Gå til innhold

Er jeg svindlet eller er bare posten treig?


Åsmund@ATi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oVEDR. KJØP AV Sapphire X850XT PE (skjermkort)

 

Viser til dialog via telefon og mail.

Det har nå gått X dager, og jeg har fremdeles ikke mottatt kortet.

 

På tross av vår avtale, og at jeg hadde tilbakekalt postforsendelsen, hentet du kortet når det ankom deg. I det du gjorde dette påtok du deg også ansvaret for kortet og dets verdi.

Uavhengig av om du har sendt kortet eller ikke, er du ansvarlig for det. Dersom det stemmer som du sier og kortet er sendt blir dette en sak mellom deg og Posten Norge.

Dersom det stemmer at denne pakken er tapt i postforsendelsen foreslår jeg at du tar opp dette med Posten Norge og krever erstatning fra dem. Se for øvrig også Postloven §§9 og 22, pluss forskrift for postforsendelse § 14.

 

Min sak er utelukkende med deg. For det første brøt du en bindende avtale da du trakk deg fra kjøpet. Dette i seg selv medfører at du har erstatningsansvar for ekstra kostnader dette har påført meg, noe jeg foreløpig ikke har krevd dekket.

For det andre påtok du deg ansvaret for kortet når du hentet ut pakken. Å få denne distribuert til meg i ubeskadiget tilstand er derfor utelukkende ditt ansvar.

Jeg imøteser derfor erstatning for kortet snarest, alternativt kortet dersom dette kommer til rette umiddelbart.

 

Dersom erstatning for kortet ikke er meg i hende innen utløp av uken ser jeg meg nødt til å ta i bruk rettslige midler, og politianmelde forholdet.

Du har nå herved fått en frist til fredag kl 12:00

 

 

Dette kommer pårørende person til å få om et par minutter vis dere sier at denne er bra nok.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Håper brevet/teksten du sender han hjelper deg så han skjerper seg (tror heller han prøver å lure deg enn at Posten har driti seg ut). Må si meg enig med Fluesopp at i et slikt tilfelle er det fristende å banke litt vett i skallen på slike personer, men det kan bare gjøre vondt verre. Er interessert i å høre om du får noe fremgang i saken. Keep us posted.

Lenke til kommentar
Er 14 og jeg tror han vil bli mest skremt om onklen din ringer han. Burde få han til å prate med gutten om han ikke gir deg kortet etter det brevet.

Må si denne gutten vrir seg unna på de meste punktene men jeg tror jeg har fått til å samarbeide.

 

Han vil ha mottat eposten nå, så får vi se hvordan han reagere.

 

Håper at dette blir positiv respons og ikke negativ.

 

I data bransjen er det ingen bønn "what so ever"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...