Gå til innhold

Er jeg svindlet eller er bare posten treig?


Åsmund@ATi

Anbefalte innlegg

Haha, kan med sikkerhet si jeg hadde kjørt til Nord-Trøndelag uten nøle et sekund hvis jeg hadde kommet så langt i prosessen som du er nå. Sånt noe er rett og slett bare ikke tema, om han ikke snakker sant. Det skulle fått konsekvenser.

 

Håper det ordner seg for deg det her, for jeg kjenner at MIN puls stiger her liksom. Håper du ikke gir deg før det har blitt en oppklaring i dette, en politianmeldelse er kanskje ikke rette veien å gå sånn umiddelbart. Hvis jeg var deg ville jeg gått til faren din å fått han til å hjelpe deg med å ta kontakt med foreldrene hans - han er såpass ung at det setter fart i sakene. Dessuten likte jeg brevet ditt, det var et eneste stort bra argument hele greia. JEG vil tro alt retter seg hvis du får en autoritet i dialog med foreldrene hans - eller han selv. Men ikke true han på noen måter med annet enn rettslige tiltak, det fører bare drit med seg. Dette SKAL du ordne opp i, ellers må jeg jaggu komme å hjelpe deg så jeg ikke får infarkt.

 

.. men for all del. Kan være posten som surrer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakket med foreldrene hans også? Kanskje de kan få han til å innse alvoret.

 

Og han holder deg for narr. Han får kortet i retur, for så å sende deg til deg? Om han sendte det som brevpost så vil han ikke få det i retur, og dersom det var sendt som pakke post vil det ta iallefall 2 uker før du får det i retur. Og det er når hentefrist din går ut for å hente pakken.

 

Du gav han frist til fredag kl 12.00, bare be mora eller faren hans overføre beløpet til deg. Så sender du grafikkortet i retur om det skulle komme frem til deg. Selvfølgelig i oppkrav for å dekke portoen.

Lenke til kommentar
hvorfor ringer du ikke bare? du må jo skjønne at han er en svindler!

Ja men jeg har snakket med han nå, og Han må levere korte Seneste abesultt siste frist, på lørdag. og da må jeg få pakkenummer på sms/mail.

 

Allså anmeldelsen er alt blitt skrevet på Politikontorert mangler bare at jeg ringer å bekrefter det, som vi da vart enige om!

Lenke til kommentar

hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt hele veien opp der, med politislekta i følge, og en fin liten rettserklæring på at huset skal sjekkes. du kan banne på at han har kortet i maskinen hans akkurat nå.

 

 

btw. googlet navnet hans, og fant ut at han er oppført som deltager på "HOEGGENLAN", med samme email og navn. han har skrevet at han er 14,5 år gammel der. han er også regget på et linux forum, men det har vel ingenting å si i saken. med mindre du er gammeldags amerikansk idiot, som tror at linux er laget av kommunistene...

 

 

skal ikke sverte dette med egne meninger for mye, men jeg grubler litt over den her. fjortisser er jo kjent for sine "uvanlige" psykiske egenskaper, men om de driver med svindling av brukte datadeler kan diskuteres. vil i så fall være første gangen jeg har hørt om det. uansett, så ville det være svært lurt å kontakte foreldrene. sannsynligvis vet de lite om linux, så de har vel ikke stort til innsyn i hva han driver med på pcen. da er det lett for ham å lure dem til å tro at han bare er en snill liten kristen elev på søndagsskole. sannsynligvis vet de ikke hva for noe han har fått i pakke engang. er også tenkelig at han ikke har noen konto hos sparebanken, heller.

 

 

oh yeah. det var sant. hvis han faktisk er 14,5, som jo kan diskuteres, så faller han under den kriminelle lavalder. i så tilfelle må foreldrene stå til ansvar for tapet i stedet, da de fortsatt har ansvar for hans handlinger.

 

 

 

får håpe at du får tak i kortet/pengene uansett. er surt når noen mister så mye.

Lenke til kommentar

Altså. Du er mest sannsynelig blitt lurt. Fyren driver og vrir seg unna alt du spørr om, og haler bare ut tiden. Anmeld han med en eneste gang! Ta kontakt med foreldre, få onkel din til og ringe foreldra. Hele pakka!

 

Han er en liten gutt på 14 år, som sikker pisser i buksa om purken ringer og snakker om svindel osv. Bare sett hardt mot hardt så har du enten penger eller kort ganske så snart.

 

For om foreldra får en telefon, fra en lensman som forteller at sønnes deres har svindlet

for 3500, og at DE står som ansvarlige for hans handlinger siden han er under den kriminelle lavalder. Så får den lille dritten seg en god omgang. Da sender de enten kort eller penger, fort som faen.

 

Gud bedre, folk som det der skulle seriøst fått en god gammeldags omgang juling. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...