Gå til innhold

Ny maskin til Medier og Komm.


cptCory

Anbefalte innlegg

I dag _er_ PCer raskere en Mac, selvfølgelig kan Mac være bedre på noen få områder, men generelt sett er PC raskere i dag, de nyeste CPUene og systemene på PC er enkelt og greit raskere. Kom gjerne med en test som motbeviser det, og nå snakker vi generelt, ikke spesefikt.

Kom heller med ein test som beviser det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I dag _er_ PCer raskere en Mac, selvfølgelig kan Mac være bedre på noen få områder, men generelt sett er PC raskere i dag, de nyeste CPUene og systemene på PC er enkelt og greit raskere. Kom gjerne med en test som motbeviser det, og nå snakker vi generelt, ikke spesefikt.

Kom heller med ein test som beviser det. :)

Utfordreren skal alltid komme med beviser først, men siden jeg er snill så kommer jeg med denne testen:

 

http://www.digitalvideoediting.com/2002/07...cw_macvspc2.htm

Lenke til kommentar

Du kunne ikke funnet en eldre test? her testes en dual 1ghz g4 mot en dual athlon mp 2000+. Dette beviser ingenting.. Macen som testes kom ut i januar 2002, og er ikke representativ for dagens G4- eller G5-maskiner på noen som helst slags måte.

 

Nei, finn en test som beviser at en god PC IDAG er bedre enn en G5. Slit med den.

 

Spill, ja. Det er et kapittel for seg selv. Jeg har selv en ganske god PC for å spille på, ved siden av min G5, men jeg foretrekker å bruke G5en til alle andre oppgaver enn til spill..

Lenke til kommentar

http://www.barefeats.com/macvpc.html

 

Nå er det din tur til å komme med fakta og ikke bare "slå i bordet" med bastante påstander som ikke hører hjemme noen steder, du forteller at andre skal komme med fakta, men spyr ut tullball selv.

Nesten så det nærmer seg forum trolling.

 

 

Edit:

Med disse to testene vises det at PC har vært og ER raskest så da håper jeg at du ikke lar deg lure av Mac fanatikeren her, CoreTEC, spesielt du som vil drive med 3D Studio Max (evt Maya, og vi så hvordan de resultatene ble...).

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Er vel blitt litt vanskelig å takle for enkelte for mac brukere at de snart egentlig kjøper en pc.... :whistle:

 

Litt av problemet med pc er mye driiiit, kort og greit, som fort spiser opp ytelsen. Hvis man ikke setter seg sikkelig inn i hvordan utnytte maskinen max så blir ytelsen deretter. Mye skyldes internet og at windows til tider er like full av hull som en ost..her har vel mac en fordel.

 

Windows er mye hva du gjør det til, sjekk hvailke programmer som skal brukes og hva du liker å bruke, mac/pc, FØR du kjøper og ikke hør blindt på mac "fanatikere", selgere, pc "fanatikere" eller ytelses tester.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

PC er raskere enn MAC, bare for å ha det på det rene. Har det svart på hvitt i et pc-blad her, men jeg orker ikke scanne. Tallene forandrer seg ikke om dere ikke tror meg.

 

Jeg brukte bærbar pc i mine år på M&K (specs i profil) og det funket veldig bra. Det kuleste var vel at Windows stiller seg automatisk først i printekøen, så når alle skulle printe prosjektene sine, var jeg alltid først. Den eneste fordelen jeg ser med å bruke mac er Final Cut Pro som er et fantastisk redigeringsprogram. Hva grafisk design gjelder, så er pc veldig mye bedre, synes jeg.

 

Jeg ville valgt pc og jeg har brukt begge deler om hverandre på M&K.

 

Edit: En ting til: At mac er ledende i noen som helst industrier er bare tull.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Men da blir det PC, Acer'n så kjekk ut. Men har ikke lyst til å betale ekstra for ferrari logoen hvis det finnes like bra (eller bedre) alternativer fra andre produsenter til samma pris.

 

Noen som vet litt mer om dette ?

Modellen Alienware bruker i sin beste PC koster rundt 20-23.000 (beste laptop), jeg husker ikke navnet på denne, men du får kjøpt den i Norge, om noen andre vet navnet på den så kan de jo poste det, tror dette hadde vært et ypperlig valg for deg.

 

Bruker Desktop CPU, har 6800 Vanlig/Ultra 3D Kort og 1gb ram, helt nydlig :)

Lenke til kommentar
Men da blir det PC, Acer'n så kjekk ut. Men har ikke lyst til å betale ekstra for ferrari logoen hvis det finnes like bra (eller bedre) alternativer fra andre produsenter til samma pris.

 

Noen som vet litt mer om dette ?

Modellen Alienware bruker i sin beste PC koster rundt 20-23.000 (beste laptop), jeg husker ikke navnet på denne, men du får kjøpt den i Norge, om noen andre vet navnet på den så kan de jo poste det, tror dette hadde vært et ypperlig valg for deg.

 

Bruker Desktop CPU, har 6800 Vanlig/Ultra 3D Kort og 1gb ram, helt nydlig :)

Link til norsk nettbutikk?

Lenke til kommentar

Hey,

Nå har jeg funnet ut hva maskina er basert på, modellen heter hvertfall "D900T", MPX.no solgte disse for en stund siden, men de har den ikke lengre inne.

 

http://www.pyton.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3702 har ikke på lager men får inn snart virker det som. Du kan jo sjekke litt rundt, hvertfall tror denne modellen hadde vært perfekt for deg.

 

Edit:

Bare pass på at du får P4 versjonen og ikke Celeron skrapet :)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...