morra Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Er det noen måte å teste en DVD-brenner om den fungerer? Litt i tvil om det er den som har skylda for ødelagte plater.
OC-Freak Skrevet 13. september 2005 Skrevet 13. september 2005 Du mener platene ikke er lesbare etterpå de er brent? Prøv med verbatim eller taiyo yuden plater - virker disse = skyld på platene du brukte. Virker det ikke med disse heller = skyld på brenneren.
morra Skrevet 14. september 2005 Forfatter Skrevet 14. september 2005 (endret) Du mener platene ikke er lesbare etterpå de er brent? Prøv med verbatim eller taiyo yuden plater - virker disse = skyld på platene du brukte. Virker det ikke med disse heller = skyld på brenneren. Ja. Takker for tips Edit: Platene er Traxdata Endret 14. september 2005 av morra
morra Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 (endret) Poster brenneloggen ved brenning til Verbatim-plate. Edit: Det virker å spille av videoene på PC-en, men DVD-spilleren (merke: Amoisonic) koblet til TV-en finner ikke platen. Den har ikke støtte for DivX, men jeg vet ikke om det kan ha noe å si, da jeg bruker VSO DivxToDVD som konverteringsprogram. Log.txt Endret 16. september 2005 av morra
OC-Freak Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Finner mye "skummelt" i den loggen som KAN påvirke resultatene: CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 0 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 1 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 2 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 3 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 4 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 5 DMA: Off CdRomPeripheral : CopystarFANTOM DVDROM 1.0g Copystar Port 0 ID 6 DMA: Off CdRomPeripheral : AXV CD/DVD-ROM 2.2a a347scsi Port 3 ID 0 DMA: Off CD/DVD emulatorer kan ofte påvirke brenningen, prøv å fjerne disse. CdRomPeripheral : HL-DT-ST DVD-ROM GDR8162B atapi Port 2 ID 0 DMA: Off Ikke akkurat relatert til problemet ditt, men DMA er av på DVD-ROM'en din - noe som vil gjøre den treg. File 'Drivers\ADPU160M.SYS': Ver=v3.60a (Lab01_N(johnstra).010529-2218), size=101888 bytes, created 18.08.2001 07:07:32 File 'Drivers\ASPI32.SYS': Ver=4.71 (0001), size=17005 bytes, created 14.08.2002 15:03:36 File 'Drivers\PXHELP20.SYS': Ver=2.03.16a, size=20576 bytes, created 15.12.2004 12:50:45 (Prassi/Veritas driver for win 2K) File 'Drivers\atapi.sys': Ver=?.?.?.?, size=95360 bytes, created 04.08.2004 07:59:42 (Adapter driver for rec) ADPU160M.sys kjenner jeg ikke. ASPI32.SYS - er versjon 4.71. Har sett flere som har hatt problemer med denne versjonen, mange har da gått tilbake til 4.60 som virker bedre (søk på google etter forceASPI hvis du ønsker å gå tilbake til ASPI 4.60).
morra Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Jeg glemte selvfølgelig å ta vare på loggen nå, men nå kom jeg iallefall så langt at det sto "Verification completed successfully". Men jeg kan enda ikke se på video på DVD-spilleren. Jeg fjernet alle virtuelle CD/DVD-stasjoner. Jeg gikk tilbake på ASPI-versjonen, som nå er 4.60 BTW: Hvordan endrer jeg DMA'en?
OC-Freak Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Endre DMA --> Gå på enhetsbeahndling --> IDE/ATAPI kontrollere --> Finn kanalen der DVD-ROM'en er tilkoblet --> Gå på egenskaper og sjekk at den står til "DMA hvis tilgjengelig". Er du sikker på at din spiller støtter DVD+R? Gjør den det er det nok noe feil du gjør når du brenner ut filene med nero. Jeg er ingen ekspert på det området - svært sjelden jeg brenner DVD-Video.
morra Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Jeg er 110% sikker på at spilleren støtter DVD+R, for jeg har tidligere hatt noen vellykkede plater, men plutselig ble det stopp.
NorthThe_Great Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Tuklet med innstillinger? Virus?
Caddy Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Jeg glemte selvfølgelig å ta vare på loggen nå, men nå kom jeg iallefall så langt at det sto "Verification completed successfully". Men jeg kan enda ikke se på video på DVD-spilleren. Jeg fjernet alle virtuelle CD/DVD-stasjoner. Jeg gikk tilbake på ASPI-versjonen, som nå er 4.60 BTW: Hvordan endrer jeg DMA'en? Men kan du se DVD på dvd spilleren på PC`en ?
morra Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 Jeg glemte selvfølgelig å ta vare på loggen nå, men nå kom jeg iallefall så langt at det sto "Verification completed successfully". Men jeg kan enda ikke se på video på DVD-spilleren. Jeg fjernet alle virtuelle CD/DVD-stasjoner. Jeg gikk tilbake på ASPI-versjonen, som nå er 4.60 BTW: Hvordan endrer jeg DMA'en? Men kan du se DVD på dvd spilleren på PC`en ? Ja, virker fint det. Tuklet med innstillinger? Virus? Kan ikke huske å ha tuklet med noen innstillinger, jeg pleier å være forsiktig når jeg er på tynn is. Jeg tror heller ikke det er virus; jeg har Avast, Kaspersky, Spybot, Ad-Aware, Spyware Doctor og Microsoft AntiSpyware installert .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå