Gå til innhold

VF700Cu i SN25P

arokh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe en VF700Cu, noen som har erfaring med denne kjøleren? En bonus hadde vært om noen bruker den i Shuttle sine P kabinett.

Hvordan er kjøleytelsen på den i forhold til stock? Mitt MSI 6800GT idler nå på ~65 idle med vifta på fullt, synes det er litt varmt, og får ikke klokka særlig over 400/1100 :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brodern har CuAl versjonen, den med aluminium altså, på sitt 6800Le (softmoddet og klokket). Med standard kjøleren lå den på rundt 60 grader før (idle), mens den nå er på 52 grader, og har aldri vært over 62 grader load. Den er også svært stille.

Ang å få den i i et P chassis tviler jeg litt, hva vei står skjermkortet vendt i den boksen? med kjøleren innover eller utover, og hvilken side er pci sporet på i forhold til pci-e sporet?

Skrevet

Det står med ryggen til veggen for å si det sånn :) P kabinettet har ledig kortplass ved siden av skjermkortet i motsetning til G kabinettet, flere som har fått NV Silencer inni der (men må da skjære vekk halve driv-buret, noe som ikke er aktuelt for min del)

Skrevet

Hmm, da så. Da er jo sjangsene gode for å få zalman kjøleren inni der, uten å måtte kutte noe.

Og selv om du må kutte litt for å få plass, er det ikke værre enn at det går ann å kutte litt i ribbene på kjøleren framfor driv-buret.

Skrevet (endret)

Har du ett ledig spor ved siden av så får du den inn. Har selv den kjøleren, og har hatt AC sin, Zalmanen er bedre, samt at den tar mye mindre plass, og er litt stillere.

EDIT: hvis ditt kabinett er noe i nærheten av varmen som shuttle boksen min kompis har, så må du passe på at får inn litt frisk luft, samt å kjøre den på 12 v. Hos kompisen min så er det såpass varmt at S-ATA kablene smeltet i tilkoplingen (med en gammel Pentium 4 - 3.06 MHz.

Endret av AndersT2
Skrevet
EDIT: hvis ditt kabinett er noe i nærheten av varmen som shuttle boksen min kompis har, så må du passe på at får inn litt frisk luft, samt å kjøre den på 12 v. Hos kompisen min så er det såpass varmt at S-ATA kablene smeltet i tilkoplingen (med en gammel Pentium 4 - 3.06 MHz.

Dette er ikke en sistegenerasjons AMD Shuttle med P kabinett (som ble bygd for å kjøle varme P4 prosessorer), min Venice fryser nesten inni der :)

Har også hatt SN95G5 og SN45G2, var meget fornøyd med kjølingen på de og.

Skrevet

WOW. Monterte Zalman VF700-Cu i dag, du verden for en forskjell. Den lager så og si ikke lyd, bare en veldig lav rasling. Fra 68 grader til ca 60 idle, og det med laveste vifte-hastighet.

Skrevet

nice da. Og det var plas og alt?

skulle gjerne likt å sett bilder med den nye kjøleren montert, har du mulighet for å poste et bilde?

Skrevet

Det passet kjempefint, nesten gode marginer overalt :)

Skal prøve å få postet et par bilder i morgen, men spørs om det blir vanskelig å se så mye fra baksiden av kortet da. Slapp ihvertfall å modde noenting, sett mange som har skrevet de måtte kutte av noen finner osv.

Skrevet

Her kommer bilde, bedre sent enn aldri :)

Var visst litt rask med å kommentere temperaturen, den ligger på 70 idle nå. Det er samme som med stock kjøling, bare lydløst... I normal mode ligger den på 65, men lager da en ekkel lyd. Fortsatt bedre enn stock, men jeg er kresen. Må jo også nevnes at dette er et spesielt varmt kort av en eller annen grunn. Klarer ikke mer enn 400/1100 ved 1.4v heller.

post-23-1127292901_thumb.jpg

Skrevet

Sweet, ser ut som det akkurat var nok plass ja. Ang tempen kan man vel ikke forvente noe kjempehopp, siden det tross alt resirkulerer den varme luften inni shuttlen, men det var jo bra at lydnivået gikk såpass ned da :thumbup:

Skrevet

Mye varm hardware, lite kabinett, og stillegående kjøling. Vel, det er ikke akkurat en god kombinasjon for å få de helt lave temperaturene. Men bra at det i alle fall funker. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...