Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forelsket meg i Spotify, Linknus og Plex - henholdsvis musikkprogram (som er gratis, streamer fra nett), IRC-klient og mediasenter.

 

Selv foretrekker jeg Firefox fremfor Safari, men det er smakssak. Begge støtter også 1Password, som er en passordhåndterer som fungerer utmerket.

Adium brukes til MSN/Facebook Chat og Cha-Ching holder orden i økonomien min.

Twitterrific er den desidert beste Twitter-klienten for Mac, og der har du (med unntak av Mail, iCal og iTunes de programmene jeg bruker på Macen ofte)

 

Photoshop er jo alltids greit, men Pixelmator er også et kjekt alternativ. Skitch er genialt for små screenshots o.l. som skal vises på nett og CoverSutra er det desidert beste programmet for søking etter sanger i iTunes.

 

Dropbox er greit å ha, samme med Little Snitch og iStat Menubars.

Kan også nevne MacFuse, Transmission eller uTorrent, XSlimmer og AppZapper, prorgrammer jeg bruker regelmessi.

Endret av Henrik C
Lenke til kommentar

Lurte på om noen har noen alternativer til iPhoto? Har måttet legge inn bilder flere ganger, ettersom enkelt-bilder forsvinner gjentatte ganger, selv om jeg dobbel-sjekker at de enkelte bildene kommer med (og hvor jeg lagrer dem), hender det at de er borte når jeg skal ha bildene en senere. :/

Lenke til kommentar

Mac har en stor mangel på gratis alternativer til iPhoto som knapt kan sies å falle i smak hos de fleste. Picasa sies å komme med en Mac-versjon om en stund, men det er ikke noen dato for det enda.

 

Aperture og Lightroom er fabelaktig programvare og du skal nok ikke ha problemer med å få tak på det via alternative kanaler skulle lommeboken være tynn etter julehandelen.

Lenke til kommentar
Jeg har forelsket meg i Spotify, Linknus og Plex - henholdsvis musikkprogram (som er gratis, streamer fra nett), IRC-klient og mediasenter.

 

Firefox er et must, Adium brukes til MSN/Facebook Chat og Cha-Ching holder orden i økonomien min. Og 1Password, som er den beste passordhåndtereren for Mac.

Twitterrific er den desidert beste Twitter-klienten for Mac, og der har du (med unntak av Mail, iCal og iTunes) de programmene jeg bruker på Macen ofte)

 

Photoshop er jo alltids greit, men Pixelmator er et kjekt alternativ. Skitch er genialt for små screenshots o.l., og CoverSutra er must-have. Kan søke kjempelett etter sanger i iTunes, must-have.

 

Dropbox er greit å ha, samme med Little Snitch og iStat Menubars.

Kan også nevne MacFuse, Transmission eller uTorrent, XSlimmer, AppZapper og 1Password, alle brukes nokså regelmessig hos meg.

Det begynner å bli litt sent for andre enn meg her også? :p

Lenke til kommentar

Har forelska meg i eit par applikasjoner i det siste.

 

LittleSnapper er eit program som gjer det veldig enkelt å halde oversikta over div. screenshots fra rundt om på nettet. Jon Hicks har ein god anmeldelse her.

 

ScreenRecycler er fantastisk greitt om du har ein gammal iMac eller liknande liggande rundt. Du kan då bruke den innebygde skjermen i den maskina som ein ekstern skjerm for f.eks. MBP.

 

MarcoPolo er ein liten menubar-applikasjon som merker kor du er. Eks: Om du kobler i HP-skriveren, strømkabel og er tilkobla "Hjemme"-nettverket, kan du få MarcoPolo til å f.eks. automatisk starte/stoppe program/scripts for deg som er relevante til plasseringa. Fantastisk greitt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...