Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - noen med nye hastigheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått oppgradert hastigheten min også bor i oslo sentrum, skulle ha Charlie 3000, men har fått mer etter at jeg klagde over at jeg gikk ned i hastighet i sommer uten å få vite det.

 

cbos>sh in wan0

wan0 ADSL Physical Port

Line Trained

Data rate 3744 Kbps down; 768 Kbps

Line capacity 5088 Kbps down; 832 Kbps

SNR Margin 11 dB; previous 11 dB

Attenuation 32.5 dB; previous 32.5 dB

Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppgradert hastigheten min også bor i oslo sentrum, skulle ha Charlie 3000, men har fått mer etter at jeg klagde over at jeg gikk ned i hastighet i sommer uten å få vite det.

 

cbos>sh in wan0

wan0  ADSL Physical Port

      Line Trained

      Data rate    3744 Kbps down;    768 Kbps

      Line capacity 5088 Kbps down;    832 Kbps

      SNR Margin      11 dB; previous  11 dB

      Attenuation  32.5 dB; previous 32.5 dB

Det er tydligvis forkjellsbehandling bland de på kunderservice.

 

Er i samme situasjon som deg selv, ringte og klagde over at linja mi var satt ned uten at jeg var blitt infomert. Til svar fikk jeg at det ikke var noe jeg kunne gjøre.

 

Men, han anbefalte meg derimot å si opp linja mi for å bestille på nytt slik at jeg da ville få Delta 4500 til 398,- istedenfor Charlie 3000 til samme pris som jeg har i dag. Måtte da selvfølgelig betale etableringskostnaden på nytt. De kunne ikke bare skru opp hastigheten, det var umulig.... håpløst :thumbdown:

 

Har vært trofast kunde hos NGT i flere år, men nå ser jeg etter andre alternativer.

Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppgradert hastigheten min også bor i oslo sentrum, skulle ha Charlie 3000, men har fått mer etter at jeg klagde over at jeg gikk ned i hastighet i sommer uten å få vite det.

 

cbos>sh in wan0

wan0  ADSL Physical Port

      Line Trained

      Data rate    3744 Kbps down;    768 Kbps

      Line capacity 5088 Kbps down;    832 Kbps

      SNR Margin      11 dB; previous  11 dB

      Attenuation  32.5 dB; previous 32.5 dB

hva har du nå da liksom?

 

 

jeg også har 3.744 ifølge ruteren, men i praksis er det en 3000 linje

 

Line capacity 5088 Kbp er vel bare det linjen max kan få

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Da har jeg fått oppgradert hastigheten min også bor i oslo sentrum, skulle ha Charlie 3000, men har fått mer etter at jeg klagde over at jeg gikk ned i hastighet i sommer uten å få vite det.

 

cbos>sh in wan0

wan0   ADSL Physical Port

       Line Trained

       Data rate     3744 Kbps down;    768 Kbps

       Line capacity 5088 Kbps down;    832 Kbps

       SNR Margin      11 dB; previous   11 dB

       Attenuation   32.5 dB; previous 32.5 dB

Det er tydligvis forkjellsbehandling bland de på kunderservice.

 

Er i samme situasjon som deg selv, ringte og klagde over at linja mi var satt ned uten at jeg var blitt infomert. Til svar fikk jeg at det ikke var noe jeg kunne gjøre.

 

Men, han anbefalte meg derimot å si opp linja mi for å bestille på nytt slik at jeg da ville få Delta 4500 til 398,- istedenfor Charlie 3000 til samme pris som jeg har i dag. Måtte da selvfølgelig betale etableringskostnaden på nytt. De kunne ikke bare skru opp hastigheten, det var umulig.... håpløst :thumbdown:

 

Har vært trofast kunde hos NGT i flere år, men nå ser jeg etter andre alternativer.

Jeg fikk jo i svar tilbake at jeg ikke kunne Charlie 3500 i mailen, men

nå er den plutselig

 

Data rate    3744 Kbps down;    768 Kbps

 

Hakke fått noen mail.

 

Skal sjekke om den faktisk er det, siden en under nevner at han har 3744 linje men at han praksis har charlie 3000,

 

 

btw, d er fri etablering for tiden.

http://www.ngt.no/privat/artikler/fri_etablering.php

Endret av adilr17
Lenke til kommentar
Jo mer jeg klager over hastigheten jo lavere blir den... Hadde 2400/512 (max av hva linja tålte)...Skulle ha hatt 12000/1200 (ADSL2).. fikk 1150/800, klagde og de "retta" en feil i sentralen min... er nå nede i 800/320... I tillegg ser jeg på forfallsregisteret mitt at giroen er på over 1000 spenn....

 

Noen bedre ?

Sliter også veldig med hastigheten på NGT sin linge. Skal egentlig ha 2400 bps, men linja blir målt til mellom 50 og 60. Etter 60 min i venting på telefonen (tuller ikke) fikk jeg vite at vi hadde feil type router. NGT har tidliger også sagt dette og sendt oss en av samme type. Hjalp lite!

 

Det har nå gått to uker og det eneste jeg har hørt fra NGT er at de ikke er villige til å betale for de 60 min jeg måtte sitte i telefonen å vente for å kunne rette opp en feil de hadde gjort. Men jeg kunne få en måned med økt hastighet som kompensasjon!!?? Hva nå i helvete det skal bety. Hvis jeg bare hadde kunnet få den hastegiheten jeg betaler for så skulle jeg begynne å tenke på å være fornøyd. Men intill vidre kan NGT reise dit pepperen gror..... :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...