Gå til innhold

NOKAS-ansatte krever 9 millioner


War

Anbefalte innlegg

*snip*

Hvis det skjer med deg eller noen "psykisk-svake" som du kjenner. så vil du forstå.

har skjedd mye her i gården, men kan ikke akkurat si at det er så veldig vanskelig å 'glemme' bare du vil.

 

Blir som når moren min sa hun skulle slutte med cola. 2 uker etterpå sa hun- ' Jeg skulle bare prøve å slutte'. Fuck off alle sammen, kan ikke være så vanskelig, ikke noe Gud her i verden som bestemmer alt som skjer. Hadde jeg blitt voldtatt hadde jeg nok annmeldt det og dekket over det mest mulig sånn at ikke hele verden fant det ut.

 

Kan også si at jeg faktisk er blitt mobbet oppgjennom barenskolen. Har satt null spor i selvtilitten min, kunne ikke gjort meg mindre. Folk tar selvmord og greier fordi de blir mobbet? Da må de virkelig hate seg selv.

 

 

 

 

Ja, jeg er vel litt psykotisk, men - Just Because I Don't Care Doesn't Mean I Don't Understand!

 

Føler med folk som har opplevd noe, men at de får 'varige men' - psykisk - av det... kunne aldri falt meg inn.

 

edit: De NOKAS ansatte kan bare gå og henge seg. Klart de kan prøve å få erstattning, men ikke fordi de har fått pysiske skader av det, må heller være fordi de har opplevd noe kjipt, ikke at det fortsatt preger de så mye at de nesten ikke tørr og jobbe der mer.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trenger ikke være psykolog for å forstå det. Dessuten er det mange psykisk sterke mennesker som også får traumer etter sterke opplevelser.

 

Og hvis du tror at man er psykisk svak hvis man får traumer etter en voldtekt så syns jeg du har lite innsikt i hvordan mennesker fungerer.

fikk med meg et program på national geographics en gang. Var 1% av befolkningen som kunne drepe, halvparten av de var kriminelle, mens andre halvparten kunne leve som vanlige mennesker, gå i krig uten å få psyiskise skader av å drepe og komme hjem igjen helt ok.

 

Altså, 0,5% har 0 føleser, 0,5% har full kontroll og de resterende 99% er svake?

 

Da erklærer jeg meg selv 1/200 og sier resten av folket er helt mongoloid, psykisk ustabil og burde bli lagt inn på mentalsykehus etter å bli ranet på gaten.

 

Ja, jeg har følelser som alle andre, får dårlig samvittighet hvis jeg gjør noe galt (kanskje mye raskere en folk flest også), liker ikke å såre folk. Og det værste jeg vet er dumme, overtroiske folk som fortsatt tror jorden ble skapt på 6 dager for 4,000 år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Andreaz_:

 

Er du over 14år?

Har du noen gang måtte drepe noen?

Syntes du "å gå å henge seg"og"mongoloid" sammen med andre barnslige utrykk fremmer saken din vesentlig?

 

 

Det er også stor forskjell på mobbing i barneskolen. Du ble kanskje ertet for noen småting som stor nese, stygge klær, dårlig i matte o.s.v. Det er verre for de som kanskje har en mor som kommer beruset for å hente sønnen på skolen eller som har en far som tigger penger eller en mor som selger seg på gata. Hvis du blir ertet for mere familiære ting, personer du egentlig skal se opp til og som skal hjelpe deg, men ender opp med at disse får hjelp av deg istedet og du blir ertet for dette, så har nok det en mere nedbrytene utgang. Det er også værre om du får bank hver dag på skolen det hjelper ikke på selvtilliten det heller. Folk som tar selvmord ER ofte syke og kan bli bedre med medikamenter. Det fungerer ikke sånn at noen blir ertet litt og så går de og henger seg, det er som oftest mere som ligger bak.

 

Bare for å ha sagt det, dine påstander høres faktisk ganske psykotiske ut. Det er flertallet som utgjør normalen om du er 1/200 er du ikke normal. Sånn høres det ikke ut heller. Traumer etter en hard barndom?

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke den helt, de jobber med penger. Hva faen tror de? Seff kan de bli ranet!

Nei, det er IKKE slik de tenker. Tankegangen er at "dette hender aldri med meg, der jeg jobber eller folk jeg kjenner". Samme tankegang har man i motorsport. Bare se på rallyet i Wales ...

 

De som tror at slike situasjoner er "no big deal". Gå og legg dere. Det er ikke mulig å sette seg inn i slike situasjoner på forhånd. Det ER en stor belastning, og _ALLE_ blir påvirket på en eller annen måte psykisk. Enten det ellers så er du suicidal og ønsker å dø alikevel.

Lenke til kommentar

Men vi må fortsatt være enige i at de som søker jobb der burde vite hva de går til.

En flyvertinne vet at flyet kanskje kan styrte og hu må ta ansvar for alle passasjerene.

Sånn er det i alle yrker, man vet alltid om rissikoene og vet man at man ikke takkler det må man nesten finne en annen jobb.

Selv når jeg går i pleien så vet jeg at jeg kan skade ryggen og at brannalarmen kan gå og at pasienter kan og vill dø.

En skipper vet at båten kan gå på grunn.

Uendelig med eksempler og alle som søker en jobb må også tenke på risikoene og godta dem.

 

de jobber i en bank, de vill bli ranet

Ja, ranere raner der det er penger = mere penger mer fristende = bedre sikkerhet= større og hardere ran . :yes:

Endret av War
Lenke til kommentar

Samme gjelder voldtekter og sånn... Er folk generelt veldig svake psykiske eller?

Mener du dette helt seriøst? At du ikke skjønner hvofor mennesker som er blitt voldtatt reagerer sånn som de gjør og at de dermed er psykisk svake? Jeg tror faktisk det er det mest idiotiske jeg har hørt i hele mitt 17 år lange liv. Kan du ikke sette deg inn i situasjonen, det å bli fysisk tvinget til å ha sex? Tanken på at en person overfaller meg og faktisk har sex med med mens jeg stritter i mot med all min makt, skremmer meg. Det er klart jeg ville slitt med dette i årevis etterpå, og det er et faktum at kvinner som er blitt voldtatt lider av angst og depresjoner. Det er faktisk ikke bare bare, folk blir syke av sånt. Ville kansje tenkt meg om et par ganger før jeg hadde uttalt meg om sånt som om det bare skulle vært en bagatell.. Vet du kansje vil virke så forbanna tøff,men jeg kan garantere deg at det er svært få som syns det.

 

Sorry for at det kansje var litt OT men jeg klarte ikke dy meg

Lenke til kommentar

...

Beklager, men har litt vondt i hodet i dag, men skal svare så godt jeg kan :|

 

Hans Erling: Hva faen vet du om barndommen min!?

 

Dere andre, jeg overdriver kanskje litt. Jeg kan jo selvfølgelig skjønne at å bli voldtatt ikke er så veldig behagelig, men at folk går så langt som å ta selvmord av den grunn er litt uforståelig.

 

De som faktisk blir voldtatt (ikke at jeg skal legge alle sammen under samme lest her, men...), er som oftest ikke helt 'friske' fra før. I alle historiene jeg har hørt er det veldig ofte slemme onkler som går på med godt mot fordi de vet at ste-datteren ikke tørr å si i fra, ikke tørr å gjøre noe. Er for svak fysisk til å gjøre nok motstand og er redd de 'autoritære'.

 

Ida: Nei, jeg prøver ikke å virke så 'frobanna tøff'. Det har aldri vært noe mål i mitt liv. Jeg satt faktisk her i gårkveld og grein over småting.

Du lurer kanskje på hva jeg grein over da... er ikke noe som har skjedd, bare følelser. Bare ikke snu det imot meg igjen. Alle har følelser. Psykiske plager er noe annet (da tenker jeg ikke på deprisjon heller).

 

Kanskje jeg virker litt psykotisk eller noe, men det er jeg ikke.

 

Skurupu: Og av hvilken grunn skulle jeg bli stengt inne på institutter - ufrivillig?

Ikke det at jeg prøver å virke noe tøff her, men det er faktisk ikke så vanskelig å ta kontroll over din egen psyke. Noen som har opplevd å ikke tørre og hoppe f.eks i fallskjerm? Redd for å falle i døden?

Noen som er redd edderkopper her? Skal den spise deg opp liksom (de fleste er helt ufralige).

 

edit: forresten, jeg har lyst til å studere psykologi :hmm: (tror jeg tar det 'privat' utover vinteren)

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar
Andreaz_:

 

Er du over 14år?

Har du noen gang måtte drepe noen?

Syntes du "å gå å henge seg"og"mongoloid" sammen med andre barnslige utrykk fremmer saken din vesentlig?

Ja, jeg er 17.

Jeg har aldri måtte drepe noen, men kommer jeg opp i en situasjon så nøler jeg ikke et sekund (da tenker jeg på krig ol. Dreper ikke noen som prøver å stikke meg ned med kniv liksom).

 

De barnslige ordene mine kan du bare ignorere. Jeg har ikke 6'er i Norsk, men prøver så godt jeg kan. Beklager, pardon

Lenke til kommentar
edit: forresten, jeg har lyst til å studere psykologi  :hmm:  (tror jeg tar det 'privat' utover vinteren)

Med den innstillingen du viser her så vil jeg nesten fraråde det. Du vil åpenbart ikke klare å skjønne hvorfor folk gjør og oppfører seg som de faktisk gjør.

 

De som faktisk blir voldtatt (ikke at jeg skal legge alle sammen under samme lest her, men...), er som oftest ikke helt 'friske' fra før.

Hva i h... er det du innbilder deg? At de som blir voldtatt har skyld i det? Du vil sikkert si nei, men det er faktisk det du sier her. Det er direkte lavmål! :thumbdown:

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
edit: forresten, jeg har lyst til å studere psykologi  :hmm:  (tror jeg tar det 'privat' utover vinteren)

Med den innstillingen du viser her så vil jeg nesten fraråde det. Du vil ganske åpenbart ikke klare å skjønne hvorfor folk gjør og oppfører seg som de faktisk gjør.

 

De som faktisk blir voldtatt (ikke at jeg skal legge alle sammen under samme lest her, men...), er som oftest ikke helt 'friske' fra før.

Hva i h... er det du innbilder deg? At de som blir voldtatt har skyld i det? Du vil sikkert si nei, men det er faktisk det du sier her. Det er direkte lavmål! :thumbdown:

:innocent:

 

Ja, jeg vet jeg driter meg litt ut, men ja. De fleste som blir voldtatt har faktisk skyld i det selv :roll:

 

Og det med at jeg ikke skjønner... Skal jeg sitere Homer igjen?

 

Just Because I Don't Care Doesn't Mean I Don't Understand!

 

forresten, det med at du fraråder meg å studere psykologi. Vet du i det heletatt hva det går ut på? Det innebærer litt mer enn det jeg har klart å spore topicken av til her...

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar
vært litt mer våken ovenfor utlendinger

Ja, selvfølgelig, det er jo helt forståelig. Vi vet jo at alle utlendinger er kriminelle. Bortsett fra oss selv når vi er i utlandet, men det sier vel seg selv.

jeg tenkte mer på at man lærer av sine feil. Går du på tur i skogen og stuper på tryne nedi en vanndam eller holder på å trokke på en hogorm som du ikke så, vil du sannsynligvis se litt bedre etter neste gang du går der.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

forresten, det med at du fraråder meg å studere psykologi. Vet du i det heletatt hva det går ut på? Det innebærer litt mer enn det jeg har klart å spore topicken av til her...

Det går en del ut på hvordan mennesket oppfører seg, og ikke minst hvorfor. Du har iallfall enormt å lære deg hvis du skulle studerer psykologi. Bare det å tenke at folk generellt er svake mennesker er nok til at jeg ser ufattelig skeptisk på deg.

 

Mer gidder jeg ikke å kommentere. Du er rett og slett så grunnleggende langt ute på jorde at det ikke burde være mulig.

 

Jeg blir svært provosert av deg, Andreaz_. Det er mennesker som deg som blir stengt inne på institutter, ufrivillig.

Den der er jeg meget enig i.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

forresten, det med at du fraråder meg å studere psykologi. Vet du i det heletatt hva det går ut på? Det innebærer litt mer enn det jeg har klart å spore topicken av til her...

Det går en del ut på hvordan mennesket oppfører seg, og ikke minst hvorfor. Du har iallfall enormt å lære deg hvis du skulle studerer psykologi. Bare det å tenke at folk generellt er svake mennesker er nok til at jeg ser ufattelig skeptisk på deg.

 

Mer gidder jeg ikke å kommentere. Du er rett og slett så grunnleggende langt ute på jorde at det ikke burde være mulig.

 

Jeg blir svært provosert av deg, Andreaz_. Det er mennesker som deg som blir stengt inne på institutter, ufrivillig.

Den der er jeg meget enig i.

Jeg synes du dreper meg uten grunn her.

 

Ikke skyt, kan ikke vi heller snakke om det? Du oppfører deg som Mamma...

 

Okey, seriøst. Nei, jeg er ikke psykisk ustabil, jeg burde ikke bli stengt inne på et institutt og for all del. Jeg er ikke syk.

 

Du trekker deg ut? du vil ikke diskutere? Jeg mener fortsatt at jeg ikke har sagt noe galt. Jeg har heller ikke klart å lese meg frem til noen gode argumenter mot meg (kanskje jeg har oversett noe, men wathever...)

 

Når det gjelder det med hva psykologi gjelder og at det ikke passer for meg. Hvorfor kan ikke jeg lære om 'det menneskelige bevissthetsliv'? Alle kan lese en bok og ihvertfall akseptere at SÅNN er det for de fleste mennesker. Det er denne måten det er mest vanlig å reagere på. Det er sånn folk reagerer på traumer. Folk tar veldig ofeste selvmord pga. ditt og datt osv. Det er faktisk ganske mye teori. Ikke bare mine egne meninger og holdninger til ting.

 

Håper du i det minste skjønner at jeg faktisk kan studere psykologi uten større vanskeligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...