Gå til innhold

Poker regler? fortell meg!


Piratpjokken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, kommer helt an på situasjonen.

Som du sikkert vet er bløffing veldig vanlig i Poker, så du skal ikke se helt bort ifra at du kan ha beste hånd med 3x 2 selv om andre vedder.

 

Må nesten se an situasjonen og faktene på de andre personene.

Akkurat slike ting som gjør Poker til et så genialt spill. :)

Lenke til kommentar

Det at en del nybegynnere overvurderer hendene sine er en kjennsgjerning. Det å kunne regulere spillet sitt etter antall spillere rundt bordet, og din plassering i forhold til dealer er veldig viktig for å kunne spille godt. Mange nybegynnere som f.eks forelsker seg helt i esset hvis de ser et av dem på hånda si. Så spiller dem hånda selv om dem har crappy kicker og det er mange rundt bordet. Ess med lav kicker er jo ofte en helt klar fold-hånd når du sitter rundt et større pokerbord. Du vil OFTE være dominert

Lenke til kommentar
En morsom situasjon er jo f.eks hvis kortene på bordet lyder:

 

2-3-4-5-x, så går man all-in med et ess. Har gjort en sådan tabbe selv, og ikke helvete om jeg gjør det igjen.

Hehe...Hvem har vel ikke fått straighten sin slått av en høyere straight. Irriterende det, men det skal jo ikke allverdens til for å innse at sjansene for å bli slått er ganske så tilstedeværende så lenge 4 "koblede" kort ligger på bordet. Dersom din motspiller better hardt med de kortene på bordet så er det jo enten bløff eller straight. Noe annet ville vært merkelig. I det tilfellet der ville jeg folda f.eks tress.

 

Sånne situasjoner er jo gjerne det som skiller storspillerne fra de middelmådige da. Forrige turnering jeg så med en av mine favorittspillere, Daniel Negreanu, folda han en flush med 2 av flush-korta på hånda. De fleste ville vel kjørt hardt på flushen sin der (Var ingen muligheter for hus eller høyere på bordet). Han kastet flushen sin, og motspilleren satt da selvfølgelig med nut-flushen (ess på topp), noe Negreanu da hadde klart å lese :yes:

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...