Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk før den fine tilbake meldinga, og takk før tipsene. hjelper altid å få høre hva andre synes.

Men jeg sliter litt med å forsto hva du mener med "Klipp og lim"?

 

Mac/apple bildene:

Jeg begynnte med de Mac/apple bildene før ca 1 uke sida. De fleste har bare vært sjappe utdrag på ting jeg har kommet på sjøl, og er ganske sikker på at dem ikke har blitt brukt.

 

The Zoo bildene:

Jeg har en fetter som spiller i et band som heter "The ZOO", og han spurte om jeg kunne lage et gruppe bilde. Første bilde jeg lagde var ikke så bra som jeg også la fort merke til, og bestemte meg før å begynne på nytt. Da lagde jeg "The zoo 2" som jeg brukte veldig lang tid på. Skyene var så klart laget via Render - clouds som sikkert alle forstår, og brukte den måten siden det faktisk gir en ganske god og ekte effekt. jeg ville ha en liten kontrast før å få fram at det hva forurensning. Det siste bilde jeg lagde skulle være enkelt uten så mange detaljer.

Og siden jeg lagde disse tre bildene til dem så får jeg betalt med 4 pakker påskeegg, og en snusboks... fortjent? :(

 

BUNNY PRODUCTION:

Dette bilde tok meg ikke lang tid som dere sikkert ser. jeg bestemte meg før å lage et "liksom firma" til en film vi lagde på skolen. Er ikke fornøyd sjøl med det, og vil nok lage en ny versjon av det. Men du sier du ikke teksten passer med bilde?

Bunny Production = Kanin Produksjon ? eller mene du at tekst designe ikke passe?

 

Warlords 3 og Color fall:

var begge bare to øve greier. På warlords så prøvde jeg bare å lage en kul søyle før å se hvordan det ble, og la etter på det mac greiene. Color fall var bare før å se om jeg fant ut hvordan de lagde den effekten, og ikke før at folk skulle analysere den :)

 

Men igjen tusen hjertelig takk før at du svarte, og jeg lærte nok en del bare av å lese det du skrev <3

Lenke til kommentar
Tusen takk før den fine tilbake meldinga, og takk før tipsene. hjelper altid å få høre hva andre synes.

Men jeg sliter litt med å forsto hva du mener med "Klipp og lim"?

 

Med "klipp og lim" mener jeg at noen av bildene ser ut som om du har klippet ut ting fra andre bilder. F.eks. ser " Warlords 3 - Apple war" ut som om søylene er tatt fra noe a la et Age of Empires spill og i "Mac Vs World" ser det ut som om du har klippet ut månen og jordkloden fra andre bilder og satt inn i ditt. Vet ikke om dette er tilfelle, men det gir et litt "billigere" inntrykk, og bildet får dermed lavere status.

 

The Zoo bildene:

Jeg har en fetter som spiller i et band som heter "The ZOO", og han spurte om jeg kunne lage et gruppe bilde. Første bilde jeg lagde var ikke så bra som jeg også la fort merke til, og bestemte meg før å begynne på nytt. Da lagde jeg "The zoo 2" som jeg brukte veldig lang tid på. Skyene var så klart laget via Render - clouds som sikkert alle forstår, og brukte den måten siden det faktisk gir en ganske god og ekte effekt. jeg ville ha en liten kontrast før å få fram at det hva forurensning. Det siste bilde jeg lagde skulle være enkelt uten så mange detaljer.

Og siden jeg lagde disse tre bildene til dem så får jeg betalt med 4 pakker påskeegg, og en snusboks... fortjent? :(

 

Tenkte egentlig mer på hvordan du hadde lagd alle de kule greiene. selve dyreparken f.eks. eller bygningene bak? Selv tror jeg jeg hadde foretrukket å laget dette i vektorgrafikk. Hvordan valgte du å gjøre det?

 

BUNNY PRODUCTION:

Dette bilde tok meg ikke lang tid som dere sikkert ser. jeg bestemte meg før å lage et "liksom firma" til en film vi lagde på skolen. Er ikke fornøyd sjøl med det, og vil nok lage en ny versjon av det. Men du sier du ikke teksten passer med bilde?

Bunny Production = Kanin Produksjon ? eller mene du at tekst designe ikke passe?

 

Kan engelsk, så tenkte på designen, ja :p

 

Ellers:

Om du skal skrive mer, kan du prøve å føye deg etter bokmål eller nynorsk grammatikk? Gjør det litt lettere å lese ;)

Keep up your good work! :thumbup:

Lenke til kommentar

På Warlods 3 så tenkte jeg faktisk på sånne søyler som dem bruker i f.eks Age of Empire logoen, men det hva bare en øvelse.

 

På Mac vs World tok jeg en texture på nette, og brukte Destore - Spheriza. Jeg liker å lage alt på bilde, og det er bare på "The zoo 2" jeg har tatt en månde på nette pga latskap. På "The Zoo 2" brukte jeg så og si bare Pen Tool, og det hva i photoshop. Jeg kunne brukt Illustrator også, men blir mye styr å flytte ting fra det ene stede til det andre.

 

Men takk før alt. Vil ta meg et par uker ferie før jeg begynner med et litt større prosjekt. Vil sikkert legge det ut her så dere kan se resultatet hvis det blir bra.

Sorry for den dårlige Norsken, men bor i Nord-Norge så har en unskylning

Endret av Danielbn
Lenke til kommentar
Bare litt linje-lek med wacom tegnebrettet

Hvilket er det snakk om? Har lurt litt på å kjøpe et selv. :hmm:

hm, er det ikke wacom bamboo fun a5 tro? :hmm:

Kan anbefales, er en helt annen opplevelse i PS. Særlig når man setter div. egenskaper til "stylus", som color, pressure, size og opacity. Kan lage mye mer "flyt" i bildene, istedet for skarpe, kunstige musesaker. Får mye lettere et malerisk uttrykk f.eks, om man setter color til stylus, og har en for- og bakgrunnfare som er forskjellige shades.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Bare litt linje-lek med wacom tegnebrettet

Hvilket er det snakk om? Har lurt litt på å kjøpe et selv. :hmm:

hm, er det ikke wacom bamboo fun a5 tro? :hmm:

Kan anbefales, er en helt annen opplevelse i PS. Særlig når man setter div. egenskaper til "stylus", som color, pressure, size og opacity. Kan lage mye mer "flyt" i bildene, istedet for skarpe, kunstige musesaker. Får mye lettere et malerisk uttrykk f.eks, om man setter color til stylus, og har en for- og bakgrunnfare som er forskjellige shades.

 

 

Ja, det er akkurat det jeg hater med å bruke mus til sånne ting.. Skal kjøpe meg tegnebrett med en gang jeg har råd :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tenker jeg skal kjøpe et sånt selv, så en til 1900,- på amazon hvis jeg ikke tar feil, vet dere om noen andre steder til bedre priser?

Vel, hvis du tør og har muligheten er jo ebay et alternativ. :)

Lenke til kommentar
Vil dere anbefale å spare til A4-størrelse når man først skal investere i et tegnebrett?

Jeg trives godt med mitt A5 mot 19" skjerm, hvertfall. Men om du har håndtegninger du skal legge oppå(ja, man kan det, pennen virker lett gjennom hvertfall 5 ark) og tegne over, er det kanskje en fordel med A4.

 

Man kan forøvrig velge om kantene på brettet skal tilsvare kantene på skjermen, eller om pennen skal være i "mouse mode". Når den er i pen mode, kombinert med stor skjerm, får man fine myke linjer, uten for mye kanter, da den trossalt beveger seg forholdsmessig. Noe som ikke skjer med mus, som endrer seg med hastigheten på bevegelser.

Lenke til kommentar

Noen som enten har forslag til design på en bedriftshjemmeside, eller har veldig lyst til å lage en? :D

 

Det er ikke noe spesielt tema, siden det er en skolebedrift..

 

Siden

Logoen må være med..

Kan laste opp logoen og..

 

Hvis det er noen som har lyst til å lage design, eller starte på et, vennligst last opp PSD fila.. Siden jeg må gi hver "knapp" en kode/link ;)

Så hver knapp (f.eks hjem, info etc) være i en egen layer..

 

 

Clicky!

post-142337-1235932628_thumb.png

Endret av HLSolbjorg
Lenke til kommentar
Noen som enten har forslag til design på en bedriftshjemmeside, eller har veldig lyst til å lage en? :D

 

Det er ikke noe spesielt tema, siden det er en skolebedrift..

 

Siden

Logoen må være med..

Kan laste opp logoen og..

 

Hvis det er noen som har lyst til å lage design, eller starte på et, vennligst last opp PSD fila.. Siden jeg må gi hver "knapp" en kode/link ;)

Så hver knapp (f.eks hjem, info etc) være i en egen layer..

 

 

Clicky!

Jeg skal være ærlig, den - unnskyld uttrykket - forferdelige logoen er ikke noe godt utgangspunkt.

Og å lage hjemmeside i PS er vel heller ikke det beste, bruk heller en form for html-generator eller noe slikt. Webford er fint for nybegynnere om den fortsatt eksisterer. Eller frontpage har dere vel på skolen.

Lenke til kommentar
Noen som enten har forslag til design på en bedriftshjemmeside, eller har veldig lyst til å lage en? :D

...

 

Du får gjøre det selv, hvis det er en entry i en konkurranse. Kan du ikke bare ta den alt for cheesy du har paint'et der og legge over i PS?

Trodde jeg hadde skrevet det her.. men det er ikke jeg som har laget logoen..

Den vant logokonkurransen på skolen...

 

Jeg skal være ærlig, den - unnskyld uttrykket - forferdelige logoen er ikke noe godt utgangspunkt.

Og å lage hjemmeside i PS er vel heller ikke det beste, bruk heller en form for html-generator eller noe slikt. Webford er fint for nybegynnere om den fortsatt eksisterer. Eller frontpage har dere vel på skolen.

Trodde jeg hadde skrevet det her.. men det er ikke jeg som har laget logoen..

Den vant logokonkurransen på skolen...

 

Vi har ikke frontpage, så jeg bruker DreamWeaver når jeg er hjemme..

Vi har linux :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...