Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VNC i seg selv er ganske enkelt å sette opp. Har prøvd RealVNC og det er ihvertfall helt bankers...

7447717[/snapback]

Bare lokalt da eller? hva med remote med ssh?

7447746[/snapback]

Kun lokalt foreløpig ja... Tviler på at det vil være noe særlig problem å få det til over nettet heller...

Dette kan nok være litt lettere med OSXvnc da den har innebygd SSH tunnel, så da er det bare å portforwarde port 22 i routeren og så er man i gang...

Noen som vet om et bra og gratis redigering program? Trenger til å resize og slikt...?

7458768[/snapback]

Regner med at du tenker på bilderedigering? Du har jo Preview som kan gjøre en og annen ting, ellers har du jo også iPhoto - begge to følger dessuten med alle nye Macer. Et gratis alternativ er jo The Gimp for Mac (open-source Photoshop "klon").

Noen som kan forklare meg litt om hva Quicksilver er, og hvordan det fungerer?

Hører mye bra om det, men jeg forstår ikke helt nytteverdien.

7476521[/snapback]

Quicksilver er et av de programmene som er umulig å forklare. Du må egentlig bare laste det ned, tweake det og nyte opplevelsen. Den gjør dag-til-dag bruken så mye enklere. :)

Aktiver Quicksilver

Eple + ;

I menyvalget "Application", fjern hake ved "Show icon in dock"

========

Trykk på "Plug-ins" i toppmenyen

Velg all plugins

Hak av "Menu Interface"

Trykk på "Preferences" igjen

Åpne menyvalget "Apperance"

Velg "Menu" fra dropdownen med navnet "Command interface"

Done. :)

Et gratis alternativ er jo The Gimp for Mac (open-source Photoshop "klon").

7458803[/snapback]

Gimpshop er å fortrekke om ein kjem frå Photoshop-verda, då du får alle snarveiane og den kjente interfacen nesten akkurat som du har den i originalen. :)

Endret av Henrik Lied

Nja... Vet ikke helt hva jeg syntes om QuickSilver egentlig... Måtte være hvis jeg la til veldig mange avtaler i iCal eller noe. Brukte QuickSilver før jeg fikk 2GB RAM i Macen, da ble plutselig Spotlight kjapt nok til å søke etter applikasjoner...

Nja... Vet ikke helt hva jeg syntes om QuickSilver egentlig... Måtte være hvis jeg la til veldig mange avtaler i iCal eller noe. Brukte QuickSilver før jeg fikk 2GB RAM i Macen, da ble plutselig Spotlight kjapt nok til å søke etter applikasjoner...

7480361[/snapback]

Da har du ikke brukt QS riktig. Det er ikke bare for å åpne programmer.

Over til noe annet:

Trenger hjelp til å finne en ATA-133 til PPC G4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...