halola Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Prøver igjen, nå med ny og forbedret emnetittel. Synes det var en artig diskusjon og synd at forrige tråd ble stengt med en gang fordi jeg ikke klarte å skrive noe bra emnetittel Nå begynner jeg å bli skikkelig lei de mange whinerne her på forumet som straks EA blir nevnt absolutt skal prate dritt om selskapet. Mye av dette har et budskap som lyder omtrent slik: "åååååhh! EA gir ut så mange bra spill, men noen av de er skikkelig dårlige! Faen asså, det er noen spill jeg har hatt mye moro med, men det var 7 bugs i et spill jeg spilte som var utgitt av EA så EA må dra til helvete, pengeslukere asså! Det var ikke verdt båndbredden jeg brukte på å laste ned spillet, jeg er så sint, nå skal jeg ihvertfall ikke kjøpe et spill utgitt av EA noen gang!" Noe av kritikken EA får er jo berettiget, men de gir faktisk ut veldig mye bra også! Måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha lest n'te tråd som starter som en diskusjon om et spill og ender i kjedelige gjentatte negative utsagn om et firma som gir ut de beste og fleste spillene jeg har spilt. Uten støtten EA gir til utviklere, ville mange firmaer som lager spill aldri eksistert. Men selvfølgelig, alt har to sider, synes bare det har vært en veldig ensidig debatt til nå.... hva synes dere andre?
Balle Klorin Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Joda, EA gir ut en del pene spill. Er bare støtten av spillene etter utgivelsen som kan til tider irritere meg.
halola Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Joda, EA gir ut en del pene spill. Er bare støtten av spillene etter utgivelsen som kan til tider irritere meg. Det er sant, men det har vel også mye med utvikleren å gjøre, kanskje EA burde presse litt mere på for å få utvikleren til å jobbe hardere med patcher, men kan ikke bære hele ansvaret selv
Idioteque Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 99% av de som whiner om alt EA gir ut gjør det på samme grunnlag som 99% som whiner om Microsoft. Det er 'in'. EA er en helt grei utvikler/utgiver, en god del gode spill, og en god del dårlige spill, som alle utviklere.
DurinVIII Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 EA har produsert en hel haug gode spill, det skal de ha, men det er noen ting jeg ikke liker helt. Battlefield 2 kom altfor fort, og kunne godt ha hatt et par måneder til (minst) før det ble sluppet, så hadde vi sluppet den dag i dag å vente på en patch som skal gjøre spillet "spillbart" En annen ting er måten de bruker LOTR lisensen sin på. Er ikke særlig begeistret for noen av LOTR spille de har gitt ut. Kanskje BFME 2 er et vendepunkt her. Vi får se. En siste ting er at spillene deres ofte er overhypa...f.eks. BFME som jeg synes var en rett og slett dårlig tittel Men for all del, EA har gitt ut mange timer med underholdning
SilverCRX Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Tror hovedårsaken til at folk misliker EA games, er at de har en lei tendens til å utgi "uferdige" spill. De legger press på utviklere for å få spillene ut så fort som mulig, noe som ikke akkurat resulterer i "bug-free" spill. Og forresten: EA Games er en utgiver, svært få av spillene de gir ut blir laget hos dem (om noen).
Laserlasse Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 En annen, viktig kritkk av EA, er at de fokuserer veldig på mainstream markedet. For noen er det kanskje veldig god ting, de produserer spill for det store markedet som når ut til mange. For andre (og meg) er det en negativ ting, ettersom de ofte fører til alt for kraftige forenklinger av spillene. Mainstream markedet er for enkelt for meg, jeg vil ha mer komplekse og nyskapende ting, ikke stadig forenklede romertallutgivelser. Men der er jeg (og de fleste her inne antar jeg) ikke akkurat representativt for de store markedene Og som andre sier her inne - de har en tendes til å slippe uferdige produkter, men de slipper også til gjengjeld en del bunnsolide ting. Problemet, eller saken, er helst den at de først og fremst er en kommersiell aktør, altså drevet av kommersielle interesser og ikke nødvendigvis det å lage gode, innovative kvalitetsspill. Det selger nødvendigvis ikke så godt. Takk gud for independent og mindre utviklere.
figure_02 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Syns EA har mange bra spill, men veldig mange virker ''uferdige'' og folk maser om en patch en uke etter spillet har release.
Ravn Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Så EA fortjener ikke all denne negative kritikken? Det må være noe av det døveste jeg har hørt på lenge. Hadde bare EA holdt seg til sportsspill og bilspill.
figure_02 Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Så EA fortjener ikke all denne negative kritikken? Det må være noe av det døveste jeg har hørt på lenge. Hadde bare EA holdt seg til sportsspill og bilspill. 99% av de som whiner om alt EA gir ut gjør det på samme grunnlag som 99% som whiner om Microsoft. Det er 'in'. EA er en helt grei utvikler/utgiver, en god del gode spill, og en god del dårlige spill, som alle utviklere. Jeg skjønte plutselig hva du mente Guardian
Elendil Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 EA tenker alltid på penger først. Sims er eit godt eksempel. Ein del spel som dei har utgitt kan eg seie også er uferdige, av den grunn at dei legg press på utviklerene antakeligvis.
Loeve Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 (endret) EA tenker alltid på penger først. Sims er eit godt eksempel. Ein del spel som dei har utgitt kan eg seie også er uferdige, av den grunn at dei legg press på utviklerene antakeligvis. Nå er jo "The Sims" faktisk verdens mestselgende dataspill, så å si at de på noen som helst måte gjorde noe feil med det er en feit løgn. I hvert fall hva mainstream-markedet angår. Selv takler jeg ingen av de nyere titlene til EA Games, det eneste unntaket må være Fifa, som funker på nachspiel. Endret 16. september 2005 av Loeve
Bjorn Ole Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Først og fremst så kjøper de opp mindre spilleselskap, som for eksempel det mest brukte eksemplet mot EA var kjøpet av Westwood som lagde Command & Conquer seriene. Etter oppkjøpet lagde de Command & Conquer: Generals, som ikke had noe med Command & Conquer universet å gjøre! De holder på å lage RA3, noe som ennå viser de melker et produkt. Folk kommer til å gå forbi spillebutikken og si: ''Kult, Red Alert 3! Red Alert 2 var jo kjempe bra! Jeg tror jeg kjøper den.'' Han/hun installerer det på datamaskinen og fant ut han/hun hadde kjøpt et halvferdig spill, og nå hadde han gitt bort 599 kroner til EA som de kan bruke til å lage mer elendige spill. Men en eller annen gang kommer det et bra spill fra EA, som BF2 selv om det var laget av DICE. EA bare ga de litt penger og ga de en deadline som var nesten umulig å klare. Rett som sagt, EA kjøper alt som tjener. De var gode før men nå er de griske. De ville laget Pong 3D bare vis det tjente penger. Takk gud at det blir laget mer spill utviklere for tiden, ellers ville vi alle være ille ute
Desdichado Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Battlefield 2 kom altfor fort, og kunne godt ha hatt et par måneder til (minst) før det ble sluppet, så hadde vi sluppet den dag i dag å vente på en patch som skal gjøre spillet "spillbart" Jeg tror nok ikke hele problemet skyldes at spillet ble sluppet for tidlig (jeg er en av de som spiller det problemfritt rett ut av boksen), det vi ofte glemmer er at i vår spillverden, og da mener jeg PC verdenen, så er det så altfor mange forskjellige konfigurasjoner ute å går. Videre kan vi heller ikke skyve under en stol at det er veldig mange som ikke helt vet hvordan de skal få tak i driver til hardware'n sin, glem heller ikke at PC er "frigitt", slik at alle kan lage komponenter for den. Dette skaper nok flere problemer enn det løser. I konsoll verden er alt så my enklere. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare EA sine spill, men stort sett alle produsenter av PC spill.
MrLee Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Ting som elendig Teamkill kalkulasjoner, for kraftig minigun, evnen til å reparere helikopter for effektivt i lufta og ett dusin andre bugs i det spillet som burde ha blitt oppdaget med 2 timers playtesting og som har veldig lite med hva hardware/software kombinasjoner du spiller med, er grunnen til at mange klager på Battlefield 2. EA pusher ut spill. Mange spill. Gjerne med ingen eller få oppdateringer i etterkant. Jeg har også igjen å se ett EA spill med en brukenes manual medfølgende. Alle battlefield spillene jeg har har iallefall hatt en manual som ligner ræva. Det ser ut som de forventer at man skal spandere 250-300kr på en "prima official strategy guide" for å få noe som egentlig burde være en del av standardmanualen, noe som igjen tyder på pengehunger mer enn å tenke på kundene EA er heller ikke særlig gode til å lage/gi ut innovative og nyskapende spill. De pusher på det samme gamle, samt at de kjøper opp X antall spillstudio i året, noe som senker mangfoldet på markedet. I tillegg driver de umoralske "sweatshop" lignende arbeidsrutiner for deres ansatte, som brakt til medias oppmerksomhet av ett visst brev sendt av en av deres ansattes kone en stund tilbake. Så ikke kom å si at man ikke skal klage på EA...
melwasul Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 (endret) Jeg syns ikke at EA gir noe bra bortsett fra sport-spillene. De burde holde dem til sport spillene, og glemme alt annet Endret 17. september 2005 av melwasul
figure_02 Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Jeg blir helt forvirret av alle de bf2 avatarene Melwasul: Jeg syns EA har kommet med mange bra spill i andre sjangere og, f.eks Call of Duty, Battlefield serien, C&C:G, Bfme....
DurinVIII Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Jeg blir helt forvirret av alle de bf2 avatarene Melwasul: Jeg syns EA har kommet med mange bra spill i andre sjangere og, f.eks Call of Duty, Battlefield serien, C&C:G, Bfme.... Nei begynner du med bfme her også Det kan vel betegnes som uferdig da det kom, var utrolig ubalansert. Og personlig (merk: JEG synes det) så synes jeg ikke at det var noe bra spill heller. God LOTR stemning, men ei mer,
Desdichado Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Ting som elendig Teamkill kalkulasjoner, for kraftig minigun, evnen til å reparere helikopter for effektivt i lufta og ett dusin andre bugs i det spillet som burde ha blitt oppdaget med 2 timers playtesting og som har veldig lite med hva hardware/software kombinasjoner du spiller med, er grunnen til at mange klager på Battlefield 2. Dette går jo på gameplay og har ingenting med om spillet fungerer eller ikke. Og når sant skal sies så har aldri Battlefield spillene hatt realisme i høysete, du av alle vet dette Mr.Lee. Skal du ha realisme så får vi gå tilbake til Flashpoint. At EA gir ut oppfølgere av allerde godt utprøvde spill er jo ikke noe nytt, det gjør alle spillutviklere. Det er som oftest kun de små og nye spillutviklerene som tenker i nye baner. Og hvorfor? Jo for de har enda ikke skjønt hvor dyrt det er å lage spill. Kan man da klage på et selskap som ønsker å tjene penger på sine produkter fremfor å kaste dem ut av vinduet? At de ansatte blir behandlet dårlig av ledelsen må de ta på egen kappe, da får de heller gå sammen å ta affere fremfor å sitte å syte en og en. Å kjøpe opp nye andre selskaper kalles å ekspandere, hva er nytt med det? Alle andre gjør det, så hvorfor ikke EA også?
DurinVIII Skrevet 17. september 2005 Skrevet 17. september 2005 Ting som elendig Teamkill kalkulasjoner, for kraftig minigun, evnen til å reparere helikopter for effektivt i lufta og ett dusin andre bugs i det spillet som burde ha blitt oppdaget med 2 timers playtesting og som har veldig lite med hva hardware/software kombinasjoner du spiller med, er grunnen til at mange klager på Battlefield 2. Dette går jo på gameplay og har ingenting med om spillet fungerer eller ikke. Og når sant skal sies så har aldri Battlefield spillene hatt realisme i høysete, du av alle vet dette Mr.Lee. Skal du ha realisme så får vi gå tilbake til Flashpoint. At EA gir ut oppfølgere av allerde godt utprøvde spill er jo ikke noe nytt, det gjør alle spillutviklere. Det er som oftest kun de små og nye spillutviklerene som tenker i nye baner. Og hvorfor? Jo for de har enda ikke skjønt hvor dyrt det er å lage spill. Kan man da klage på et selskap som ønsker å tjene penger på sine produkter fremfor å kaste dem ut av vinduet? At de ansatte blir behandlet dårlig av ledelsen må de ta på egen kappe, da får de heller gå sammen å ta affere fremfor å sitte å syte en og en. Å kjøpe opp nye andre selskaper kalles å ekspandere, hva er nytt med det? Alle andre gjør det, så hvorfor ikke EA også? De kunne vel ha testa mer, så hadde de funnet ut disse problemene, og alle som spiller spillet hadde ikke venta på en patch 3 måneder etter release
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå