Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hafslund tungt inn på bredbånd (Fiber i Oslo)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker ikke at noen kan være negative til dette. Jeg personlig er sjeleglad hver gang jeg hører om ISP'er som leverer fiber med privatpersoner som hovedmål, uansett hvor i landet de driver på. Det gjør det mye lettere for andre å henge på, samt mer salg av fiberutstyret betyr lavere priser som igjen betyr at flere har lettere for å henge seg på!

 

Hurra for utskifting av det gamle kobbernettet til telenor!

Lenke til kommentar
Det er komplett umulig! 50.000 nedgravde kabler første året? Hehe, noen får mye å gjøre da ;) Men, uansett tidsperspektiv- fint med mer fiber!

 

[misunnelig]Desverre tror jeg ikke de planlegger å grave helt til Tønsberg[/misunnelig]

Det ligger utrolig mye mørk fiber nedgravd i Oslo. Spørsmålet er bare hvordan de praktisk vil gjøre "last mile"-biten... og her finnes det mange muligheter, alt fra å tilknytte borettslag/store blokker først til dugnad ala Kvinnherrad/Lyse etc etc.

Lenke til kommentar
Tror telenor har omtrent 70 prosent av markedet idag.

Jo, men f.eks ADSL er jo ingenting sammenlignet med fiber så det skulle ikke være særlig vanskelig og kapre disse kundene.

Problemet er jo at Ola Nordmann er fornøyd med det han allerede har idag, så hvis de skal ta over markedet så må de lage tilbud som kan konkurere med Telenor prismessig og lage noen supertilbud for de som ønsker mer enn 500kbps

Lenke til kommentar
Problemet er jo at Ola Nordmann er fornøyd med det han allerede har idag, så hvis de skal ta over markedet så må de lage tilbud som kan konkurere med Telenor prismessig og lage noen supertilbud for de som ønsker mer enn 500kbps

Tja, ser ikke ut som de er så veldig fornøyd.

Det er hverfall ikke særlig vanskelig og selge inn lyse sin modell så folk sitter ikke igjen på ADSL der de kan få dette. Men de må ha innhold og tilby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...