mushi Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Høh. Skulle likt å se den som kan se forskjell på 14x og 16x AA i en dobbel blindtest. Forøvrig synes jeg at BÅDE ATI og nVidia er temmelig barnslige. Ærlig talt, folkens, måten å gjøre det på må jo være å se an hva som gir best ytelse for pengene NÅR DU SKAL HA BEDRE KORT. Hele SLI og XFire er gtydeligvis bare en måte å lokke penger ut av dere på! Det finnes ikke det spill som ikke yter godt nok med ETT eksemplar av den til enhver tid regjerende toppmodellen til både ATI og nVidia. sånn er det i de fleste store selskapene også. intel og amd er vel ikke akkurat venner de heller Uansett er det opp til oss brukere om vi skal bry oss om det betyr noe for oss. vis du ikke skal kjøre i 2048x1536@85 og 16aa, så betyr det vel ikke noe om du ikke KAN kjøre det heller.
ExcaliBuR Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 (endret) Tja, kanskje en grunn for at nTune ikke er med i XPress200? Ang. at CrossFire fungerer på alle spill og at nVidia sier at dette er "out of date". Etterhva jeg har forstått så fungerte CrossFire med alle spill, før "General SLI" driver greia kom fra nVidia. Så det betyr vel egentlig også at de skyter seg selv i leggen? F.eks: nVidia var først ute med SM3.0 hardware, alle er enige om det. I utgangspunktet da kan ATi si at 7x00 kortene (Samt 6x00 korta også) som støtter SM3.0 blir "out of date" når ATi slipper et SM3.0 kort? HDR er vel forsåvidt fullt mulig med PS2.0 hardware også (F.eks Source sin). At tilpasning av "oppdelingsmetode" når det gjelder måten master og slave jobber sammen på blir bestemt av profiler? Hvorfor bry seg med det, hvis ytelsen øker og det ikke er noen nedgradering av kvalitet? Synes det egentlig er ganske så bra at man har hele tre forskjellige metoder å rendere mellom to kort på, enkelte situasjoner fungerer en metode best osv. osv. Det ang. oppløsninger er ennå å bli 100% bekreftet (Nei, en mod på R3D.com er ikke det samme som en representant fra ATi) Men lanseringer og ATi har jeg lite til overs for =) [GDI]Raptor: Poenget med SLI/CrossFire var vel høyere ytelse? Selv om man kombinerer DAC's så betyr ikke det nødvendigvis at man får 800MHz DAC. (Ved bruk av 2x400MHz) Endret 18. september 2005 av ExcaliBuR
Dragavon Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Ang. at CrossFire fungerer på alle spill og at Hva mener du fungerer? Har du hørt om noen som har kjøpt crossfire-kort enda? Du kan ikkje si at det fungerer når ingen har sett kort for salg ennå.
simalarion Skrevet 18. september 2005 Skrevet 18. september 2005 Håper ikke den hode ristingen betyddet at du tok det der seriøst brssed, om du over alt forventing ikke forstod spøken brukte jeg cola og grandis fordi det går som Nerde lanparty foret nr 1 osv Er ikke sikker på hvor jeg har deg, men der har du det uansett
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Svært lavmål av Nvidia dette. Selv om de kanskje føler at de sitter på toppen for tiden, er det svært middelmådig av nvidia å gå ut mot konkurrenter på denne måten. Det som mangler nå er at ATI viser verden hvor strømkabelen skal inn - og da er det nok en annen tone i den kortbunken Nvidia spiller på.
simalarion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 hmm det har holdt på slik med hverandre siden tidens morgen, ikke bare i den bransjen men overalt hver dag, money money
HKS Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 hmm det har holdt på slik med hverandre siden tidens morgen, ikke bare i den bransjen men overalt hver dag, money money Men tror nok denne Crossfire greia er fake, altså ikke laget av nVidia... Bare se på forsiden hvor støgy "Luna" er limt inn. Ser ut som en dårlig Paint jobb.. Foil 1 fra "Sannheten om Crossfire" Foil 1 fra presentasjonen på "GeForce Go 7800GTX" http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/G70Go
simalarion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) Du har sikkert rett, men power of 3 er jo nettop dette, de forteller hva Ati ikke har. Og akkurat nå kan ikke ati svare med noe, de kan ikke en gang vise til et offiselt tall når de svarer på et benchmark som de mener er falskt. Det er alt dette som gjør det ekstra spennendet, hva kan ati svare med? (crossfire, ytelse, efekter), ingen tvil om at de fortsatt jobber på spreng i alle fall hjelper ikke Ati dette heller http://www.hardware.no/artikkel/19192 Endret 19. september 2005 av simalarion
Yidaki Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Ja, jeg er ATI fan.. men hvis dette er fra nvidia, så ser jeg enda en Grunn til og IKKE kjøpe nvidia.. men ATI.. Har du så mange andre grunner mot Nvidia da? Kanskje greit å argumentere litt for utsagnene dine, annet enn si "jeg er ATI fan".
avtrekkeren Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Bilde 5 mangler på teknologi er noe ATI mangler med HDR og Shader Model 3.0. mens Nvidia ikke Har unified shaders. Gammel teknologi ja på sett å vis er SLI gammelt men det er også Win XP Det er basert på Win98. men forbedret. Win XP er ikke basert på Win98, men på Windows NT. Ellers tror jeg at man alltid må ta informasjon, der noen rakker ned på konkurrenten, med en klype salt.
emacoolit Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) nVidia hadde et klart forsprang på ATi når det gjaldt å koble to skjermkort sammen. De kjøpte opp 3dfx for mange år siden, og den teknologien (dvs SLI) har de kunnet pusle med siden da. De har altså hatt et forsprang til ATi, på et område som ATi kanskje ikke har ansett for å være et viktig markedsområde. Man kunne ikke kjøre SLI på en AGP+PCI konfigurasjon. Plutselig er PCI (-e) tilbake i fokus, og nVidia får en mildest talt gylden sjanse. ATi har sikkert jobbet på spreng med å ta igjen forspranget, og de har ikke kopiert teknikken (antagelig pga patentrettigheter), men utviklet sin egen teknikk for sammenkobling av to GPU´er. Er det rart at de overskrider de tidsfristene de har gitt seg selv? Men ATi har sin mer eller mindre trofaste tilhengerskare, og det er forhåpentlig nok til å hjelpe dem over denne kneika. Og det er ingen liten kneik... Selv om et fåtall kommer til å benytte seg av SLI/Crossfire, er dette en sak som kan svekke ATi sin prestisje kraftig, og de må fokusere på å lansere et godt produkt. Kanskje Crossfire ikke har noen av de svakhetene vi har lest om, når alt kommer til alt? Forresten: WinXP er basert på Win2000, som er basert på WinNT. Flisespikking, men allikevel... Endret 19. september 2005 av emacoolit
simalarion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) Jepp - store forkjellene er nettverk forbedringer og instillinger - sikkerhets forbedringer (ntfs fra 2000) og alt fancy grafikk og animasjon stasj. Mistet litt troen på Ati i denne perioden men håper de kommer sterkt tilbake, når det gjelder xfire har muligens Ati vært noe tidlig ute med reklamer (mye på hjemesidene til Ati) om lover for mye, derfor mye ekstra abeid skulle jeg tro. Sli\xfire er ikke viktig for folk flest men har nokk er ganske stor markeds\reklame verdi. Endret 19. september 2005 av simalarion
minimum payne Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 personlig synes jeg godt om sli, fint å vite at hvis jeg svir av 5-9 tusen så får jeg dobbel ytelse. men jeg har det ikke ennå, sliter ennå med agp
simalarion Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 For oss på detter forumet ja, men vi er nokk ikke som folk flest skulle jeg tro
ExcaliBuR Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Hva mener du fungerer? Har du hørt om noen som har kjøpt crossfire-kort enda? Du kan ikkje si at det fungerer når ingen har sett kort for salg ennå. hvis du hadde fulgt litt med, så står det både i presentasjonen som er grunnalget for denne debatten, samt at det er blitt "bekreftet" av folk som har testet det.
HKS Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Men ATi har sin mer eller mindre trofaste tilhengerskare, og det er forhåpentlig nok til å hjelpe dem over denne kneika. Og det er ingen liten kneik...Ha Det du kaller "ATi sine trofaste tillhengere" er bare en bitteliten dråpe i havet... Hadde bare ATi hatt dem så hadde de vært konkurs nå. Det er gode OEM avtaler både ATi og nVidia lever av, ikke løssalg av kort.
Cortinarius rubellus Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 (endret) Dette blir litt ot , men når jeg begynte på forumet her så var jeg veldig ati-fan, så kom til at jeg skulle kjøpe meg nytt skjermkort. Jeg hadde ingen gode argument på at Ati er best eller omvendt...det jeg mener er at man kjøper jo det kortet som er best( hvis man har råd). Jeg holdt på å kjøpe meg et X850xt, men endte opp med 7800 gt. Etter mye tilbakemeldinger så bestemte jeg meg for det. Så etter min mening...jo, man kan godt si at JEG ER ATI-FAN eller NVIDIA..Ati er ikke bedre enn Nvidia og omvendt. Man kjøper det som er best er min holdning etter at jeg begynte å prate med folk her. Vi får se hva som skjer i fremtiden. Håper at jeg forklarte meg bra. ( Takk til Raptor for tips og råd ) Hilsen Soppen Endret 19. september 2005 av Fluesopp
stigfjel Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Nei, nå får ATI få ut fingeren og lansere Crossfire. Hvor lenge har vi ikke hørt om det? Å spre FUD om et ikke lansert produkt er vel kanskje å gå over streken. Og dette gjør det bare enda viktigere for ATI å lansere dette produktet. For tiden så er nVIDIA overlegen i forhold til ATI. De har SLI, de kraftigste grafikkortene, for ikke å snakke om best plattformstøtte (GNU/Linux x86/AMD64, FreeBSD x86 og Solaris x86/x64 (AMD64)), pluss GNU/Linux IA64 for eldre grafikkort.
Lucifer89 Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 Bilde 5 mangler på teknologi er noe ATI mangler med HDR og Shader Model 3.0. mens Nvidia ikke Har unified shaders. Gammel teknologi ja på sett å vis er SLI gammelt men det er også Win XP Det er basert på Win98. men forbedret. Win XP er ikke basert på Win98, men på Windows NT. Ellers tror jeg at man alltid må ta informasjon, der noen rakker ned på konkurrenten, med en klype salt. trodde at win 98 var basert på NT eller omvendt. men uansett NT er ikke akkurat det nyeste OS'et i gata for å si det slik
stigfjel Skrevet 19. september 2005 Skrevet 19. september 2005 trodde at win 98 var basert på NT eller omvendt. men uansett NT er ikke akkurat det nyeste OS'et i gata for å si det slik Nei, men NT er tross alt av det bedre M$ har kommet med. Og NT-kjernen ble heftig omskrevet i Windows 2000. XP er i hovedsak en kosmetisk forbedring av Windows 2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå