Gå til innhold

Poker regler? fortell meg!


Piratpjokken

Anbefalte innlegg

Selv synes jeg texas hold'em bare ikke funker særlig bra til å spille 'hjemme'.

Altfor mye betting, og i tillegg krever det egentlig en egen dealer for å funke skikkelig.

Egentlig ganske uenig. Jeg har spilt mye texas hold'em på "hjemmebasis" i det siste, og det funker meget bra så lenge alle spillerne er helt inne i reglene og prosedyrene i texas hold'em (Noe som ikke tar lang tid å lære seg). Å ikke ha dedicated dealer er absolutt ikke noe problem. Dealerprosedyrene er enkle å komme inn i, og når førstemann ryker ut så er det naturlig å ha han som dedicated dealer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg er fortsatt mer fan av 5-kort stud på hjemmebasis. :p

Får vite altfor mye med 5 kort på bordet.

Ja, hver sin smak, men personlig syns jeg at konseptet med communitycards gir spillet noe ekstra siden du da får en bedre mulighet til å prøve å "sette motstanderen din på en hånd" enn det blir i 5-card stud. Selv mener jeg at det er med på å gjøre at det blir mer taktikk og tenking i texas hold'em. Du kan bløffe på deg kort på en annen måte når folk kan se deler av hånda di.

 

Situasjoner der en spiller f.eks går all-in, og det blir åpen showdown er med på å gjøre spillegleden i texas hold'em større og mer variert spør du meg :) Da gir man også spenning til spillerene som ikke selv er med i den aktuelle hånden og publikum.

Lenke til kommentar
Texas hold'em funker fint dårlig å spille for moro skyld, det er et turneringsspill, that's it.

Folk blir jo helt oppslukt av slik folket gjør i WSP på TV-en. Utrolige greier.

 

Det er ikke helt riktig....kan fint spille cash game i Texas Hold'em. Er cash games, og ikke turneringer, som proffene livnærer seg på. Ta en tur til Las Vegas....der kan du spille alt i fra 2/4 $ og oppover til flere tusen i innsats.....

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
vant en 6pack med øl sist gang jeg spilte Texas Hold'em... diggeste potten ever :D

En 6pack? Når jeg var i danmark i sommer spilte vi med en 6-pack HVER i potten vi :D Blei fort en kasse for å vinne. (Riktignok billig pils der men ;))

 

Når det gjelder regler til Texas Hold'em: Sjekk denne siden

skulle likt å sett en kasse i den potten,men sånn er det når pilsen er dyr i norge,og folka er hyppe på å bli full på det dem har...da nøyer jeg meg med en 6pack ekstra jeg ;)

Lenke til kommentar
Mye anbefaler du å sette blinds til, når vi er ca fem stk med 100 spenn hver? Tre og seks spenn?

Anbefaler deg å kjøpe en koffert med pokersjetonger... Koster ikke mye for tida. 3-400 kr for skikkelige chips. Men hvis du skal spille med 100 kronestykker ville jeg kanskje starta blinds på 1 og 2 eller 2 og 4 kr, og deretter økt dem hvert 10. eller 15. minutt. Dere kan da øke smallblind med 1 kr, og bigblind med 2 (Så bigblind alltid er dobbelt så stor som smallblind)

Lenke til kommentar
Hehe, vi har to sett med chips. wink.gif

 

Men den er grei. Skal foreslå å spille med blinds i dag - er så mange nybegynnere som spiller utrolig feigt, og da er det vanskelig å hale noe ut av dem.

 

Blinds må du ha i Hold'em, ellers er mye av poenget borte. Når dere spiller turnering, så er det også viktig å øke blinds'ene etterhvert, slik at du får litt mer action i spillet.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Altfor mye betting, og i tillegg krever det egentlig en egen dealer for å funke skikkelig.

er jo ikke noe problem at en spiller er dealer også da ?

har spilt flere ganger hjemme og jeg er dealer hver gang. Bare man sørger for å ha en dealer button som går på rundgang så går alt greit for seg.. :)

Lenke til kommentar
Musty, joda, men som jeg sa er det ikke helt optimalt om ikke alle kjenner til spillet godt. ;)

Men for all del, det går fint an.

Spillereglene er ikke spesielt mye vanskeligere enn 5-card stud egentlig. Det som er vanskelig er å spille taktisk riktig. Og kan du "vanlig poker" så er ikke veien lang over til Texas Hold'em.

 

Sorry at vi prøver å bryte ned din forkjærlighet for 5-card stud Goophy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...