Gå til innhold

Er jeg svindlet eller er bare posten treig?


Åsmund@ATi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For litt av en uke siden solgte jeg mitt Sapphire X850XT PE.

 

Han som skulle ha det, sa at han måtta ha korte innen fredag fordi han skulle til syden på Søndag. Tja vi var enige om at han skulle overføre penger på min konto.

Jeg sendte korte onsdags morgen å korte annkom til kjøper på fredag.

 

Han hadde vist i mellom tiden ombestemt seg så jeg fikk en mld om det litt sånn omtrent på høystdag. DA sa han at han ikke skulle ha kort, tja vart jo sint jeg å jeg ringte posten å meldte retur på pakka.

 

På ettermiddagen så ringte jeg posten for å høre hvor pakka har kommet.

Da sier posten at pakke var utlevert, da fikk jeg fnatt! og jeg hadde jo sendt mld om at jeg hadde sendt retur på pakke å den ville komme til meg i løpet av neste uke.

Men så hadde jo han tatt den ut. Litt rart at han henta pakke, men men.

Etter på seinere på kvelden vart vi enige om at han skulle sende tilbake pakke samt det jeg betalte i frakt, jeg sa da at han måte levere pakka senest Lørdag eller Mandag.

Først så sa han at han leverte pakka på mandag, men i går så sa han at han leverte pakka på tirsdag, for det hadde vist skjedd noe på mandag.

Jaja tenkte jeg å vart enig med han om det da.

Nå har det gått en uke å han "Sier" at han har levert pakka, å da mener han at posten har gjort noe feil.

Det har GÅTT en uke jo. Men så hadde vist han pakka om pakken til litt mindre eske å sendt det som brevpakke, da var jeg jo enda sintere fordi da får man jo ikke sporet pakken. Men han hadde vist gjort det fordi det kosta vist 50kr mindre.

Nå vet jeg ikke om pakka er hos han eller den er et sted mellom meg å han.

Han insistere på at han har levert pakken, men hvordan kan jeg finne ut det?

 

Må jo si at gutten ca 16år å bor Nord-trøndelag.

Det første nummeret jeg fikk virka ikke så da måtte få tak et annen nummer, som jeg da vet han bruker. Det med syden turen må være en stor bløff, fordi han er ikke i syden han er på skolen. Begynner å bli sint her, jeg har verken penger på konto eller Garanti.

 

Noen som er veldig smarte og vet kansje noe mere om hvordan man bør håndtere saken?

 

Skal jeg sende Innkasso regning til han eller? skal jeg la saken går litt til å se om pakka dukker opp?

Trenger seriøst råd!

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet, men jeg "har" alltid solgt ting med oppkrav eller at jeg vet at penge kommer innpå konto først.

 

Men så hadde jo han Sparbank 1 og jeg DNB da skulle dt ta maks 2dager med overføring.

 

Men er jo veldig rart at det skulle ta så lang tid med mail å for jeg fikk mailen først på lørdag at han ikke skulle ha pakka.

Men jeg hadde jo fått vist det uansett fordi jeg sendte jo mld til fyr'n!

 

Vel ikke hva jeg skal gjøre...:(

Lenke til kommentar
Om du ikke får noe vettig ut av han i løpet av veldig nær fremtid politianmelder du forholdet og sender han en kopi av politianmeldelsen, da vil han nok straks ta det hele noe mer seriøst (uansett hvor lite ressurser politiet egentlig bruker på en slik sak).

Har tenkt på saken siden jeg har to lensmansbetjenter i familien!

 

Men tja, det kan jo ta tid da.

Lenke til kommentar

tror først du skal forklare veldig grundig til han at det uansett ikke er din rolle å stresse rundt å få tak i verken penger eller kortet. du skal ha en av de, og hvis du ikke har det innen feks. én uke så er det politianmeldt. si også at du har politi i familien, det tror jeg nok fungerer veldig bra :)

 

posten gjør feil, men jeg tviler på at de har gjort det ved et sånt tilfelle...

 

james

Lenke til kommentar
tror først du skal forklare veldig grundig til han at det uansett ikke er din rolle å stresse rundt å få tak i verken penger eller kortet. du skal ha en av de, og hvis du ikke har det innen feks. én uke så er det politianmeldt. si også at du har politi i familien, det tror jeg nok fungerer veldig bra :)

 

posten gjør feil, men jeg tviler på at de har gjort det ved et sånt tilfelle...

 

james

Takk "Jimstar" Han ene onkelen min (som er en Lensmannsbetjent) har veldig kort lunte da :)

 

Men, hvorfor skal det ta så lang tid det er spm. Kunne jo ha vert i retur og sendt de avgårde igjen på denne tiden somer brukt...

Lenke til kommentar

jeg anbefaler ikke at du anmelder.. en kar jeg kjenner ble anmeldt for noe han hadde gjort for et halvt år siden. for noen dager siden var han i retten for første gang. det er ganske treigt.. tipper det hjelper med slekt, men jeg syntes heller du skal true han med det. om han er 16 år, er han nok ikke sååå slesk.

Lenke til kommentar
Du leverer vel bare en anmeldelse på ditt lokale politikontor, og får en bekreftelse på at du har levert inn denne, samt et saksnummer, om jeg ikke tar så veldig feil -- det er ikke meg som pleier å drive med slikt.

ok, Men tenk om han prater sant da, fant litt om en annen mann har som har andlet av denne fyren fra før av.. vet ikke helt om jeg skal poste dette, får da går det neste direkte mot personen.

 

Eller kan jeg?

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Altså, du må uansett vente med anmeldelsen til du er fullt klar over at han faktisk har forsøkt å svindle deg. Inntil du er helt sikker på det bør du absolutt være medgjørlig.

 

Saken blir garantert henlagt uansett dersom du anmelder forholdet, jeg kan vel ikke tenke meg at du har sikret de helt enorme mengdene bevis, men det er ikke der poenget ligger; når en 16-åring får et brev i posten der det står at han har blitt politianmeldt, med stempler, saksnummer, underskrifter og alt annet som skal være der, innser han nok rimelig fort at han har gjort noe han absolutt ikke burde ha gjort.

Lenke til kommentar
Altså, du må uansett vente med anmeldelsen til du er fullt klar over at han faktisk har forsøkt å svindle deg. Inntil du er helt sikker på det bør du absolutt være medgjørlig.

 

Saken blir garantert henlagt uansett dersom du anmelder forholdet, jeg kan vel ikke tenke meg at du har sikret de helt enorme mengdene bevis, men det er ikke der poenget ligger; når en 16-åring får et brev i posten der det står at han har blitt politianmeldt, med stempler, saksnummer, underskrifter og alt annet som skal være der, innser han nok rimelig fort at han har gjort noe han absolutt ikke burde ha gjort.

hmm, tror han er mellom 15-16år men har er jo over 15 år da :)

Lenke til kommentar
Altså, du må uansett vente med anmeldelsen til du er fullt klar over at han faktisk har forsøkt å svindle deg. Inntil du er helt sikker på det bør du absolutt være medgjørlig.

 

Saken blir garantert henlagt uansett dersom du anmelder forholdet, jeg kan vel ikke tenke meg at du har sikret de helt enorme mengdene bevis, men det er ikke der poenget ligger; når en 16-åring får et brev i posten der det står at han har blitt politianmeldt, med stempler, saksnummer, underskrifter og alt annet som skal være der, innser han nok rimelig fort at han har gjort noe han absolutt ikke burde ha gjort.

What he said.

 

Skrem livsskiten ut av ham. ^^

Lenke til kommentar

Må, si at tanken står veldig høyt prioritert nå :)

 

Men burde kansje gi han et aldres så lite fri sjanse først da?

http://www.lovdata.no/all/tl-19961129-073-0.html#22

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19970701-0658-009.html

Men VISt han snaker santå posten har rota det bort, så bør jo posten erstadet det å da bør vel jeg få penga tilbake vist denne "idioten" klarer det da!

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...