Gå til innhold

Sony med iPod-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Førsteinntrykket er:
  • stor
  • stygg
  • veldig plastikk

De harddiskbaserte spillerne har noe som Sony har kalt "G sensor". Når denne er aktivert vil spilleren trekke lesehodet unna harddisken dersom spilleren skulle havne i fritt fall.
Genialt!, men dette er vel neppe noe Sony selv har laget, men en teknologi som er innebygget i de harddsikene de bruker. I så fall lurer jeg på hva produsenten av harddiskene heter. (for dette har jeg ikke hørt om før)

 

Overføring av filene skjer via Sonys proprietære Connect-programvare.
Huffda! :thumbdown:

 

Førsteinntrykket sa meg at denne er uaktuell for meg, men det med krav om proprietær programvare er dødsstøtet. Noe slikt er ennå mer uaktuellt enn å kjøpe et stygt plastikk fantastikk-produkt.

Må si meg enig med deg!

Lenke til kommentar

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har studert innmaten i harddiskbaserte spillere på en stund, men ville det ikke være en lesebuffer her et sted som spilleren mellomlagrer informasjonen i mellom lesing fra lagringsmedie og dekoding?

Tilsvarende buffere er jo kjent ifra bærbare CD-spillere, Minidiskspillere, harddisker og cd-brennere de siste tiårene, så det ville vel ha vært en aldri så liten designtabbe å ikke bruke samme system for å forhindre spillestopp ifbm G-sensoren..?

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Nå må jeg innrømme at jeg ikke har studert innmaten i harddiskbaserte spillere på en stund, men ville det ikke være en lesebuffer her et sted som spilleren mellomlagrer informasjonen i mellom lesing fra lagringsmedie og dekoding?

Tilsvarende buffere er jo kjent ifra bærbare CD-spillere, Minidiskspillere, harddisker og cd-brennere de siste tiårene, så det ville vel ha vært en aldri så liten designtabbe å ikke bruke samme system for å forhindre spillestopp ifbm G-sensoren..?

 

Mvh

Kjetil

Alle iPods med harddisk lagrer informasjon i 20 minutter fremover.. Bare å lese på www.apple.no ...

Skal du klare å skippe skal du være rimelig "flink".. :whistle:

Lenke til kommentar
Nå må jeg innrømme at jeg ikke har studert innmaten i harddiskbaserte spillere på en stund, men ville det ikke være en lesebuffer her et sted som spilleren mellomlagrer informasjonen i mellom lesing fra lagringsmedie og dekoding?

Tilsvarende buffere er jo kjent ifra bærbare CD-spillere, Minidiskspillere, harddisker og cd-brennere de siste tiårene, så det ville vel ha vært en aldri så liten designtabbe å ikke bruke samme system for å forhindre spillestopp ifbm G-sensoren..?

 

Mvh

Kjetil

Alle iPods med harddisk lagrer informasjon i 20 minutter fremover.. Bare å lese på www.apple.no ...

Skal du klare å skippe skal du være rimelig "flink".. :whistle:

Er ikke noe problem å få skipping til på iPod ved "vanlig" bruk. Når jeg jogger bruker jeg å jogge 40-90 min alt etter form, og det er i skogsterreng og da skal det nok ikke mye til før jeg må stoppe og vente 1 min for at bufferen skal gå opp...

 

En grunn til at jeg har Ipod Shuffle :) (tidliere eier av ipod 20gb 2. gen)

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å få skipping til på iPod ved "vanlig" bruk. Når jeg jogger bruker jeg å jogge 40-90 min alt etter form, og det er i skogsterreng og da skal det nok ikke mye til før jeg må stoppe og vente 1 min for at bufferen skal gå opp...

Litt OT: Det sunneste for de som trener jevnlig er jo intervalltrening så det passer jo fint å stoppe og vente på iPoden hvert X minutt. :p

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å få skipping til på iPod ved "vanlig" bruk. Når jeg jogger bruker jeg å jogge 40-90 min alt etter form, og det er i skogsterreng og da skal det nok ikke mye til før jeg må stoppe og vente 1 min for at bufferen skal gå opp...

Litt OT: Det sunneste for de som trener jevnlig er jo intervalltrening så det passer jo fint å stoppe og vente på iPoden hvert X minutt. :p

Offtopic: Det er kjedelig, løpe fra A til B med favoritt-notene i øret er det beste som finnes :)

Lenke til kommentar
Den er jo ganske sexy når ingen med fettete fingre har tatt på den..: http://www.engadget.com/entry/1234000680057883/

Greit nok at den er fet når den er blankpolert og ligger i proffesjonell studiobelysning, men det må jo bli nedtur når man får den hjem og bruker den en dag eller to. Fettflekker, fingermerker og kjip belysning som får den til å se mer ut som en gammel såpeboks i plast enn en stor, polert og edel stein.

 

Sammenlign gjerne studiobildet her:

http://www.sony-europe.com/content/attachm...sNEW_hires2.jpg

 

med det fra artikkelen her:

http://www.newlaunches.com/entry_images/080905/mn_sony02.jpg

Lenke til kommentar

hmm, kunne tenkt meg den der i svart (desverre limited edition).

og jeg har sett noen bilder av connect player (som arvtageren til sonicstage nå heter) og det virker brukbart (selv om den kopierer brush metal looken fra apple sine programmer).

 

og angående at den blir kalt en ipod konkurrent så tror jeg nok den er ment for storeboren i flokken. om du vil ipod nano til livs så ta en titt på den flash baserte varianten, som ikke virker så dum designmessig. (ok så blir de bare planlagt solgt i japan. men det kan fort endre seg)

 

må si jeg liker runde former bedre en pc-grå-kloss faktoren som ipod nano har gående.

 

hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Lenke til kommentar
hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Det stemmer at iPod er uaktuell for meg hovedsaklig på grunn av iTunes. ;)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Det stemmer at iPod er uaktuell for meg hovedsaklig på grunn av iTunes. ;)

Det der er noe styr, at så mange spillere krever properitær programvare, spesielt når det er så mange åpenbare og graverende feil i overføringsprogramvaren som det er hos mange produsenter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Den er jo ganske sexy når ingen med fettete fingre har tatt på den..: http://www.engadget.com/entry/1234000680057883/

Greit nok at den er fet når den er blankpolert og ligger i proffesjonell studiobelysning, men det må jo bli nedtur når man får den hjem og bruker den en dag eller to. Fettflekker, fingermerker og kjip belysning som får den til å se mer ut som en gammel såpeboks i plast enn en stor, polert og edel stein.

 

Sammenlign gjerne studiobildet her:

http://www.sony-europe.com/content/attachm...sNEW_hires2.jpg

 

med det fra artikkelen her:

http://www.newlaunches.com/entry_images/080905/mn_sony02.jpg

Artig. :)

På det gode bildet kan den jo faktisk se ganske pen ut. Men spørs vel om det egentlig er slik.

Lenke til kommentar
hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Det stemmer at iPod er uaktuell for meg hovedsaklig på grunn av iTunes. ;)

Det der er noe styr, at så mange spillere krever properitær programvare, spesielt når det er så mange åpenbare og graverende feil i overføringsprogramvaren som det er hos mange produsenter.

 

AtW

For min del så kjøper jeg iPod akkurat fordi den kan brukes med iTunes. Hvilke graverende feil er det egentlig iTunes har?

Du kan bruke annen programvare med iPod om du vil.

 

nano5.jpg

Flere bilder av iPod Nano i bruk:

http://www.ilounge.com/index.php/articles/...uter-ipod-nano/

Endret av MCDr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...