Gå til innhold

multiskriver til ca. 1.500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Canon har rensing av skrivehodet hver 36.time, inkludert extra blekkforbruk og masse søl, har HP også dette ?

Nope, HP har ikke det.

 

Men man må bare huske på å kjøre gjennom en print nå og da dersom man ikke bruker skriveren ofte, blir den stående for lenge uten å ha gjort noe så kan patronene tørke inn ganske lett.. (Kjøre en side eller to i mnd er for eksempel nok..)

Lenke til kommentar

Har vel ingen gode forslag.

 

Men vil bare legge inn en særdeles god erfaring med min canon multimaskin. Den er dog langt over det budsjetterte...

 

Min Canon Pixma MP-780 har/kan:

 

* Duplex enhet for 2 sidig print.

* BILLIG BLEKK! Og separat patron for hver farge. Dette er vel det viktigste. Orginalblekk koster rundt 70-80 kroner per patron.

* 2 arkmatere (jeg bruker den ene til vanlig papir og den andre til faktura/regning papir).

* Print på CD. Genialt å printe i fullfarge på printbare CD/DVD plater.

* Mulighet for å scanne/kopiere flere sider ved hjelp av dokumentmater (Dette bruker jeg ofte).

*Faks - selv om dette er mindre viktig for meg.

* Blekkpatronene holder lenge. Produsenten lover 700 sider for sortpatronen (tror det er 300-400 sider for farge), og for meg holder sortpatronen nærmere 1000 sider før den er tom - og da er sidene omtrent halvfulle til fulle av tekst.

*Scanner delen er jeg også meget fornøyd med.

 

Negative ting?

 

*Skriveren er ganske stor, men ikke i forhold til hva man får av finesser.

*Dyr? Koster vel mellom 2500,- og 3000,- Men etter å ha hatt den et halvt år kan jeg bare si at det var verdt det så langt.

*Det medfølgende CD-print programmet kan ikke printe helt ut til kanten på enkelte printbare plater, det mangler ca 0,5mm rundt kanten som enda er hvitt. Kan fikses ved å bruke andre programmer.

 

**************************************************

Har prøvd billig lexmark multiskriver - og jeg anbafeler dem IKKE. lite blekk i dyre patroner som tørker fort opp.

 

*************************************************

 

Hvis ikke Canon har noen multifunksjon til rett pris ville jeg tatt en titt på Epson multifunksjon, de ser også lovende ut.

 

Personlig ville jeg ikke vurdert Lexmark og HP - men det er vel kanskje en smakssak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...