M@R7!N Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) Hei! Har hatt dette kortet i vel et år nå, og det har i det siste startet å bli _veldig_ varmt. Kjørte ATI tool og "scannet" etter artifacts, og kortet oversteg utrolige 100grader (105 for å være nøyaktig). Får også endel artifacts i alle spill jeg spiller. Rebooter omtrent hver gang jeg spiller noe i mer en 10minutter. Kan forresten nevne at kortet nå ligger på 59 idle, noe som ikke er spesielt varmt ? Har dessuten 7 kabinetter vifter godt plassert mtp luftstrøm osv. CPU og chipset temp er nå 41 og 35 grader. Så for å fikse dette har jeg tenkt på å kjøpe en http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6286. Vil tro dette er det beste valget for meg, eller? Lurer også på om jeg må kjøpe noe i tillegg, feks kjølepasta (har litt AS3 igjen, men aner ikke om denne funker på gpu, aldri tuklet med det før ) Så, noen tips? Takk Endret 6. september 2005 av M@R7!N
samye83 Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 AS3 skal gå fint til gpu også. Den vifta som du har valgt blåser den varme lufta ut av kabinettet, og det er en god ting. Siden high end skjermkort utvikler ganske mye varme. Men det finnes vifter som har bedre kjøleevne, og samtidig er mindre støyende. Zalman vifta er veldig bra
M@R7!N Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 Ah, takker Støy er forresten ikke noe problem, pcen bråker som fy fra før av
simalarion Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Når du har 1 år igjen av garantien hvorfor ikke levere det tilbake å betale mellom legget til et 7800gtx kort feks, at du gidder å betale mer på et så dyrt kort for det det ikke yter som det skall + at du risikerer å miste garanti forstår jeg ikke helt?. Det er jo også mulighet for at skjermkortet ditt har fått seg en smell, når du også forklarer at dette har skjedd over en tid.
M@R7!N Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 Ah,tror jeg har fikset det nu! Var masse støv inni mellom kjøleribbene, så jeg blåste ut alt! Nå ligger den på 50idle, og 75 load, funker for meg!
simalarion Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 hmm om du har så mye støv som fester seg inne i pcen din burdet du få tak i filter og eller evnt børste\støvsuge ut støv ofte, for det er både varmeutviklendet å i exteme tilfeller brannfarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå