Gå til innhold

Sony med iPod-konkurrent


Anbefalte innlegg

Jeg synes Sony har overtaktet på iPod på flere områder;

først og fremst har Apple ingenting å stille opp med mot Sony sin batteritid og HD5 er vesentlig mindre enn tilsvarende 20 GB iPod.

 

Men det er definitivt mye på software/firmware-sida som kan forbedres. Spesielt når det gjelder overføringsprogrammet, men også navigasjonen på spilleren der iPod er suveren.

 

Edit: kan legge at Sony-spillere er gapless på Atrac-filer.

Endret av diskvask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Det stemmer at iPod er uaktuell for meg hovedsaklig på grunn av iTunes. ;)

Det der er noe styr, at så mange spillere krever properitær programvare, spesielt når det er så mange åpenbare og graverende feil i overføringsprogramvaren som det er hos mange produsenter.

 

AtW

For min del så kjøper jeg iPod akkurat fordi den kan brukes med iTunes. Hvilke graverende feil er det egentlig iTunes har?

Du kan bruke annen programvare med iPod om du vil.

[/url]

Nå sa jeg vel ikke at itunes konkret hadde graverende feil, men det er et par ting med som irriterer meg ja (ikke skikkelig RG-støtte bla annet, dessuten embedder det album-art inn i taggen). Men nå er det en stund siden jeg har prøvd iTunes.

 

AtW

Lenke til kommentar
hmm, simen1. gjetter meg til at ipoden også er ut siden den kun kan brukes sammen med itunes. om ikke er det å ikke vurdere sony sine pga det å være låst til spesifikk programvare litt hyklersk...

Det stemmer at iPod er uaktuell for meg hovedsaklig på grunn av iTunes. ;)

Det der er noe styr, at så mange spillere krever properitær programvare, spesielt når det er så mange åpenbare og graverende feil i overføringsprogramvaren som det er hos mange produsenter.

 

AtW

For min del så kjøper jeg iPod akkurat fordi den kan brukes med iTunes. Hvilke graverende feil er det egentlig iTunes har?

Du kan bruke annen programvare med iPod om du vil.

poenget er at det finnes mange brukbare spillere der ute som ikke krever noen form for program for å overføre filer. de dukker opp som eksterne hardisker også er det bare å kopiere musikken over som alle andre filer.

 

iaudio og iriver spillere blandt annet har dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...