Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er helt rette stedet å spørre, men er Wacom Bamboo (A6) et greit tegnebrett for en som prøver å lære seg PS / Ai ?

Spørs om ikke A6 blir litt lite..

Men jeg har veldig mye gøy med mitt bamboo A5, og jeg kan ikke tegne i utg.pkt, så kan absolutt anbefales ja! Når man f.eks setter color, pressure og size-options til "stylus" på airbrush eller pensel, kan man lage mye moro :)

til Også fin å bruke som generell mus for å avlaste høyrearmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Eller;

Nytt layer > Fyll med svart > Marker alt > Velg "Select - modify - contract", radius én piksel > trykk delete.

 

 

 

Innlegg #2000. :fun:

 

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Var egentlig ingenting der som jeg likte. Var en del bilder med ny-i-photoshop og en del greier man gjerne finner i tutorials.

Vel vel. Jeg følge nå ikke etter tutorials da, liker å lage min versjon av ting sjøl om det ender opp i å bli likt. lærer en god del mer da xD men men. Er da bare 16 år også da <3

Lenke til kommentar
(..) og kan ende opp med dårligere resultat.

Jess. Har du et layer med ramma liggende over alle de andre er det jo virkelig fare for et stygt resultat. :roll:

 

Ok. Husket visst feil her. Har veldig sjeldent brukt Select>Modify>Contract, men jeg husket hvertfall at Expand gjorde kantene på det valgte området ikke helt kvadratiske, og ofte litt pixlete. Forvekslet Contract med Expand.

 

Men uansett, vil si at Edit>Stroke fortsatt er det letteste.

Lenke til kommentar
Her er divianten min :)

http://thedwolf.deviantart.com/gallery/

 

Si hva dere synes <3

 

Ikke la dem såre deg :p Bildene dine er ikke såverst, de!

Synes bildene dine var morsomme, jeg. Håper bare du har funnet på ideene selv, og ikke kopiert fra andre sine verk -.-

 

Anywayz, ting som kunne vært bedre er ting som f.eks:

*The Zoo 2 - Røyken i bakgrunnen stakk seg ut ved å se alt for "ekte" ut i forhold til stilen på de andre tingene. Det samme gjelder månen litt. Ellers tror jeg dette var det bildet jeg likte best. Stilen var kul og, bortsett fra det jeg komenterte, så gav bildet et helhetlig inntrykk. Det skal nevne at jeg ikke skjønte noe av bildets tema/budskap, men men..

 

*BUNNY PRODUCTION - For å si det rett ut så likte jeg ikke dette bildet. Bokstavenes refleksjon var alt for sterk, så det ble vanskelig å lese og vanskelig å skille mellom hva som var tekst og hva som ikke var tekst. Ellers syntest jeg fargevalget var kjedeligt og det ble alt for mye.. "neon". Syntest heller ikke teksten passet med bunny-lys-greiene, så... thumb down her.

 

*Mac-Man - Dette bildet var bra! Det var fint gjennomført, helhetlig og det var oversiktlig. Og morsomt! ;) Lo da jeg så det. Godt tegn =P eneste endring du kanskje kunne gjort er litt mer avrunding rundt munnen. Den ble kanskje en anelse spiss. Kan også være det ville blitt enda kulere om du plasserte "PC" inni noen kuler, slik at det lignet på sånne i spillet. Bare pass på at det ikke blir for dominerende. Du får nesten se selv.

 

*Mac Vs World - Ting ser ganske "klipp og lim"-aktig ut her. Prøv å få bildet til å se litt mer helhetlig ut, og ikke så mye skarpe kanter go sånt, slik som eplet har. Eksplosjonen rundt så ganske kul ut. Hvordan fikk du til den?

 

*Warlords 3 - Apple war - Uinteressant. For mye klipp og lim, og manglet en god ounch-line. Ikke et bilde man ser to ganger på.

 

*Color fall - Bildet er ikke interessant i seg selv, men du har kanskje lært noe ved å lage det som kan brukes i andre sammenheng? Often blir det stilig om du lager et slags mønster/symbol og lar fargene være i samme skala. f.eks. forskjellige blåfarger på svart bakgrunn. Prøv deg frem.

 

 

 

Ser du beherkser basic'en i photoshop, men kvaliteten er litt varierende. Prøv å tenke på bildets helhet, og at hvis det er ksirft så må den være leselig (tenker særlig på bildene "The Zoo" og "Jack White's guitar"). Det er også fint om farger og figurer er i harmoni med hverandre og.. ja, at det er helhetlig!

Ellers synes jeg du er veldig flink til å tegne ting når du faktisk gjør det. Har mistanke om litt for mye "klipp-og-lim" i noen av bildene. Dette er ting som fort blir avslørt og som gjør bildene mindre interesante og mindre originale.

Siste ting: Bilder som "color crash", "Color fall" og "The D" er bilder som er lagd 1000 ganger før! Ikke legg in slikt til bedømming, for det er ingen som blir imponert av sånt :p

 

Til slutt nevner jeg igjen at du er flink til å tegne ting fra bunnen av. Selv om stilen kanskje er litt enkel, så gjøre det ingenting. Det blir kjempetøft likevel! Gjør du dette i photoshop? Veldig interessert i svar på fremgangsmåte til "The Zoo 2"

 

PS. Neste gang du vil ha kommenter på bildene dine, legg dem inn ett og ett. Da er det større sjans for at folk faktisk ser på dem.

Endret av VTW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...