Gå til innhold

Bærbar til å game på ?


Anbefalte innlegg

:dontgetit: Hmm... Jeg tenker nå å skaffe meg en bærbar data... I og med at dette blir min første bærbare maskin, så har jeg ikke peiling på hva som er bra til bærbar å være.... Men jeg ønsker meg en kraftig bærbar data som i hovedsak skal kunne spilles på, da tenker jeg en pc som kjører spill som counter-strike, wow, bf2 osv lett !

 

Problemet er bare økonomien, jeg har maks 13k å bruke, så jeg luurer på om d finnes noe til meg ?

Endret av karlstr0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes vel i grunn ingen bærbar som vil kunne ralle BF2 eller WOW som pokker.. VÆRTFALL ikke hvis du bare kan bruke 13 k.. BF2 vil lagge som F vil jeg tro, mens WoW kansje skal gå bedre..

 

On topic: Ville spart en rundt 2 k til og gått på shg.no og bestilt en ACER Ferarri-type bærbar til en rundt 15 k, med Win-home, som mest sannsynlig er det beste innenfor din rekkevidde :)

 

 

BTW. Ville endra litt på topicen..

Endret av Marc91
Lenke til kommentar
Hvordan er den her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311819&cks=PRL

Mot en stasjonær AMD 3200+, 512ram og radeon 9800 pro 128 skjermkort ?

skjermkortet er minst like bra, om ikke bedre etter tester jeg har lest, men skjermen som bare er på 1280*800 er svakt synes jeg. Spar heller 3tusen kr og kjøp enten en acer ferrari evnt en Asus M6Va http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312439&cks=PRL

 

 

sjekk evnt ut www.shg.no å se på artikkel nr 550757 hvis du ikke vil bruke mer enn 12k

 

kort beskrivelse : 1.8gig P-m, 1 gig ddr2 ram, 15" 1400*1050 ,80gig harddisk, x700/256mb, blåtann, webcam, dual layer 8x brenner etc til 11909kr. en utrolig bra pris spør du meg

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
Om du er mann nok lukter det Dell 9300 lang vei, vent på et godt tilbud til ca. 13k og du har en kjempefin spillbærbar. Men som sagt må du være barsk nok til å bære rundt på en bærbar på ca. 3,6kg. Ta en titt på den gigantiske 9300-tråden.

men så er jo ikke dell 9300 så VELDIG mye kraftigere da. 6800go yter ikke så veldig mye mer enn x700 kortet, kun 6800ultra go kortet som sitter på xps2'en som er endel kraftigere. også spørs det og da om trådstarter vil ha en gedigen 17" laptop som veier 4kg... her er forresten testen som viser forskjellen i gaming mellom et x700kort og et 6800go kort http://www.tomshardware.com/mobile/2005081...ps-gen2-07.html

Lenke til kommentar
Om du er mann nok lukter det Dell 9300 lang vei, vent på et godt tilbud til ca. 13k og du har en kjempefin spillbærbar. Men som sagt må du være barsk nok til å bære rundt på en bærbar på ca. 3,6kg. Ta en titt på den gigantiske 9300-tråden.

men så er jo ikke dell 9300 så VELDIG mye kraftigere da. 6800go yter ikke så veldig mye mer enn x700 kortet, kun 6800ultra go kortet som sitter på xps2'en som er endel kraftigere. også spørs det og da om trådstarter vil ha en gedigen 17" laptop som veier 4kg... her er forresten testen som viser forskjellen i gaming mellom et x700kort og et 6800go kort http://www.tomshardware.com/mobile/2005081...ps-gen2-07.html

Vel, jeg har sett Dell 9300 som yter nesten 5k i 3dmark05. Min yter 4,3k med mild overklokking. Tror ikke den testen der har testet det kortet vi snakker om. 6800go kortet yter markant forskjell fra et x700. 6800go tilsvarer ca. x800, og 6800ultra er i en liga for seg selv. Du er på jordet! Vekten tok jeg forbehold om.

Lenke til kommentar
Om du er mann nok lukter det Dell 9300 lang vei, vent på et godt tilbud til ca. 13k og du har en kjempefin spillbærbar. Men som sagt må du være barsk nok til å bære rundt på en bærbar på ca. 3,6kg. Ta en titt på den gigantiske 9300-tråden.

men så er jo ikke dell 9300 så VELDIG mye kraftigere da. 6800go yter ikke så veldig mye mer enn x700 kortet, kun 6800ultra go kortet som sitter på xps2'en som er endel kraftigere. også spørs det og da om trådstarter vil ha en gedigen 17" laptop som veier 4kg... her er forresten testen som viser forskjellen i gaming mellom et x700kort og et 6800go kort http://www.tomshardware.com/mobile/2005081...ps-gen2-07.html

Vel, jeg har sett Dell 9300 som yter nesten 5k i 3dmark05. Min yter 4,3k med mild overklokking. Tror ikke den testen der har testet det kortet vi snakker om. 6800go kortet yter markant forskjell fra et x700. 6800go tilsvarer ca. x800, og 6800ultra er i en liga for seg selv. Du er på jordet! Vekten tok jeg forbehold om.

hehe så du mener at tomshardware(som er en av dem mest pålitelige hardware sidene i verden) lyver når dem tester 6800go kort? tror egentlig det er du som er litt på bærtur nå

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Du er bare bitter fordi din 19000kroners-ferrari yter 1500 3dmark05 mindre enn min 13000kroners-dell. En Dell 9300 yter ca. 3,2k 3dmark05 rett fra fabrikken, og den er lett overklokkbar. X700 tilsvarer ca. 6600go, og ja, jeg mener den testen der ikke er pålitelig i denne diskusjonen. Men x700 er et godt kort i 15"-klassen, men det kan ikke konkurrere med de kortene man finner i desktop-erstattere.

 

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=68910

 

Her ser du en oversikt som er litt mer korrekt.

 

Edit: la til link

Endret av Afool
Lenke til kommentar
Du er bare bitter fordi din 19000kroners-ferrari yter 1500 3dmark05 mindre enn min 13000kroners-dell. En Dell 9300 yter ca. 3,2k 3dmark05 rett fra fabrikken, og den er lett overklokkbar. X700 tilsvarer ca. 6600go, og ja, jeg mener den testen der ikke er pålitelig i denne diskusjonen. Men  x700 er et godt kort i 15"-klassen, men det kan ikke konkurrere med de kortene man finner i desktop-erstattere.

 

http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=68910

 

Her ser du en oversikt som er litt mer korrekt.

 

Edit: la til link

ett par ting her lille venn, for det første koster ikke ferrarien mer enn 15.5k hos shg.no og for det andre så yter pcene så å si nesten identisk ved levering, og uten noe form for modifikasjon. Hva lappisene yter ved overklokking bryr jeg meg ikke om, da Ferrarien er mer enn god nok til mitt formål. Dessuten er den både finere,stiligere, ikke så "plastic fantastic" look som Dell'en, lettere,bedre batterikapasitet. og sist men ikke minst, en BÆRBAR maskin, og ikke slepbar. Naff said

 

 

Edit : og ja forresten, vil gjerne høre konklusjonen din om hvorfor du mener at tomshardware testen ikke er pålitelig? =)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

testen hos Tomshardware har i så fall underklokket GF Go6800 for å stille de i et dårligere lys, for stock specs er på 300/600. Mitt er 325/600, og yter ca 3500 stock i 05, og 4k med lettere overklokking. Å si noe slikt som at X700 og GF 6800 yter temmelig likt er helt på jordet, uansett hva du sier. Det er to vidt forskjellige brikker, hvordan det også er et markant høyere antall pipelines med i bildet. I dette tilfellet fire, som har GANSKE mye å si på ytelsen, med mindre du selvsagt underklokker ja...

 

Når det kommer til Toms Hardware skal jeg ikke si noe, men har hørt tidligere at de ikke har helt pålitelige kilder, noe jeg mener å huske å ha lest, uten å kunne vise til konkrete eksempler, desverre. Noe jeg gjerne og vil vite, er hvor du har fått det fra at det er blant de mest troverdige?

Vil si mange ligger langt foran de i forhold til hva som viser seg å være riktig..

F.eks Notebookforums.com eller Beyond3d.com, bare for å nevne noen :)

 

Spill kan nytes best på en FS M3438 til under 15k på pcutstyr.no, eller en M4438 til litt over 16. Eventuelt på en Dell i9300, om du skulle komme over et tilbud liknende flere gjorde for ca en uke siden. Nevnte maskiner har forøvrig GF 6800GO 256, som yter MEGET bra i spill :)

Lenke til kommentar
testen hos Tomshardware har i så fall underklokket GF Go6800 for å stille de i et dårligere lys, for stock specs er på 300/600. Mitt er 325/600, og yter ca 3500 stock i 05, og 4k med lettere overklokking. Å si noe slikt som at X700 og GF 6800 yter temmelig likt er helt på jordet, uansett hva du sier. Det er to vidt forskjellige brikker, hvordan det også er et markant høyere antall pipelines med i bildet. I dette tilfellet fire, som har GANSKE mye å si på ytelsen, med mindre du selvsagt underklokker ja...

 

Når det kommer til Toms Hardware skal jeg ikke si noe, men har hørt tidligere at de ikke har helt pålitelige kilder, noe jeg mener å huske å ha lest, uten å kunne vise til konkrete eksempler, desverre. Noe jeg gjerne og vil vite, er hvor du har fått det fra at det er blant de mest troverdige?

Vil si mange ligger langt foran de i forhold til hva som viser seg å være riktig..

F.eks Notebookforums.com eller Beyond3d.com, bare for å nevne noen :)

 

Spill kan nytes best på en FS M3438 til under 15k på pcutstyr.no, eller en M4438 til litt over 16. Eventuelt på en Dell i9300, om du skulle komme over et tilbud liknende flere gjorde for ca en uke siden. Nevnte maskiner har forøvrig GF 6800GO 256, som yter MEGET bra i spill :)

har ikke nevnt noen plasser at dem yter likt, bare sagt at 6800 go kortet ikke er så utrolig mye raskere som noen folk skal ha det til. greit nok du for endel mer poeng i 3dmark05 ja,noe som da beviser at det 6800 go kortet er hakket hvassere, det skal jeg si meg enig i. Men har heller aldri hørt før noen plasser at Tomshardware er en upålitelig kilde.

Lenke til kommentar

Vel, de kortene der er sterkt underklokket, og gir derfor et helt feil inntrykk. Gir bare en pekepinn på GF6800ultra i forhold til X700, ikke 6800go versus x700. Og når du sier det er en liten forskjell, så er det helt feil. Jeg mener x700 er et kort som gir spillmuligheter, men er ikke akkurat noen råtass til spill som BF2. Skal man ha en skikkelig spillbærbar må man ha en desktop-erstatter, skal man ha en bærbar med spillmuligheter kan man gå for x700.

Lenke til kommentar

Min maskin (se profil) kjører bf2 uten problemer med medium detaljer, så det er absolutt ikke nødvendig med en desktoperstatter for å kunne kjøre slike spill. Så en maskin med x700 eller 6600 go vil fungere flott. Jeg vil anbefale 1GB ram hvis du vil spille bf2.

Sjekk ut Netshop sin 1559

Trykk på "endre" for å velge konfigurasjon ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...