Gå til innhold

Tråden for 1559 laptop brukere. Tips og tricks


Fiskn

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke helt hvordan man oppdaterer til nyeste bios på 1559 laptopen min, bruker bootdisk, slik at jeg får bruke hardisken min i dos, så kjører jeg "kbc" fila derfra.

 

Men så skjer det noe rart, etter oppdateringen er fullført går den i en slags ventemodus, skjermen blir svart men lyset for powret er på, jeg må da holde av/på knappen inne i 15sec. Jeg kan også kjøre oppdateringen på nytt og det samme skjer igjen.

 

I tillegg har jeg prøvd å kjørt bios fila rett fra cd, men da kommer jeg ikke inn i flash programmet engang, har ikke en korupt fil heller! Skjønner ikke en dritt!

spm. er da, er bios flashet og skjer dette med alle andre? hvis ikke hva i f... er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp! Når jeg spiller spill (hvilket som helst spill, CS, AOE-III) så får laptopen i perioder lag. Akkurat som om man drar ut strømkontakten. Når jeg spiller Source, så etter 2-4 min så flikker skjermen en gang, så må jeg spille i ca 10 sekunder med heftig lag og alt beveger seg sakte, så flikker skjermen igjen å alt blir smuth!

 

JEg tenkte kansje den skrudde ned CPU power automatisk så skrudde opp igjen, men jeg tror ikke det er det fordi jeg har instalert NHC som er instilt på at den skal kjøre 2ghz konstant. Noen som kan hjelpe? Kansje jeg er nødt å sende den inn til netshop for rep :( allerede.

Lenke til kommentar

bra at det ikke bare er meg.. har du kjøpt den fra netshop? vi kan sende mail til dem sammen.. jeg sendte mail de sa at jeg måtte sende den inn og kansje de kunne fikse det. Hvis vi er 2 stk med samme problem får vi det helt sikkert på garanti.

 

Får prøve med bios oppgradering, si fra hvis du finner det ut da ;) skal poste her hvis jeg får fiksa det

Lenke til kommentar
1559-AS 

Firmware  N/A  R02.260I.28 Beta  10/1/2005 

68.5 KB 

Fixed the beta version of KBC quickly typing lost key.

 

 

The upgrade procedure as below,

1. Installed AC adapter.

2. Please preparing a bootable utility disk and use it.

3. Decompress the ZIP file to this bootable disk.

4. Put the bootable disk into USB floppy, then boot

5. In DOS mode key in 'KBC' will start update.

6. After finishing, please restart the computer.

 

 

OS Support:DOS

 

Bare jeg som ikke skjønner det?

Kan noooen her forklare meg det!? plis? :cry:

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Fikk nettopp hentet min 1559 fra Netshop Oslo. Installerte windows og driverne som følger med.

 

Virker som en fin maskin så langt bortsett fra

 

Synes skjermen er noe uskarp. Det vil si at jeg må sitte å bøye skjermen fram og tilbake, alt ettersom hvor jeg skal lese noe på skjermen. Akkurat som det ligger en slags "tåke" over skjermen. Noen som har hatt dette problemet?

 

Dersom maskinen går i dvale, når jeg da slår den på (med power knappen) så får jeg blue screen. Vet ikke hva som står på den, rekker ikke å se dette.

 

en liten ting til er at space tasten knirker noe helt sykt...

 

cheers

Endret av olona
Lenke til kommentar

Til deg som har oppdatert kbc'n og får svart skjerm, dette skjer sannsynligvis med alle. Hvis du tar en lommelykt og lyser på skjermen så ser du hva som står der. Det står noe som "update complete, please restart your computer". Virker bare som at backlighnt dropper ut.

 

Mitt BF2 problem er ikke at frameraten går ned, men at (som postet tidligere) charactern gjør bevegelsene lenge etter at jeg har gjort dem, jeg får ikke no flikring av skjermen, men det slår seg av og på som det passer seg ja. Sååå kjipt:(

Kjører chc med konstant 2Ghz cpu speed når strømkontakten står i...

Battlefield Vienam funker konge, samme gjør WoW og UT2004.

 

Til deg som ikke får oppdatert, du sier du velger alternativ 2) som er removable drive, altså en flashdisk el. Hvis du har en bootcd ville det ikke være mer naturlig å velge 1) cd-rom?

Uansett, her er min "guide" til oppdatering.

- Lag en bootcd i Nero, bruk gjerne cd-imaget jeg har postet på forrige side (se også gjerne på bildet).

- Legg in kbc mappa (den du har lastet ned) på cdromen.

Brenn den ut.

- La plata ligge i cdromen når du starter på nytt, strømkabelen må stå i hvis ikke vil ikke programmet kjøre, ved standard instillinger vil cden overstyre hardisken og maskinen vil begynne å boote "caldera ms-dos blablabla". vent til alt er ferdig.

- Skriv d: (avhengig om at det er cd stasjonen din)

- Skriv "cd kbc(der kbc er navnet du har gitt på mappa som inneholder driveren)"

- skriv kbc , Batchfila vil nå automatisk kjøre kommandoene for flashprogrammet.

- Vent... noen ganger må man vente leeeenge, bare vent til skjermen blir svart (eller lys på den for å se sluttmeldingen).

- Restart - Enjoy...

 

Hvis du ikke får til å starte fra cdrom prøv å gå inn i bios (trykk den knappen bios snakker om når man skrur på maskina, tror det er del eller f1). Under advanced setting (tror jeg) finner du boot priority (har ikke sjekket dette nå, men hvis du ikke får det til skal jeg pm'e deg alt steg for steg). Sørg for at cd-romen er øverst, tror du flytter på de med pluss og minus tasten.

Håper du får det til:D

 

Edit: Ja skjermen har dårlig innsynsvinkel syns jeg, når jeg ser på film har jeg skjermen i 45graders vinkel mot tastaturet...:( Fargene er også ganske dårlig gjengitt, særlig på lyse farger syns jeg. Acer maskinene har mye finere syns jeg, og har mindre plastfølelse og pene knapper, men denne er ganske kraftig og billig da :)

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
Min 1559 har bra skjerm. Kan se godt både rett på og fra siden/oven.

 

Noen som vet hvordan jeg skrur på FPS i CS? Og kan noen fortelle vitsen for meg å oppdatere bios når alt funker?

5026008[/snapback]

yess, under vanlige oppgaver er skjermen helt fin, men når det blir mørkere f.eks en film så sliter den litt, men kan hende det bare er min da,

ikke no vits å oppgradere hvis alt funker, tror det vel egentlig ikke bios man oppdaterer men keyboardcontrolleren(kbc??) og greia som styrer strøm, så at biosen ikke har blitt oppdatert siden release, men det kan jo tenkes at kbc'n og strømgreierene er i bios-chippen.

Det du kanskje kan komme til å slite med er det battiriproblemet (står tidligere i tråden), men sikkert ikke no vits hvis du ikke sliter med dette. Er bare godt å føle seg oppdatert :p

Håper en ny skjermkortdriver vil fikse BF2 problemet, håper det er i drivera det sitter...

Lenke til kommentar
Min 1559 har bra skjerm. Kan se godt både rett på og fra siden/oven.

 

Noen som vet hvordan jeg skrur på FPS i CS? Og kan noen fortelle vitsen for meg å oppdatere bios når alt funker?

5026008[/snapback]

yess, under vanlige oppgaver er skjermen helt fin, men når det blir mørkere f.eks en film så sliter den litt, men kan hende det bare er min da,

5026090[/snapback]

Vanlige oppgaver sier du?

 

Nå har jeg ikke prøvd så forferdelig mange forskjellige oppgaver, men sliter faktisk når jeg leser på nettet. Må sitte å skyve skjermen fram og tilbake alt ettersom hvor jeg leser på siden.

 

Den batteri greia sliter jeg også med. Noen som kan bekrefte om den fikses med en oppdatering av bios eller lignende?

 

kjipt å måtte punge ut med 10.500 spenn og så klarer man nesten ikke lese hva som står på skjermen...

 

edit:

Har sendt netshop en mail for å høre hva de mener...skal bli spennende å se hva de svarer..

Endret av olona
Lenke til kommentar
Hvilken type RAM er det på 1559 hovedkortet? Tenkte jeg skulle oppgradere til 2 gig :)

5023761[/snapback]

 

Avhenger av hva du bestilte det.

Jeg har iafall Kingston 1024MB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins.

 

Du kan f.eks finne det ut ved å se på nettsiden der du kjøpte din pc!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...