Bear^ Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Skal jeg fortelle deg, igjen, hvorfor jeg hater EA? De monopoliserer markedet ved å kjøpe opp konkurentene slik at de skal få mer penger. De bruker all knep i boka, godt som ondt, for å bli størst. Og dessuten driter de i spillene de lager, så lenge det har et navn som kan selge så driter de i hva folk synes om spillene etter at de har kjøpt dem. Bare de får penger så er det greit. Og det samme gjelder for Microsoft. Har nok mine grunner ja, men de som er innstilt på å hakke meg ned for mine synspunkter driter i det og sier jeg ikke har noe grun til å hate EA så mye. Men det har jeg.
Pastor Lorentzen Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 (endret) Må vel si det igjen jeg. Er klar over at alle spill designere er ute etter penger, men er det ingen der ute som går over lik får å få penger, men det gjør EA. De bruker alle triksa i boka som finnes for å være størst og har mest penger. Og med så mye penger som EA har, skulle man tro at det for en gangs skyld kunne kommet med noe totalt nytt og ikke noe som er gjort X ant ganger før. Vet også at mange spill designere lager en del oppfølgere, men EA er ekstrem der. Kan du forklare fra et forretningsmessig åsted hvorfor EA burde slutte å lage spill på denne måten, ettersom spillene fra EA er mer populære og selger mer enn spillene fra de andre distributørene? Mener du at spillene til EA er dårligere enn spill fra andre distributører, og at kundene lar seg narre til å kjøpe spill fra EA? De monopoliserer markedet ved å kjøpe opp konkurentene slik at de skal få mer penger. Kan du nevne noen eksempler? Hvilke konkurrenter har Electronic Arts kjøpt opp? De bruker all knep i boka, godt som ondt, for å bli størst. Igjen en påstand, kan du begrunne denne? Endret 29. september 2005 av Pastor Lorentzen
Bear^ Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Hva sa jeg? Må da fan meg legge skitten på nesene til folk før de kanskje kan vurdere med å skjønne mine synspunkter. Gidder ikke forklare dette noe mer. Jeg har mine syn på EA, og skjønner andres syn på EA, men prøv nå å skjønne mine synspunkter og slutt å plukke dem fra hverandre å be om beviser. Har du ikke sett de før nå, og så innstilt som dere er på å flambere meg, så kan det gjøre akkurat det samme hva jeg sier eller legger frem. Blir bare plukket fra hverandre og kasta i søpla.
Pastor Lorentzen Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Jeg skjønner at du hater EA, men jeg skjønner ikke hvorfor. Dine forklaringer går bare rundt grøten. Du påstår at EA har kjøpt opp masse konkurrenter, men kan ikke nevne et eneste eksempel. Du påstår at EA bruker skitne metoder, igjen uten å forklare hva som er grunnlaget for synspunktene dine. Det er veldig enkelt å synse, tro og anta på nettforum. Det begynner derimot å bli farlig når folk begynner å kamuflere sine subjektive meninger som fakta, og ikke klarer å forsvare synspunktene sine, bortsett fra å rope enda litt høyere. Da blir det veldig enkelt å kaste synspunktene dine i søpla, som du så fint uttrykker det.
Frijazz Skrevet 29. september 2005 Skrevet 29. september 2005 Hva sa jeg? Må da fan meg legge skitten på nesene til folk før de kanskje kan vurdere med å skjønne mine synspunkter. Hva du synes om spill fra EA, er det ingen som betviler. Men når du kommer med påstander om at EA driver med skitne knep og oppkjøp av konkurrenter, så forventes det at du begrunner påstandene dine. Noe som er vanlig i enhver diskusjon. Folk her hører på dine synspunkter, men etterlyser litt fakta som støtter opp om dine påstander.
fenris1911 Skrevet 30. september 2005 Skrevet 30. september 2005 EA har nokre få bra spel til massene. Personleg har eg fortsatt til gode å spela eit spel med EA logoen på som eg kan sei var bra etterpå.
gobyfly Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) EA drepte Westwood ! EA drepte Bullfrog ! EA drepte Origin ! EA holder på å drepe Ubisoft nå ? Fiendlig oppkjøp av aksjer... Er dette bevis nok for deg som forsvarer EA med nebb og klør ? Endret 1. oktober 2005 av gobyfly
MrLee Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Maxis må du vel ikke glemme? det er vel grunnen til at man bare ser endeløse "The sims" tittler og spinoffs istedet for Sim City 5...? Endret 1. oktober 2005 av MrLee
Desdichado Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 EA drepte Westwood !EA drepte Bullfrog ! EA drepte Origin ! EA holder på å drepe Ubisoft nå ? Fiendlig oppkjøp av aksjer... Er det EA sin feil at et firma stiller seg åpent for oppkjøp? Hvordan stiller de seg åpne? Jo ved å øke antall aksjer for å skaffe mer kapital i kassa, og hvorfor trenger de mer penger? Jo frodi de har brukt opp det de hadde til rådighet uten at et produkt har blitt lansert. Hva EA gjør med selskapet etter at det er kjøpt opp har da ikke vi forbrukere noe med. Hat dem hvis du vil, men om det hjelper? Neppe Er dette bevis nok for deg som forsvarer EA med nebb og klør ? Det er ikke snakk om å forsvare med nebb og klør her, men det er ikke akkurat håndfaste bevis du heller kommer med her da. Har du f.eks noen info om hvordan økonomien til de oppkjøpte firmaene var da de ble kjøpt opp? EA har nokre få bra spel til massene. Personleg har eg fortsatt til gode å spela eit spel med EA logoen på som eg kan sei var bra etterpå. Det har vært mange opp gjennom tidene det, men spesielt vil jeg trekke frem Need for Speed, F1 Challenge '99-02 og Anno 1503
Nobrains Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Er ikke mye jeg kan gjøre med at selskapene selger og kjøper opp. Det er ingen tvil om at spillene er veldig EA preget og forandret etter oppkjøp av spillselskapet. Det har de jo sin fulle rett til, men jeg vet ikke om det selger bedre...antageligvis. Så spillere som tidligere likte de fleste spillene som kom ut fra feks Westwood eller Bullfrog vil ha mistet kilden til favorittspillene sine. Mange spilleselskap har sin egen kreativitet og sjarm som smitter over på spillene som du ikke finner på lignende sjangere fra andre spillselskap. Og det er denne tingen som alltid forsvinner når EA tar over. Jeg var ikke klar over at bullfrog ble kjøpt opp av EA som gobyfly skrev, men jeg ble ikke overrasket. Jeg likte godt spillene til Bullfrog Westwood skjønte jeg at hadde blitt kjøpt opp når jeg så Generals kom ut... EA har jo ikke gjort noe galt, men for meg har de ødlagt litt av det spillemarkedet som er interessant for meg og likesinnede. Det er derfor jeg syter og klager i denne tråden. Vi kan sikkert diskutere i evigheter uten at man blir enig fordi dette er jo ikke et spørsmål på rett og galt, men smaksak(mener da jeg hvertfall).
SkyMarshall Arts Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har mange spill jeg har kost meg med fra EA - det være Battlefield, Generals, Zero Hour og Need for Speed Underground. Men etter den UFATTELIGE hypen som Battle for Middle Earth fikk, det være falske løfter og feilaktige promo-filmer - så gikk jeg å kjøpte BFME uten å prøve det først. Det er bare det at det spillet ikke levde opp til NOE av det som ble lovet og skuffet på absolutt alle punkter. Etter release var det null mer oppfølging og støtte fra utviklerne ... sjefsutviklern (orker ikke finne frem navnet, men han som alltid pratet på promo-filmene) for BFME hang på forumene og postet daglig frem til release. Etter spillet var gull og utgitt - så har man ikke hørt ET kvekk fra han eller noen andre senere. Det til tross for at communityen klagde til han om dårlig oppfølging i tidligere spill, og ble lovt gull og grønne skoger og patcher i hue og rævva denne gangen. Noe som absolutt ikke skjedde ... helt vilt tragisk. Ja min feil at jeg var så dum å kjøpte spillet uten å prøve det først. Men syns fortsatt det er tåpelig gjort av en utgiver som trenger fans for å overleve. Jeg er iallefall om ikke annet - skeptisk - ved neste release fra dem. Spille spilla deres skal jeg nok - men om jeg kjøper er en helt annen sak.
gobyfly Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Håndfaste bevis ? Det er kalde fakta at EA har tatt livet av alle de jeg nevnte , så ikke kveruler så voldsomt. Dine argumenter er like "dårlige" "gode" som mine. Du kommer med masse mot argumenter for å "svekke" våre påstander , men noen håndfaste bevis har du ennå til gode å legge frem. Men jeg har forståelse for dine meninger , og jeg , uansett hva du sier er litt "negativt" instilt i forhold til EA. Vi kan hvertfall se LANGT etter Syndicate og Theme hospitall spill nå som EA har tatt knekken på Bullfrog Endret 1. oktober 2005 av gobyfly
Havon Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 ang BFME er det feil det du sier. det er EA reppresentanter som poster på div forum og supporten er der om hen litt for dårlig, kommer en patch til BFME innen meget kort tid
Bear^ Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 I 1991 kjøpte EA opp Distinctive software inc, selskapet bak blant annet Stunts. I 1997 kjøpte EA opp Maxis, og vi sitter med millioner av Sims titler av den grunnen. Sim selger, trenger da ikke noe nytt da. 17 august 1998 gikk EA ut og sa de ville kjøpe Westwood interactive fra Virgin interactive Entertainment. Resultate ser man i Generals. 11 juni 2002 kjøper EA Black box og gjør det til en subsidie innenfor EA. 28 juli 2004 klarer EA (på en eller annen måte) å sikre seg Criterion. 20 desember samme år kjøper EA 19,9% av Ubisoft, et oppkjøp Ubisoft ser som en trussel. 26 januar 2005 kjøpte EA Digital Illusion. Mere informasjon om EA finner du her. Regner ikke med at dette er besvis nok på mine synspunkter på EA, blir sikkert snurra rundt gaffelen slik at EA blir sett på som helte selskap, men det bryr jeg meg lite om.
Nobrains Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Jeg har mange spill jeg har kost meg med fra EA - det være Battlefield, Generals, Zero Hour og Need for Speed Underground. Jeg har vel blitt underholdt av Generals/Zero Hour og Battlefield jeg og. Generals er jo et bra strategi spill, men det har ikke noe av C&C/RedAlert sjarmen igjen. Noe som det burde være når det er en oppfølger i en serie. Generals hadde vært bedre om Westwood hadde kunne stått for hele produksjonen, det tror jeg. Battlefield er vel egentlig et annet selskap sin ide? Dice ellerno?. Need for speed vet jeg ingenting om siden jeg ikke liker bilspill. Jeg syntes hvertfall ikke EA kan ta noe ære for Generals og Battlefield. Spillene hadde muligens aldri kommet ut uten EA sine penger, men jeg syntes de gjør en dårligere jobb enn det orginalutviklerne hadde gjort. Battle for middle earth - det er det uffatlige dårlige simple strategispillet ? Det sugde så sinnsykt Det er et "strategispill" for 7åringer og first-time gamers syntes jeg haha Endret 1. oktober 2005 av Nobrains
Bear^ Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Battlefield er laget av Digital illusion. Og her har jeg et annet bevis. BF1942 kom i 2002, og ble med en gang et populært spill. Det ble gitt ut av EA, men EA hadde ingen ting de skulle ha sakt ovenfor spill. I 2004 kom Battlefield vietnam, og det ble godt motatt det å. 26 januar 2005 kjøpte EA opp Digital Illusion, og vi fikk Battlefield 2. Noen som ser streken her? EA kjøper opp selskap som lager populære spill for så å gi ut dusinvis av disse spillene. Maxis er bare enda et eksempel. EA kjøpte Maxis og vi blir nedkjørt av Sims spill. Tror nok at man kommer til å få Battlefield spill opp til halsen. Neste blir vel Battlefield Irak.
MrLee Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Battlefield ble mottatt godt? ettersom jeg husker ble også BF:V slaktet til helvete av fans som mente det var for mye bugs og imba elementer som burde vært playtesta 100 ganger bedre før release... Også i det spillet ble jo heli whoring ett stort problem. For ikke å snakke om M60+LAW problematikken
Pastor Lorentzen Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 I 1997 kjøpte EA opp Maxis, og vi sitter med millioner av Sims titler av den grunnen. Sim selger, trenger da ikke noe nytt da. Så Will Wrights Spore er ikke nytt nok for deg? Regner ikke med at dette er besvis nok på mine synspunkter på EA, blir sikkert snurra rundt gaffelen slik at EA blir sett på som helte selskap, men det bryr jeg meg lite om. Joda, men andre utgivere som Eidos, Ubisoft, Atari, etc. har også kjøpt opp og fusjonert en haug med større eller mindre spillutviklere inn i firmaene sine. Med stadig økende utviklingskostnader for spill, trenger man en enorm mengde mennesker til å lage redskaper og tools som brukes i spillene man utvikler. Derfor er man nødt til å sikre seg arbeidskraft. Det er jo heller ikke slik, som andre her har påpekt, at EA står med en pistol mot hodet til utviklerne og tvinger dem til å signere oppkjøpskontrakter. Firmaer selger seg selv frivillig til EA fordi å være en uavhengig spillutvikler, med de utviklingskostnadene som finnes i dag, er livsfarlig. Jeg har snakket med mange utviklere i årenes løp på E3, og vært på flere paneldebatter, og det blir bare vanskeligere og vanskeligere å være en uavhengig spillutvikler i dag. Det er da også merkelig at man klager over at EA ødela firmaer som Bullfrog og Origin. Det er vitterlig EA som finansierte og ga ut genierklærte spill som Syndicate og Populous, som kanskje aldri ville sett dagens lys om ikke EA var villig til å satse penger på disse titlene.
SkyMarshall Arts Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 ang BFME er det feil det du sier. det er EA reppresentanter som poster på div forum og supporten er der om hen litt for dårlig, kommer en patch til BFME innen meget kort tid Det er ikke mye feil det jeg sier nei. Mannen jeg snakker om, Mike Skaggs, er selvfølgelig en representant for EA når han jobber og utvikler spillene dems. Og denne mannen er the man in charge når det gjelder BFME - og NEI, supporten hans/dems er helt sykt dårlig. Så ikke kom her. Og en patch NÅ redder ikke mine synspunkter på BFME. Men det er kun dette spillet jeg misliker da, har egentlig ingenting annet å utsette på EA generelt. Gidder ikke kaste meg på noen "in" hatbølge. Men jeg er litt mer skeptisk til BFME2 enn jeg ville vært om ting ble håndtert annerledes med BFME.
Bear^ Skrevet 1. oktober 2005 Skrevet 1. oktober 2005 Nå har jeg nå sakt mine synspunkter, og lagt frem kilder til det og, men likevell blir de ikke akseptert og slengt tilbake som filledokker. Jaja. jeg har mitt syn. Om det ikke er akseptabelt ovenfor folk som forguder EA så kom å dreg meg ut av datarommet mitt og kjølhal meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå