Gå til innhold

Hva er så bra med Druid? Kom med + og -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viste ikke at Priest kunne innervate ;-) Og hverken prester eller mager setter veldig stor pris på å ha 10 mann av sinn klasse i raidet, så en druid er altid velkommen av det jeg har sett ihvertfall.

Nei, men jeg spiller horde( skulle kanskje nevnt det) så man har mana tide totem som er mana regen til alle i gruppa og ikke bare 1.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg spiller horde( skulle kanskje nevnt det) så man har mana tide totem som er mana regen til alle i gruppa og ikke bare 1.

Hva er cooldown på mana tide totem?

 

Uansett så må det sies at innervate er mye bedre enn mana tide. Innervate har 6 min cooldown og vi pleier å kjøre 4-5 druids og 5-6 prester i MC og hvis noen går tom for mana så er det alltid en innervate på vei. Og hvis personen som får innervate gjør det riktig så har man plutselig 80-90% mana.

 

Og det du sa om at rollen kunne dekkes av mages og priests... Druids gjør strengt tatt begge deler, så da hadde du jo trengt flere folk da... Mages skal sheepe eller damage deale i MC.

 

edit:

 

Dessuten har mana tide veldig begrenset range, så man må liksom samle seg sammen i en gruppe midt i en bossfight. Med innervate trenger du bare hive den på så kan man konsentrere seg om andre ting.

 

Så til slutt... prester _digger_ å få innervate.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Er vel ikke så mange bosser i MC hvor man ikke står samlet i grupper. Cooldown på manatide er vel 5 min afaik. Mages er decurses/dmg/sheepers, druids bare hjelper til på decursing. Priests healer og druids hjelper til.

Skjønner ikke helt hva man kan gjøre riktig når man har innervate på seg, du får uansett like mye mana ut av den. Det jeg prøver å argumentere for er at man ikke trenger druids til noe i MC og at de kan byttes ut av mages/priests og det ville blitt lettere for raidet. Man trenger kanskje 1 druid i raidet for GOTW til alle. Men i realiteten så har vi free signups til MC så vi kjører med alt fra 1 - 6 druids. I BWL tar vi med oss 4 druids som regel.

 

Men tilbake til topic :

+ ved druid :

bra healing

bra overlevelsesevne

man får class loot lettere ( er ikke så mange druids der ute)

 

- ved druid :

du kan byttes ut

tar lang tid å levle

bare 1 talent tre man kan bruke til noe fornuftig

 

 

Selv har jeg en level 60 druid som jeg har nærmere 40 dagers spilletid på (40x24timer) så jeg er ikke så misfornøyd som det kanskje virker, det passer meg bra å spille en druid :)

Lenke til kommentar
Hei, E-ton. det der var et skikkelig dårlig innlegg du kom med der. Karl I Hagen hadde et Bondevikkompleks og framsto som en full sjøman av den grunn...

Du har vel møtt litt for mange druider på din vei til å være glad i dem...

Kan du si hva som var så dårlig med innlegget mitt slik at jeg kan forbedre det?

Synes egentlig ikke ditt var stort bedre.

 

Og jeg har møtt ekstremt få druider på min vei, siden ingen vil spille en så dårlig klasse. De fleste med litt vett i skallen gir opp før lvl60 (oh the irony).

Ja du er skilled , en druid funker som det du vill den skal funke som , funker ikke like bra som en warrior i og tanke , nei men så butt en ekstra palla på til og heale holder den mist like lenge...

 

Cat har blitt konge bra i det sisste og blir ikke noe dårligere i 1.8

 

PvP kunne ikke vært bedre...

 

1on1 tar omtrent det som er...

 

Untatt palla , thats everlasting...

 

Med mine 6000hp og 8500 armor er det mest morro og duele rouges :p trenger ikke heale en gang (kommer ann på roguen selføgelig)

 

Men E-Ton Skjerp deg !!

 

Druider er suverene...

 

Har en selv level 60 på burning blade rank9 (ranke er kjedelig det) og de er helt imba...

 

har tatt rank 13 warriors som bruker pots osv. 2 ganger på rad. vill ikke si navnet (stakkar :( )

 

Og et De er Ubrukelige ?

 

ehh , ja ikke sant.......

Mc uten druids ?

Hadde ikke funka i lengden...

De har utrolige HOT (healing over time)

Og sinnsyk buff

Nice med thorns på tanken får litt ekstra agro

Innervate på pristene

ikke minst en bra heal (som har kortere cast en priest)

Og regrowth som har 0.5 sec lenger cast en flash heal som faktisk er bedre...(koster litt mana men er bedre)

 

 

Det er du som ikke kjenner klassen din ! vis du i det hele tatt har en druid...

 

Hadde jeg sett deg hadde det første jeg tengte var : EBAY !!

 

GoGo E-Ton !

Lenke til kommentar

Eg har no ein druid 56 så har ikkje fått prøvd noke særlig end game, men eg kan gi noken av _mine_ positive og negative sider :)

 

+

-Eg digger variasjonen og overlevelsesevnen

-Druid healing er gøy

-Liker oppgavene eg får i parties ;)

-Rett og slett storkoser meg når eg spiller med min druid

-In combat res

 

-

-Eg har så lav dps at eg alltid allierer meg med andre bare eg skal drepe noken få mobs (ikkje nødvendigvis gale, men hadde vert greit å kunne grinde littegranne...)

-Kan ikkje danse i forms :p

-Fleire utstyrset for å få skikkelig utbytte i forms

 

 

Edit, skriveleifer.

Endret av blackops
Lenke til kommentar
en ting som ikke er nevnt enda er at druid har combatres, noe som er perfekt siden ingen andre klasser har dette, og somregel er alle i gruppen "in combat" når priesten/tank dør.. ;)

Det er blitt nevnt jo..

 

Druid er en topp klasse. Har bare spilt paladin i det siste, men her om dagen lengta jeg så til druiden at jeg logga meg inn. Fikk whisper med en gang om jeg ville være med til Zul'Farrak og andre instances. Tok meg en tur (som healer) og ingen i gruppa klaga på healingen, vi hadde heller ingen wipes og ingen deaths. Nå kan jeg ha vært veldig heldig med gruppa også.

 

Det er flere pluss sider enn minus sider på druid, eneste minuset er dps'en (Noe som er blitt bedret litt i 1.7 patchen og blir bedre i 1.8?)

Nå har jeg ikke testet så mye etter 1.7 patchen selv, men det skal visst være bedre.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva man kan gjøre riktig når man har innervate på seg, du får uansett like mye mana ut av den.

Healer du rett etter du har fått innervate på deg får du svært lite mana. 5 sec der du bare får 100% mana regen etter hver spellcast. Så du kan gjøre noe feil jo. Hvis du ikke rester etter innervate så får du svært lite mana igjen for det.

 

Uansett ser poengene dine. Vi kjører omtrent alltid 5 druids, så jeg får alltid joine hvis jeg vil, så har ikke akkurat noe expendable-problem selv :)

Lenke til kommentar
Har en selv level 60 på burning blade rank9 (ranke er kjedelig det) og de er helt imba...

 

har tatt rank 13 warriors som bruker pots osv. 2 ganger på rad. vill ikke si navnet (stakkar :( )

Selv en hjernedød druid har en meget stor sjanse for å ta en warrior. Natures grasp. roots, immun mot hamstring og snares, travelform.. trenger jeg si mer?

 

Og nei, wow er ikke balansert 1vs1.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva man kan gjøre riktig når man har innervate på seg, du får uansett like mye mana ut av den.

Healer du rett etter du har fått innervate på deg får du svært lite mana. 5 sec der du bare får 100% mana regen etter hver spellcast. Så du kan gjøre noe feil jo. Hvis du ikke rester etter innervate så får du svært lite mana igjen for det.

 

Uansett ser poengene dine. Vi kjører omtrent alltid 5 druids, så jeg får alltid joine hvis jeg vil, så har ikke akkurat noe expendable-problem selv :)

Innervate fyller opp akkurat like mye mana om presten spammer heal eller ikke. ;)

Lenke til kommentar

For å oppsumere litt zeh flames:

 

-Druid har en genial healingbuild.

Jaha? Så om vi bruker 31+ poeng i et tre så blir vi like flinke å heale som en shadow-priest?

 

Druid KAN heale, og vi KAN gjøre det i MC, men vi mestrer det ikke.

Priests=the one and only, og mens du i lowlevel-instancer kan slippe unna med hva som helst vil folk ha det beste av det beste endgame, hybrider er ikke verdsatt.

 

-Det er lett å få druidloot/lett å komme med i grupper/det er så altfor få druider

 

Ja merkelig nok er det fint lite konkurranse for leather med int, spi og +healing/manaregen. Hvor tror du egentlig det er så jævla få druids?

Eneste druid har som ingen andre har er innervate og MotW/GotW, debuff-cleaning og spothealing tar andre seg av.

 

-Druid kan tanke, nananananaanana.

 

Tørr jeg spørre hvordan dere holder aggro fra annet enn autoattack? Hvordan dere påstår dere kan ta imot mer damage enn en warrior?

Som jeg har sagt før, armor er ikke alt. Warrior har blant annet en kjekk liten ting kalt parry. Og ikke all damage er physical.

Også er det jo betraktelig lettere å få bra tanke-stats på plate enn på leather.

 

 

 

Og nei, det at jeg ikke har tid til å levle opp en ny klasse betyr slett ikke at jeg burde slutte med WoW. Tok meg en 24-25 dager å bli 60, da jeg bruker en god del tid på tradeskills osv.

 

-Druid er imba healere, STFU

 

Når jeg starta druiden min var det jeg ble lovt på diverse forum "druid og prest er så godt som likestilte når det gjelder healing, druid har bare ørlite for lav dps, men det kommer blizzard helt sikkert til å fikse".

 

Yeah right. Og dette snakket om at regrowth bare er litt dårligere enn flash heal... Flash heal er mana-effektivt og kan SPAMMES. Altså kastes mange mange ganger etter hverandre uten at du går OOM av den grunn.

Regrowth har halve healen som en 20sec Heal over Time, så om du vil så mye som nærme deg mana-effektiviteten til flash heal må du vente 20sec mellom hver gang. Panic button, intet mindre.

 

Om druid faktisk var så jævla bra healere som dere skal ha det til, hvorfor skal det gå noen automatikk i at presten får innervate? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har en selv level 60 på burning blade rank9 (ranke er kjedelig det) og de er helt imba...

 

har tatt rank 13 warriors som bruker pots osv. 2 ganger på rad. vill ikke si navnet (stakkar :( )

Selv en hjernedød druid har en meget stor sjanse for å ta en warrior. Natures grasp. roots, immun mot hamstring og snares, travelform.. trenger jeg si mer?

 

Og nei, wow er ikke balansert 1vs1.

En stunlock-specca warrior har likevel ikke større problemer med å ta meg, roots har faktisk diminshing returns og du har alltids potions og pvp-trinket, for ikke å glemme at du kan insta-charge meg etter at roots bryter og få inn et par gode crits der.

 

Og om jeg critter en warrior kan jeg likegjerne ta /forfeit, enrage=teh pain.

Lenke til kommentar
EBAY! Stunlock warrior!? Vi har 1 stun og for å få den må vi gimpe oss selv.. (intercept funker bare om du er dum nok til å gå langt nok unna..

E-bay kan du selv være.

 

Ble riktignok nrefet i patchen, men TUF (that's The Unstoppable Force for dere Ebayere)+mace-spec+charge/intercept-stun kan være en ganske bra stunlock om warrioren er litt heldig.

Lenke til kommentar

noen med en god build? feral helst.

 

kom opp med dette:

 

Balance

 

Nature's Grasp Rank 1

Improved Nature's Grasp Rank 4

Swiftshifting Rank 3

Balance Total: 8

 

Feral Combat

 

Ferocity Rank 5

Sharpened Claws Rank 5

Improved Prowl Rank 5

Feral Charge Rank 1

Improved Shred Rank 2

Predatory Strikes Rank 5

Faerie Fire (Cat) Rank 1

Faerie Fire (Bear) Rank 1

Feline Swiftness Rank 1

Strength of the Wild Rank 4

Improved Ravage Rank 2

Primal Instinct Rank 1

 

Feral Combat Total: 33

 

Restoration

 

Improved Mark of the Wild Rank 5

Nature's Focus Rank 5

 

Restoration Total: 10

 

Total

Total Points Spent: 51

Level Required: 60

Lenke til kommentar

Er selv resto-druid, men et såkallt "tri-swift build" med nature's swifness, feline swiftness og swiftshifting skal visstnok være populært blant funny formz druids.

 

Ting som furor, imp. bash, feral charge og swiftshifting vil jeg se på som nødvendig, men du må jo ellers mixe og trikse litt alt etter din egen spillestil.

 

F.eks. slik:

 

 

Balance Talents - 8 points

 

Nature's Grasp - rank 1/1

Improved Nature's Grasp - rank 4/4

Swiftshifting - rank 3/3

 

Feral Combat Talents - 22 points

 

Ferocity - rank 5/5

Improved Bash - rank 2/2

Sharpened Claws - rank 5/5

Feral Charge - rank 1/1

Blood Frenzy - rank 5/5

Improved Shred - rank 2/2

Faerie Fire (Bear) - rank 1/1

Feline Swiftness - rank 1/1

 

Restoration Talents - 21 points

 

Furor - rank 5/5

Nature's Focus - rank 5/5

Gift of Nature - rank 1/1

Intensity - rank 5/5

Improved Rejuvenation - rank 4/5

Nature's Swiftness - rank 1/1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...