Gå til innhold

One Piece Anime - Spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

そく/soku på japansk betyr nær, i nærheten, vedsiden av, i området..

tror nok du har misforstått litt her ctv ;)

 

det Luffy sier er 'suge', eller rettere, 'suuuugeeee!!' som han sier det.

すげ/suge er ikke noe helt japansk ord, i standard japansk så er det nok すげい/sugei som betyr fantastisk, veldig bra eller imponerende.

 

nå er jeg absolutt ingen mester i japansk men jeg tror det rett og slett er dialekt da man hører dette til stadighet i japansk anime. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg begynte og se på One Piece foregående uke og serien er ganske kul :p Har kommet til episode 12 eller noe, det er den episoden etter at de har møtt Usopp.

Gleder meg til og se resten, jeg har femti episoder som venter på meg på hard-disken :D Er noen timer anime der jah  :tease:

5156558[/snapback]

hehe - du har mye å se frem til, ja :)

Anbefaler sterkt å skaffe alle episodene du kan få tak i

 

Har forresten sett fram til ep. 138 eller no nå - blir mer og mer spennende for hver episode som går :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Så på serien en stund, men han der Usopp gikk meg bare mer og mer på nervene, endte med at jeg ble var så sur etter jeg hadde sett det at samboeren min måtte slette det. Var værre etter one piece enn den gangen jeg prøvde å slutte røykingen. Aner ikke hvorfor jeg reagerte så sterkt på akkurat han.

 

Om bare en gigantisk sjøslange eller noe kunne spist han jævla usopp en gang for alle...

Lenke til kommentar
そく/soku på japansk betyr nær, i nærheten, vedsiden av, i området..

tror nok du har misforstått litt her ctv ;)

 

det Luffy sier er 'suge', eller rettere, 'suuuugeeee!!' som han sier det.

すげ/suge er ikke noe helt japansk ord, i standard japansk så er det nok すげい/sugei som betyr fantastisk, veldig bra eller imponerende.

 

nå er jeg absolutt ingen mester i japansk men jeg tror det rett og slett er dialekt da man hører dette til stadighet i japansk anime. ;)

5088266[/snapback]

 

Nå skal jeg være pirkeper og påpeke at sugei ikke er et japansk ord.. det du leter etter "すごい", (sugoi) som betyr utrolig.

 

forresten: har du ikke en japansk IME på maskinen? Japanerne har kanji til det meste, så det mest korrekte ville være å skrive sugoi slik: "凄い"

 

suke betyr "hjelp, assistanse", hvis du lurte. Antageligvis dialekt at de sier det nå de er imponerte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...