Gå til innhold

Seagate vs Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samsungen støtter 300MBps overføringshastighet, det gjør ikke Seagaten. Men kanskje viktigere: Har ikke Samsung fremdeles tre (eller var det til og med fem?) års garanti på diskene, noe alle andre ikke har?

 

Jeg har ihvrtfall bare gode erfaringer med Samsungdisker. Men i praksis er nok disse diskene ganske så like.

3år? Heh! Seagate har faktisk hele 5 års garanti på sine disker :) Som eneste diskprodusent i verden om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt begge og foretrekker klart Samsung.

Den er mye stillere. Seagate-diskene var stillere før, men har nå en irritabel knitrelyd når den leser/skriver.

hehe, håpe det er slik irriterande knirkelyd som det er på gamle quantium disker (ca 1gb).

 

eg har eit par slike nye seagate disker, men merker ikkje noko knirkelyd, sikkert for dei wd disken overdøyere knirkelydene

Lenke til kommentar
Du mener 300MBps i teorien? Du vil aldri oppnå det i virkeligheten.

Det er irrelevant; poenget er at det er dobbelt så mye som 150 MBps. Er klar over at det er diskens lese/skrive-hastighet som er flaskehals, men med NCQ og stort cache kan kapasiteten til busen godt ha noe å si i en del sammenhenger.

 

Denne disken har kapasitet på rå dataoverføring opp mot 70MB/s, og da vil jeg personlig mene at det er en god ide å øke teoretisk overhead fra ca 100% til ca 300%.

 

 

Hvis folk er interesserte i flere tall og figurer for denne disken kan de lese her:

http://www.tomshardware.com/storage/20050427/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...