

Lenke til kommentar
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Ren løgn.

 

Min bedrift har ikke valgt å være med på deres mailingliste. Allikevel får vi fine fakser om ditt fantastiske program.

Lenke til kommentar
Jeg tar vel en enorm risiko nå når jeg påstår at det su skriver her er blank løgn!

Du får heller anmelde deg *host* meg for sjikane. Når flere stykker her på lille HW forum kan rapportere om fakser og mailer på private og firma adresser som uttrykkelig har reservert seg, eEnkeltmannsfortak som ofte kun kan snokes opp gjennom fortaksregisteret blir utsatt for spam av dere, ja da er det ikke særlig tvil om at dere bedriver ulovlig virksomhet.

 

At dere bruker Statoil som referanse fordi en en privateid bensinstasjon har valgt å bruke programmet deres en periode er også helt hinsides skikkelig bruk av referanser. Eller påstrår du at har _konsernet_ statoil som kunde?

 

He he, rett skal være rett: Referanselisten ser jammen ut til å ha fordampet. Undres hvorfor :evil:

OOpsann :p

 

Hva heter referansepersonen i Statoil liveman? Kanskje det er en kollega av meg så kan jeg spørre han/henne før jeg evt. kjøper dette fantastiske programmet?

Lenke til kommentar

Godt forsøk, men det her ble nok helbom, K-soft.. Artig at denne tråden var linket på forsiden rett ved en tråd om mer K-soft svindel :p

 

 

Å ha "falske beskyldninger" i navnet på denne tråden er jo helt latterlig. Kritikken har til nå vært øyensynlig fullt berettiget.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Jeg lurer på når min e-post adresse, som er under et domene som er registrert på meg som privatperson havnet inn i deres registre over firmakunder som selv har valgt å stå på deres lister....

Lenke til kommentar

Litt seriøsitet inn i tråden.

 

Mister K-Soft skryter av over 11.000 kunder. Regner vi med at han har solgt et program til hver for ca kr 1 000, er det en omsetning på 11 mill over noen år. Regner vi med at han har solgt mer enn et i snitt, ja regn sjøl. Og om prisen skulle være noe mellom nettpris og normalpris, da blir det ikke så verst. Selv om vi måtte fordele det over noen år, f eks 5 år (eller 7, da enkeltmannsforetaket er registrert i 98). Jeg hadde vært meget fornøyd med en årlig omsetning på mellom 1,5 og 2 mill kr i et enkeltmannsforetak. Regner ikke med at det var mange ansatte (bare eier).

 

Så vi får ta antall kunder med en betydelig klype salt.

 

Videre er AS et først etablert inneværende år, virksomheten har vært enkeltmannsforetak fram til 25.5.2005. For meg tyder det på en relativt beskjeden virksomhet, og ikke 11.000 kunder.

 

Både nettsider og brukergrensesnitt på programmene forteller meg om program/firma med lav utviklingsgrad. Klart de kan fungere bra nok med ålreit funksjonalitet, men det minner mye om fakturaprogram jeg utviklet for 10 - 15 år siden i Clarion og de første Accessversjonene. Mener utviklingstid for programmet i Clarion (hadde purring, automatisk faturanummer, etc) låg på ca 250 timer. For de som ikke vet det er Clarion et utviklingsverktøy for databaseapplikasjoner (vært i markedet siden 1989).

 

Uansett vil et firma som påstår de har denne kundebasen forventes både å ha mer profesjonelle nettsider og mer profesjonelt brukergrensesnitt.

 

Ellers har jeg sjekket både AS og forgjengeren litt mer nøye. Alle data tyder på svak omsetning tidligere år, men bedring de siste årene. Også en indikasjon på langt lavere antall kunder.

 

Nei! mr K-Soft. Ønsker du å leve av virksomheten din, slutt med løgner (noe du utvilsomt driver med), fokuser på skikkelige produkter og seriøsitet.

Lenke til kommentar
Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk,

Nycomed, Helikopterservice, Rema 1000, Ford, Electrolux, Narvesen, Toyota, ISS, Shell, Kiwi, Esso, Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS, Rica, Rieber & Sønn

 

:thumbup:

 

Syns jeg ser for meg hele Toyota-konsernet kjøpe en hel kontainer full av "KALKYL 2000 - Dataprogrammet som øker fortjenesten !".

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Litt seriøsitet inn i tråden.

 

Mister K-Soft skryter av over 11.000 kunder. Regner vi med at han har solgt et program til hver for ca kr 1 000, er det en omsetning på 11 mill over noen år. Regner vi med at han har solgt mer enn et i snitt, ja regn sjøl. Og om prisen skulle være noe mellom nettpris og normalpris, da blir det ikke så verst. Selv om vi måtte fordele det over noen år, f eks 5 år (eller 7, da enkeltmannsforetaket er registrert i 98). Jeg hadde vært meget fornøyd med en årlig omsetning på mellom 1,5 og 2 mill kr i et enkeltmannsforetak. Regner ikke med at det var mange ansatte (bare eier).

 

Så vi får ta antall kunder med en betydelig klype salt.

 

Videre er AS et først etablert inneværende år, virksomheten har vært enkeltmannsforetak fram til 25.5.2005. For meg tyder det på en relativt beskjeden virksomhet, og ikke 11.000 kunder.

 

Både nettsider og brukergrensesnitt på programmene forteller meg om program/firma med lav utviklingsgrad. Klart de kan fungere bra nok med ålreit funksjonalitet, men det minner mye om fakturaprogram jeg utviklet for 10 - 15 år siden i Clarion og de første Accessversjonene. Mener utviklingstid for programmet i Clarion (hadde purring, automatisk faturanummer, etc) låg på ca 250 timer. For de som ikke vet det er Clarion et utviklingsverktøy for databaseapplikasjoner (vært i markedet siden 1989).

 

Uansett vil et firma som påstår de har denne kundebasen forventes både å ha mer profesjonelle nettsider og mer profesjonelt brukergrensesnitt.

 

Ellers har jeg sjekket både AS og forgjengeren litt mer nøye. Alle data tyder på svak omsetning tidligere år, men bedring de siste årene. Også en indikasjon på langt lavere antall kunder.

 

Nei! mr K-Soft. Ønsker du å leve av virksomheten din, slutt med løgner (noe du utvilsomt driver med), fokuser på skikkelige produkter og seriøsitet.

Når man i tillegg insinuerer at misfornøyde kunder er sinnslidende burde vel det bekrefte seriøsiteten til dette "firmaet".

 

Hvis K-Soft skal fremstå som seriøse må de komme opp med en riktig referanseliste.

Lenke til kommentar

Spammer de på fax, er de slett ikke seriøse. k-soft virker som en stor hoax. Påstår daglig leder i tillegg at de kun sender ut tilbud til folk som har godkjent mottak av faxer og eposter, så er det svært snodig at flere hevder de aldri har meldt seg på, men allikevel mottar "tilbud".

 

Ærede Emanuel Karlsson

Ta deg en vaffel og prøv litt seriøs markedsføring. :)

 

Vennlig hilsen

Kaptein Zalo

 

PS: Min bedrift er ikke kunde av dere og ønsker på ingen måte å motta Deres tilbud.

Lenke til kommentar
Ærede forumlesere.

Alle har selvfølgelig lov til å ha sine meninger, men tenk selv når

du leser.

Vi sender slett ikke ut spam.

Men vi sender email til de som har valgt å være en del av vå

mailigliste, på linje med de fleste større bedrifter.

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

K-Soft Norge AS

Når skal dere slutte å sende disse helvetes faksene da?

Jeg har også mottatt fax fra dette "firmaet" gjerne midt på natta :mad:

Ikke har jeg noen bedrift ikke har jeg fax og jeg lurer på hvor mitt telefonnr er kommet K-soft i hende.

Om jeg hadde hatt privatnr til denne personen skulle han fått søvløse netter i laaaaang tid

 

Forøvrig må jeg si trådstarter her er vel omtrent på 14 års stadiet i sine formuleringer

Lenke til kommentar

Ja da var hovedtråden stengt, så nå kan jeg få med all morra fra begynnelsen i denne.

 

Men livemans sammenblanding med psykiatriske pasienter er meget ille, viser svært lite eller inga medie trening. Men en kan vel ikke forvente at alle skal kunne alt. Forstår hans frustrasjon, men alikevel.

 

 

Vel bruker en

 

Statoil stasjon

Tine butikkutsalg

Toyota forhandler

osv

 

så er det faktisk ikke "svart" løgn.

 

Det er derimot begått bevislige ulovlighter av motparten,, ved å legge ut @ program for nedlasning, som jeg selvsagt har benyttet meg av. Ikke det at jeg trenger det, men skal en mene noe om en sak så bør en kunne litt om saken.

 

Dersom k-soft vil jeg skal fjerne den nedlastningen som jeg gjorde, så bare PM meg

 

Men kan faktiske være at du får et par bestillinger, pga enkelt program og gode mulighter for fri tekst. Men er som sagt i andre tråden ikke ferdig testet til å danne meg et bilde på om det er et godt program i forhold til prisen, men så langt , ikke verst.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

:p , vel du skal bare vist hvor dårlig mange av de dyre fakturaprogrammen er med fri tekst, ofte låst til en linje. Dette medfører ofte at bedrifter som håndverker og andre som skal beskrive ting i fakturaen er nøyd til å skrive vedlegg til fakturaen, noe de slett ikke er glad i.

 

Skal også teste UNI Micro, et program som er noe dyrer, laget i acess. Regnskapsbiten til UNI er ganske bra å jobbe med, men svak på rapportering.

 

Micro 80 er totalt ubrukelig for de som ikke har faste varenr, mammoz var nesten bra nok, men brukerne synes det var vanskelig, så jeg får se hva uforstående syns om k-soft sitt program.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Haha, du og den frie teksten din, Osse :)

 

Er jo markedsføringen som blir diskutert, programmet er sikkert flott det..

Hehe. Jeg begynner seriøst å lure på om denne Osse faktisk er Mr. K-Soft jeg...

 

Ellers får jeg bare gjenta som jeg har gjort til det kjedsommelige i den stengte tråden: Her diskuteres K-Softs mildt sagt tvilsomme forretningsmåter, IKKE om programmet deres faktisk fungerer rent fysisk, eller om det har muligheter for fri tekst.

 

EDIT: Er det mulig å legge dette inn som auto-reply på Osses innlegg, som jo notorisk omhandler programmets angivelige fortreffelighet? :p

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
Vel bruker en

 

Statoil stasjon

Tine butikkutsalg

Toyota forhandler

osv

 

så er det faktisk ikke "svart" løgn.

Kan ikke huske at det stod nevnt "En Statoil Stasjon", "En Toyota Forhandler" eller et "Tine butikkutsalg" i listen over referanser. Ellr husker jeg kanskje feil? Du husker tydeligvis noe annet? Såvidt jeg husker stod det:

Statoil, Toyota og Tine.

Eller er dat kanskje også slik at dersom jeg feks. selger deg et gammelt Microsoft produkt og så kjøper noe fra "K-Soft" så kan jeg brukes som referanse på at Microsoft bruker programmet deres? :lol:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...