Gå til innhold

EA fortjener ikke all den negative kritikken


Anbefalte innlegg

Det jeg husker er negativt om EA, er at de en gang i tiden kjøpte opp Earth and Beyond, lot det kjøre i ett år og deretter legge det ned. Idiotisk som faen, men så ble jo Eve online redningen.

 

Vet ikke helt, men får følelsen av at EA bare kjøper opp firmaer for så å utvinne de pengene som kan, hvis det ikke er nok legger de ned firmaet(westwood studios, anyone?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
til tråd starter, hadde du været ute av bleia på 90 tallet som hadde du nok fått med deg hvorfor så mange misliker de.

Og hadde du vært ute av bleia på 80-tallet, ville du sett hvilket fantastisk og innovativt firma EA var på den tiden. De lagde eller ga ut spill som M.U.L.E., Archon, Archon 2, Seven Cities of Gold, Racing Construction Set, Bard's Tale, Faery Tale, Wasteland (forgjengeren til Fallout), Skate or Die, Mars Saga, The Train, Neuromancer, Alternate Reality og Populous. Innovative og spennende titler alle sammen.

 

At EA har vært flinkest til å tilpasse seg spillutviklingstilstandene i dag ved å utvikle redskaper og motorer som brukes på flere plattformer og til flere spill samtidig, og at de lager produkter som markedet åpenbart vil ha, er ikke noe spesielt å kritisere. At andre firmaer ikke er like flinke til å tilpasse seg dagens marked, og dermed ikke klarer å overleve er synd. Men det er ikke EA sin feil, det er vi som forbrukere som stemmer med pengene våre.

Lenke til kommentar

Jeg tror litt av problemet med dette er at det er to typer forbrukere.

 

de litt mer intresserte som oss, som vet hvordan ting burde være, og forventer mer.

også har du de som ikke bryr seg om kvaliteten/ikke vet bedre <- her har du garantert de fleste av EA sine brukere (alle som ukritisk kjøper fifa 2000-2089 e.t.c..)

 

På grunn av den åpenbare markedsakseptansen av denne store gruppen kjøpere, tror EA at de kan slippe unna med slette produkter som det de pusher ut på samlebånd i dag.

 

 

Det er iallefall min mening.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg grønn med EA er at de ikke tåler noe form for konkuranse. Da bruker de alle knep de kan for å eliminere den.

 

Akkurat på samme måte som Microsoft. Tåler ikke en tødde av konkuranse. Og kan vel nå også innkludere Tine i den listen, selv om de har lite eller ingen ting å gjøre med dette :p

Lenke til kommentar

EA lager sugene spill. Det er aldri noe nytt i spillene, de mangler alltid små smarte funksjoner som er i andre spill. Jeg syntes spillene deres virker veldig kopiert både på story og funksjoner i spillet.

 

De kjøper opp nesten ferdige spill av selskap som kanskje holder på og gå konkurs? eller bare får et bra tilbud. Så lapper de spillet så raskt som mulig isammen og hiver det uferdig ut på markedet.

 

Dette er bare mine meninger, men jeg er langt fra den eneste som syntes det. Alle bekjente av meg som er spillenerder av et eller annet slag er enig. Man finner alltid et bedre spill av samme sjanger/type fra et annet selskap som er mye bedre enn det EA har klart og lage! Nå har jeg hørt at de er flinke på og lage sportspill....nå spiller jeg aldri slike spill så vet ikke om det stemmer.

 

Jeg vil gå så langt og si at EA Games skader spillmiljøet ved og forurense markedet med dritt. Jeg er seriøst lei av de masseproduserte spillene som skal være altfor enkle med så få som mulig funksjoner. Hadde de bare latt være og kjøpe opp gode selskap/spill og føkka til arbeidet deres hadde jeg ikke brydd meg. Men de driver og ødlegger spill jeg gleder meg til! Jeg tror jeg faktisk kan merke ved og spille et spill om EA har hatt en finger i produksjonen(bare ved og spille det) Det er en egen "gameplay & storyline for dummies" preg over spillet.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

EA lager egentlig ikke noe banebrytende spill når alt kommer til alt. Er somregel noe som er gjort før eller som er blitt laget av et selskap som da kommer i økonomiske problemer og selger ideen til EA. Er noen lunde det som skjedde med C&C.

 

Vil nå si at mange av de små selskapene rundt omkring er mye flinkere til å tenke kreativt og lage spill som er utenom det vanlige og dermed banebrytene i sin sjanger. EA føler jeg er mer ute etter penger enn noe annet i bransjen.

Lenke til kommentar
Vil nå si at mange av de små selskapene rundt omkring er mye flinkere til å tenke kreativt og lage spill som er utenom det vanlige og dermed banebrytene i sin sjanger. EA føler jeg er mer ute etter penger enn noe annet i bransjen.

Og mange av disse små selskapene ville aldri kunnet få utgitt, eller strengt tatt lagd spillene sine ferdige da kostnadene med å utvikle et spill overgår all fantasi (innen rimelighetens tid). Når slike selskap inngår avtale med EA så betaler EA for dette, med kunnskap, ressurser og ikke minst penger.

Lenke til kommentar
Vil nå si at mange av de små selskapene rundt omkring er mye flinkere til å tenke kreativt og lage spill som er utenom det vanlige og dermed banebrytene i sin sjanger. EA føler jeg er mer ute etter penger enn noe annet i bransjen.

Og mange av disse små selskapene ville aldri kunnet få utgitt, eller strengt tatt lagd spillene sine ferdige da kostnadene med å utvikle et spill overgår all fantasi (innen rimelighetens tid). Når slike selskap inngår avtale med EA så betaler EA for dette, med kunnskap, ressurser og ikke minst penger.

Ja, er klar over at mange spille ikke hadde sett dagens lys...men det hadde ikke vært noe stort tap. De skulle latt selskapene de kjøper opp få gjøre ferdig sin plan, men EA bare overkjører. Når de har kjøpt opp så har de jo rett til det såklart, men opplever at gamle spill i en serie er bedre på gameplay enn det nye spillet i serien som EA kjøpte og voldtok.

 

Jeg vet ikke hvem som er størst av Blizzard og EA jeg....kanskje Blizzard nå pga WoW? Men Blizzard er et veldig stort spilleselskap som har gjort mye mye bedre jobb enn EA.

 

Kan ikke en eller annen lage en vote da. Jeg tror vi kommer til og se et klart flertall av anti EA da.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

EA er mye, mye størren enn blizzard (blizzard er forøvrig utvikler, ikke utgiver...Blizzard har Vivendi til den jobben, selv om vivendi på ingen måte gjør noe i nærheten så mye utavseg på spillene de gir ut av den grunn...) (Eller er det forskjell på distributør og publisher? kanskjer derfor vivendi ikke har noen splash...:hmm: )

 

Det er en annen ting som plager livet av meg. Den evinnige "Challenge everything" (er det NOEN som ikke skjønner ironien i denne (dog sannsynligvis ikke tiltenkt)?) logosplashfaenet de skal på død å liv putte inni hver bidige spill de gir ut, selv om de ikke utvikler dem :/

 

også tvinger de oss i 99% av tilfellene å gjøre tjuvtriks for å klare å hoppe over den forbanna splashen som du blir lei av halvveis inn i første gang du starter spillet! (som å måtte slette/rename fila, der andre gjør det mulig å trykke space, enter og eller escape for å hoppe over splashscreens! GRRRR)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
EA er mye, mye størren enn blizzard (blizzard er forøvrig utvikler, ikke utgiver...Blizzard har Vivendi til den jobben, selv om vivendi på ingen måte gjør noe i nærheten så mye utavseg på spillene de gir ut av den grunn...) (Eller er det forskjell på distributør og publisher? kanskjer derfor vivendi ikke har noen splash...:hmm: )

 

Det er en annen ting som plager livet av meg. Den evinnige "Challenge everything" (er det NOEN som ikke skjønner ironien i denne (dog sannsynligvis ikke tiltenkt)?) logosplashfaenet de skal på død å liv putte inni hver bidige spill de gir ut, selv om de ikke utvikler dem :/

 

også tvinger de oss i 99% av tilfellene å gjøre tjuvtriks for å klare å hoppe over den forbanna splashen som du blir lei av halvveis inn i første gang du starter spillet! (som å måtte slette/rename fila, der andre gjør det mulig å trykke space, enter og eller escape for å hoppe over splashscreens! GRRRR)

Hahaha :D jeg blir aggressiv når jeg tenker på den stygge splashen deres...som aldri går ann og hoppe over og har altfor høy lyd forhold til alt annet volum på maskinen.

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Debatten her bærer jo preg av mye unge folk, og mange som har et hat mot de største uansett hva det gjelder...

EA har holdt det gående i rundt 25 år, og det er ikke så værst. Jeg er sikker på at det finnes utgivere/utviklere som omtrent bare har gitt ut middelmådige spill år etter år uten å bli kritisert for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...