Gå til innhold

R520: Første troverdige lekkasje.


Kjetil-H

Anbefalte innlegg

http://www.techpowerup.com/index.php?5127

 

Bildene fra HKEPC var tydeligvis ekte likevel, jeg har hele tiden mistenkt dem for å være etterbehandlet for å øke lesbarheten til informasjonen på die-en.

Jeg kunne finne det for godt å tolke faktumet 512MB minne som standard på toppmodellen og 256MB på Crossfire Edition dithen at toppmodellen blir en smule sjelden (så sjelden at den aldri kommer til å finnes i STORE kvanta, og vil bli faset ut når neste toppkort kommer)..

Fortsatt ingen rykter/indikasjoner på "pipeline"-konfigurasjon eller ytelse, men minnekontrolleren ser ut til å bli meget interessant. Forøvrig lurer man på hva som er sladdet i overkant av PCI-E-tilkoblingen på dette bildet:

- http://www.techpowerup.com/img/05-09-07/r520front.jpg

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selvfølgelig kjørt meg fast teknologisk nå.:ermm:

Da jeg kjøpte HK og CPU var det bare 754 som var tilgjengelig, rimelig (?) Priset i nettbutikkene, og "in". Abit hovedkortet mitt har ikke PCI-e og jeg kjøpte nettopp X850XT PE.

 

That means: Nytt Hovedkort og cpu for å skaffe meg nytt skjermkort *Grøss*

:cry:

 

Men hva gjør man ikke for litt ekstra Juicy skjermkort? :) Gleder meg til å se tester av dette.

Lenke til kommentar

Vi kan jo klistre inn informasjonen...

 

R520 XT

512MB RAM

~600 MHz core

~650-700 MHz memory

Dual slot cooling

Dual DVI

 

R520 XL

256MB RAM

~500 MHz core

~500 MHz memory

Single slot cooling

VGA + DVI

 

R520 LE

256MB RAM

~450 MHz core

~450 MHz memory

Single slot cooling

VGA + DVI

 

R520 XT Crossfire Edition

256MB RAM

~600 MHz core

~650-700 MHz memory

Dual slot cooling

VGA + DVI

 

Dette stemmer bra med de siste ryktene til the inquirer. XT utgaven kom vist kun til å ha begrenset tilgjenglighet...

 

Edit:

Denne er kanskje litt vond å svelge for enkelte her? ;) Når skal Øyvind Dahle ut på sykkeltur egentlig?

The will only be PCI-Express boards. AGP versions are definitely not planned.
Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Håper bare ikke de går over nvidia.... :ohmy:

 

Heheh. neida det klarer de jo ikke.

Selvfølgelig knuser de ræva til Nvidia om de vil..

 

 

Bare synd kortene ligner på FX5700 både i vifte og høydestørrelse. :/

Lenke til kommentar

Ser på meg ut som om det er ganske mye varme som skal ledes bort her. Ganske masiv kobberblokk som ligger over R520 brikken, og hvis vi ser bak på kortet ser vi at ATi også har puttet heatsink på strømregulatorene.

 

Men ATi har fått puttet alt minnet på en side av kortet... 512Mb utgaven av 7800GTX kommer til å ha minnet på begge sider (men det har 256Mb utgaven og)

Lenke til kommentar

Hmm ser ut som r520 xl kommer til å yte omtrent likt men om det er mulig å få tak i et xt kort som yter en god del bedre en Gtx kan det bli skjermkort bytte.

 

Skall det bli noe kniving må egentlig r520 xl være bedre en 7800gtx også, for Ati sier jo selv at det er disse kortene som kommer til å bli solgt i kvantum i første omgang

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...