Gå til innhold

Deres erfaring av kvalitet på DVD- brenner


Rowdy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk en Benq 1620 pro til bursdag i juni. Etter en stund, ville den ikke brenne mer.

Samme hva slags plate og filtype.

Var forresten skikkelig fornøyd med den, da den fungerte.

 

Dro etterhvert på Elkjøp for å bytte den, og fikk da en noe dyrere BTC- brenner.

Fornøyd som bare rakkern med den og, men denne leste av filer dårlig etterhvert.

Til slutt ville den nesten ikke lese noen plater av alle slag, men den ville brenne perfekt.

 

Var nettopp på Elkjøp og fikk tilbake pengene, da de ikke hadde noen brennere med svart deksel igjen.

 

Så da spør jeg dere hva jeg skal kjøpe for å slippe å måtte bytte brenner en gang i måneden.

Kan tenke meg en Benq igjen, så fremt de ikke har en tendens til å slutte å fungere.

 

Mine kriterier er at brenneren støtter det samme som en Benq 1620 (er vel det som er standard på de fleste brennere nå) og at den er stillegående. Bør helst være svart, så den passer i kabinettet og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holdbarhet er best på Pioneer-brennere, har hørt om folk som har brent over 5000 plater med DVR107 og de brente fortsatt feilfritt. DVR110D blir mitt tips, har den selv og er meget fornøyd, det er den nyeste brennern på markedet akkurat nå, det eneste negative er muligens at den har NEC chipset.

Men man kan ha uflaks uansett merke da...

Lenke til kommentar
Les hva OC-Freac skriver i sin eminete guide ang brennere og plater, så finner du nok ut av det : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=416960 :D

God guide OC-Freak har laget ja, men det sier ikke noe om holdbarhet over tid.

Derfor jeg startet denne posten :p

 

Pioneer lager jo veldig holdbare spillere til bil (egen erfaring)

 

Ellers leveres jo Benq 1620 i svart ser jeg. Veldig stillegående var den jeg hadde og.

Får man kun 1640 i hvitt tro?

Det som var fint med BTC- brenneren, var at det fulgte med frontpanel i svart, hvitt og sølvgrått.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...